• 0

Hong Kong Limited of Flex B.V.?

Goedendag,

Ik zou graag willen weten wat het verschil is tussen een flex bv en een hong kong limited?

De reden waarom ik dit wilt weten is omdat ik binnenkort ga beginnen met het produceren van goederen in mainland china en deze zullen internationaal verkocht worden.

Ik zat eerst te denken aan een WFOE, maar ondanks dat ik er veel over gelezen heb, blijft het voor mij vaag of ik daar ooit in aanmerking voor zal komen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Een Flex BV bestaat niet. Dat is een term die ten onrechte suggereert dat er 2 soorten BV's zijn. Een BV is gewoon een BV.

Een Hong Kong Limited is ook een BV, maar dan een buitenlandse. Of daar voor jou nog specifieke voordelen aan vastzitten hangt volledig af van waar jij feitelijk gevestigd bent (ma.w. woont) en waar jij jouw feitelijke werkzaamheden uitvoert.

Als jij in Nederland woont en vanuit Nederland een fabriek of een verkoopproces in China aanstuurt, dan ben je voor je wereldinkomen gewoon belastingplichtig in Nederland. De fiscale meerwaarde van een Hong Kong Limited is dan afwezig.

Woon en werk je in Hongkong, dan heb je weinig aan een Nederlandse BV.

Link naar reactie
  • 0

Als jij in Nederland woont en vanuit Nederland een fabriek of een verkoopproces in China aanstuurt, dan ben je voor je wereldinkomen gewoon belastingplichtig in Nederland. De fiscale meerwaarde van een Hong Kong Limited is dan afwezig.

Niet helemaal mee eens maar ik laat me graag corrigeren.

De netto winst die een Ltd. in Hongkong maakt is, na aftrek van de lokale belastingen, wezenlijk hoger dan de netto winst die een BV in Nederland over dezelfde bruto winst behaalt. Wordt er winst uit een Ltd. in Hongkong aan een in Nederland wonende aandeelhouder uitbetaald, dan moet deze dat inderdaad bij zijn wereldinkomen tellen en wordt er in Nederland belasting over geheven.

Voor een in Nederland wonende aandeelhouder betekent belasting betalen over een hogere winst ook dat er netto meer overblijft en er dus toch een fiscale meerwaarde bestaat voor een Ltd. In HK.

Maar misschien heeft TS helemaal niet het plan om winst uit te laten keren en het kapitaal in de onderneming te laten of daar verder te investeren om zich later in HK, of in een ander land met lagere inkomstenbelasting, te vestigen en dan pas uit te laten keren. Dan ziet hij de Ltd. mogelijk als onbelast spaarpotje voor later.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar