• 0

onderneming die niet belastingplichtig is

Ik zit net een video te bekijken van iemand die zegt al jaren internationaal te ondernemen en geen belasting te hoeven betalen, hij doet dat op dezelfde manier als de nederlandse staat dat doet. Via een Ltd . en een cv. Volgens deze persoon is daar niets illegaals aan, marktplaats en de bv nederland doen dit op dezelfde manier.

Is hij nu gek of zijn wij allemaal gek?

Vrije ondernemers presentatie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

• 0

En je neemt dat echt serieus? Ik heb de video gezien en het begint al met oppt. Even een citaat van hun site:

2) Personen zijn/waren Corporaties/Ondernemingen. Bij geboorte, wordt er een geboortecertificaat- aanvraag getekend door je ouders die door de corporatief gecontroleerde Regering wordt gebruikt om een Trust/Fonds te beginnen/openen in jouw naam. Dit Trust/Fonds dient als zakelijk onderpand, en er wordt een zakelijk-onderpand-rekening gecreëerd en gefinancierd in jouw naam. Jij bent de Begunstigde van dit Fonds … maar niemand verteld jou dat het bestaat. Wanneer jij geen Testament opmaakt voor je zevende levensjaar, verklaard de corporatief gecontroleerde Regering jou als overleden – onder admiraliteits-wet nota bene! – en wordt jij door het systeem officieel als “verdwenen op zee” beschouwd. Serieus. De Corporatief gecontroleerde Regering neemt vervolgens financiële controle over jouw bezit, en zij – wetende dat de meeste van ons daadwerkelijk ouder dan 7 jaar worden – gaan verder door ons als levende slaven te behandelen. De fondsen/ tegoeden die geschapen werden toen je leven gemonetariseerd werd (middels je geboortecertificaat) – met jou als

onderpand – worden aan je geleend wanneer je een banklening aanvraagt, hypotheken etc. Jij wordt vervolgens gedwongen te werken om deze tegoeden terug te betalen – plus rente – terug aan het systeem. Legaal gezien, heb jij geen rechten omdat jij vanaf de leeftijd van 7 jaar officieel geacht wordt dood te zijn. Pech gehad.

Lees en verbaas je vooral op oppt-nederland.info.

Dan de video:

Zijn hele verhaal steunt op 1 ding: hij is zelfbenoemd soeverein. Oftewel: hij plaatst zichzelf als gelijke met autoriteiten, wetmakers, handhavers en rechtsprekers. Zodoende redeneert hij dat de wet voor hem niet opgaat. Hij erkent als souverein persoon geen gezag boven hem.

Dat zie je ook terug bij het stukje over BTW. Hij factureert zonder BTW maar geeft niet dat hij gaten in de wet hanteert, maar hij vertelt ook niet wat de fiscus van hem vindt. Dat dan weer wel....

Het is maar hoe je het ziet. Ik zie vooral een nogal krakkemikkig verhaal waarin iemand zichzelf op basis van de bevindingen van oppt (hoop geneuzel over de Uniform Commercial Code, een stuk wetgeving uit de VS waar oppt zich op baseert, ook voor de NL burger) soeverein verklaart en dan gaat doen alsof er geen regels meer zijn voor hem.

Ik wens eenieder die deze redenatie opvolgt veel succes zodra ze in contact komen met handhavers en rechtsprekers.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de video inmiddels helemaal gezien en pfffff. Het is gewoon een slecht verkooppraatje over de overbekende Euro BV. Constructies van bekende clubs als het Haags Juristen College/Collectief/etc. en bijv. Quaedvlieg Juristen. Alleen dan dus aangeprezen door Jan de ondernemer.

Daarbij mist in deze presentatie een essentieel onderdeel: anonimiteit van de uiteindelijke ondernemer zelf. Zoals het hier gepresenteerd wordt, is binnen 2 minuten en voor 1 Engelse pond duidelijk wie de ondernemer achter de onderneming is. Namelijk via companieshouse.co.uk.

Vervolgens nog een gammel en incompleet verhaal over werken met BTW verlegd. Wat hier gepresenteerd wordt alsof je nooit BTW hoeft te betalen en mijn toen maakten mijn hersens kortsluiting.

Het is dus een dubbel verhaal waarin de argumentatie (ik ben soeverein en betaal niets) haaks staat op het benutten van de Euro BV constructie. Als je zo soeverein zou zijn dan heb je die constructie toch ook niet nodig lijkt mij ;)

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Een paar jaar geleden kwam de freemen fabel ook langs in dit topic.

Het concept is een pseudo-juridische constructie gebaseerd op engels recht waarbij men veronderstelt zich te kunnen scheiden in een rechtspersoon en een natuurlijk persoon die door het ontbreken van een bindend contract niet gebonden is aan wettelijke bepalingen en niet ondergeschikt aan enige overheidsmacht.

Volgens mij valt een naar het nederlands vertaalde constructie zo mogelijk nog sneller in duigen, maar ik ben benieuwd naar de eerste rechtzaken hier, dus ga gerust je gang. Neem er ook een bijpassend nummerbord bij (zie youtube filmpjes) om vervolgens op extra belangstelling te kunnen rekenen...

Als de belasting in Nederland niet helemaal je ding is, kun je natuurlijk ook gewoon emigreren naar één of ander belastingparadijs, of zorgen dat de libertariërs het hier voor het zeggen krijgen. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Wel humor dat hij het niet nodig vind om een rijbewijs te hebben want hij is soeverein en hoeft zich daarom niet aan de regelgeving te houden.

Als achterliggende gedachte is dan het OPPT wat stelt dat er wereldwijd een systeem is van rijke families die de grote bedrijven in handen hebben en daarmee hun eigen financieel gewin nastreven en constructies opzetten om aan de macht te blijven.

Alleen kan je niet zonder deze regels opereren en als je het systeem wilt veranderen (het corrupte systeem) dan kan je dit beter via de journalistieke kant doen en op die wijze transparant deze zaken kenbaar maken aan het grote publiek. Je kan sommige mensen soms voor de gek houden maar niet altijd alle mensen.

Daarnaast lijkt het er meer op dat hij gewoon liever geen enkele vorm van belasting wil betalen. Hij benaderd het volledig vanuit zichzelf en daardoor mist het component 'samenleving'. Maar hij wil wel over een mooie weg rijden, goede groenvoorziening etc. Zonder dat woon je in Zimbabwe.

Link naar reactie
  • 0

Wat ze stellen is dat als je je inschrijft in het GBA register dat jij je inschrijft als natuurlijk persoon. En daaraan zit het staatsburgerschap en dit heb je nodig om mee te doen in de samenleving. Het is een juridische vorm/ masker. En ze stellen dat je hier niet zelf voor gekozen hebt. En aan het staatsburgerschap zitten wetten en regels vast, zoals belasting betalen etc.

En de aanhangers willen eigenlijk uit dit systeem stappen en soeverein zijn. Als gelijkwaardige naast de huidige Staten. Maar dan.....lijkt wel op het willen opzetten van een eigen Utopia samenleving.

Link naar reactie
  • 0

Op zichzelf ben ik het wel met ze eens dat je er nooit voor hebt gekozen om naar de nukken van liegende en corrupte politici of een ongekozen staatshoofd te moeten leven. Het kromme is dan natuurlijk om toch constructies van de 'wet' (die je niet erkent) te willen gebruiken.

Het grappige is dat veel mensen binnen die club, niet gehinderd door na te denken over eventuele gevolgen, ogenblikkelijk doen waarin ze geloven. Daar is best lef voor nodig, en af en toe pakt iets ook best goed uit:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar