Infocus Geplaatst: 30 januari 2014 Infocus 4 0 Geplaatst: 30 januari 2014 Beste, Ik heb 2 vragen: 1: is de btw over de verbouwingkosten van een renovatie vastgoedobject door de vastgoed bv terug te krijgen? 2: zo niet, mogen over de verbouwingskosten 6% btw over arbeid worden gerekend zoals bij particulieren? Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 30 januari 2014 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2287 Geplaatst: 30 januari 2014 dag Johndo Indien je met vastgoedobject een niet-woning bedoelt dan is het tarief op arbeid gewoon 21%. Als de BV het vastgoed met BTW verhuurt dan mag ze ook de BTW op de uitgaven als voorbelasting in aftrek brengen. groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 Infocus Geplaatst: 30 januari 2014 Auteur Infocus 4 0 Geplaatst: 30 januari 2014 dank voor de reactie. De woning is aangekocht en wordt verbouwt voor de verkoop. Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 30 januari 2014 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2287 Geplaatst: 30 januari 2014 ok, dus wel een woonhuis, maar uitsuitend bedoeld voor de verkoop. Ik neem aan dat geen BTW geheven wordt bij de verkoop (niet vrij op naam). Alsdan kan de BV ook geen BTW op haar uitgaven t.b.v. de woning terugvragen groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 Infocus Geplaatst: 30 januari 2014 Auteur Infocus 4 0 Geplaatst: 30 januari 2014 Ok dank. En ook geen 6% over de arbeid natuurlijk? Link naar reactie
0 Marcel Spruit R.I.P. Geplaatst: 30 januari 2014 Marcel Spruit R.I.P. 1,5k 137 Geplaatst: 30 januari 2014 Is het nu al een woning? Of is het nu nog iets anders (bijv. kantoor)? Als het al een woning is, is de woning al langer dan twee jaar in gebruik als woning? Zoja, dan valt de dienst volgens mij WEL onder het 6%-tarief. Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden. Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen! Link naar reactie
0 Infocus Geplaatst: 30 januari 2014 Auteur Infocus 4 0 Geplaatst: 30 januari 2014 Ja, het is al een woning ouder dan 2 jaar. wordt alleen opgeknapt. Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 30 januari 2014 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2287 Geplaatst: 30 januari 2014 ok, arbeid op renovatie inderdaad tegen 6% BTW, maar de BV kan die BTW niet terugvragen omdat de woning straks verkocht wordt zonder BTW. groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
Infocus
Infocus
Beste,
Ik heb 2 vragen:
1: is de btw over de verbouwingkosten van een renovatie vastgoedobject door de vastgoed bv terug te krijgen?
2: zo niet, mogen over de verbouwingskosten 6% btw over arbeid worden gerekend zoals bij particulieren?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag