• 0

Apple garantie kopen voor tweedehandse imacs?

Ik wil een webshop beginnen voor tweedehandse imacs , maar het zit me moeilijk met de garantie , want ik zal bij particulieren inkopen en vervolgens ze schoon installeren, en verkopen voor een meer prijs, maar de meeste zijn al verlopen de garantie omdat de imacs vrij oud zijn, ouder dan 2 jaar en apple geeft altijd 2 jaar garantie maar op de imac,

kan ik iets van garantie kopen of zo?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Oke duidelijk, maar wat als een belgische klant bij mij zou kopen, welke garantie wet moet ik volgen als ik een eenmanszaak zal openen in Nederland

Je moet de maximale garantie geven die onder elk van beide stelsels geldt. Dat is hoe dan ook de zes maanden waarbinnen de omgekeerde bewijslast geldt en daarbuiten hetgeen de wet voorschrijft. De Nederlandse wet is vaag, omdat je garantie moet geven voor zolang als de consument mocht verwachten dat het gekochte mee zou gaan.

Link naar reactie
  • 0

Je moet de maximale garantie geven die onder elk van beide stelsels geldt. Dat is hoe dan ook de zes maanden waarbinnen de omgekeerde bewijslast geldt en daarbuiten hetgeen de wet voorschrijft. De Nederlandse wet is vaag, omdat je garantie moet geven voor zolang als de consument mocht verwachten dat het gekochte mee zou gaan.

 

Ik betwijfel of het 'hoe dan ook' 6 maanden het bewijsvermoeden geldt, aangezien de wet zegt: tenzij de aard van het product zich daartegen verzet. Bij tweedehands producten zou je dat best kunnen beargumenteren.

 

Oke duidelijk, maar wat als een belgische klant bij mij zou kopen, welke garantie wet moet ik volgen als ik een eenmanszaak zal openen in Nederland

 

Google eens op Rome I... ;)

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Bekijk het eens 'business wise' met de aangedragen wettelijke bepalingen in het achterhoofd. Of kijk eens naar de autobranche.

 

Bij relatief jonge inruil is de vraagprijs relatief hoog en worden goede (bijpassende) garanties geboden. Oudere modellen worden voor een lagere prijs aangeboden met beperkte garantie, maar zit daar dan vraag en handel (marge) in?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Macjes blijven relatief veel waard, ook als ze al wat ouder worden. Dit in tegenstelling tot PC's, die naar 2 jaar nauwelijks nog verkoopbaar zijn. Macjes zijn zowel technisch als qua gebruiksgemak en vormgeving, gewild bij een bepaald publiek. Dat is maximaal 10% van de computergebruikers. Mac-gebruikers hebben dus iets met dat gebruiksgemak, de vormgeving en die techniek. De Mac is voor hen geen "dood" instrument, maar een onderdeel van hun doelbewust functioneren. De meeste Mac-gebruikers doen niet graag afstand van hun "oude" Mac en als ze hem dan toch verkopen, zoeken ze er het lift nog een passende nieuwe eigenaar bij ook. Ze geven die nieuwe eigenaar de originele software en vaak zelfs ook nog de originele verpakking en ze geven tips en instructies over de werking e.d. Ze willen dus met een goed gevoel afscheid nemen van die Mac. Maccers zijn vaak bereid om anderen en nieuwelingen gratis en belangeloos vooruit te helpen. Mensen van buiten dat wereldje snappen daar helemaal niks van en zullen er misschien om lachen. Een Mac wordt danwel door een gebruiker verkocht aan een nieuwe gebruiker, maar voor het gevoel van beiden is die Mac dus doorgegeven.

Het aantal van deze gebruikers groeit nog steeds. Binnen die soort gebruikers wordt vaak al wat argwanend naar handelaren e.d. gekeken, als deze hun sporen nog niet hebben verdiend of eigenlijk niks meer of minder dan een handelaar zijn. Die laten ze gewoon links liggen. Er zijn immer genoeg Macjes om "door te geven".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.