• 0

Op zoek naar softwarepakket voor onderzoeksbureau

Beste allemaal,

 

Ik ben op zoek naar een softwarepakket om enquetes (bijvoorbeeld voor klanttevredenheidsonderzoek) te verwerken.

Het is de bedoeling dat mensen via het internet de enquetes kunnen invullen.

Het zou mooi zijn indien Ieder individu later ook weer met username/paswoord kan inloggen om hetgeen hij/zij eerder heeft ingevuld nog eens te veranderen. Ieder individu zou bijvoorbeeld ook zijn of haar profiel moeten kunnen wijzigen.

Koppeling met databases is derhalve noodzakelijk.

Ook moeten er allerlei analyses op de resultaten uitgevoerd kunnen worden, zoals een vergelijk tussen vestigingen, gemiddelden, andere ketens, etc.

Verder is er ook de ruimte in de enquete om bijvoorbeeld een antwoord te onderbouwen (tekstvlak). Wij als onderzoeksbureau zouden dat weer de mogelijkheid willen hebben om een prioriteit aan de opmerking toe te kennen. Zodoende kan de klant alle opmerkingen onder elkaar zien, met daaraan gekoppeld een toegekende prioriteit.

De klant die aan ons de opdracht voor bijvoorbeeld het klanttevredenheidsonderzoek heeft gegeven, moet de resultaten ook weer online via een secure site kunnen bekijken en wellicht zelfs kunnen importeren naar bijvoorbeeld excel.

Ongetwijfeld zijn er nog meer eisen aan het softwarepakket waar ik nu even niet aan denk.

 

Mijn vraag is of iemand op de hoogte is van het bestaan van dergelijke software pakketten? Ik zie diverse marktonderzoeksbureaus die dergelijke pakketten gebruiken. Maar wellicht hebben zij deze op maat laten bouwen.

 

Hoe kan ik het beste te werk gaan als ik op zoek ben naar een dergelijk pakket? Een adviseur inschakelen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Voor analyses wordt bij mijn weten meestal gebruik gemaakt van speciale software, zoals SPSS omdat daar allerlei statistische toetsen in opgenomen zijn. Je kan overigens ook redelijk veel doen met een gewone spreadsheet.

 

De mooiste internet survey software lijkt mij te vinden bij Confirmit, maar je zou ook deze Nederlandse software kunnen overwegen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Op SourceForge heb ik inderdaad het een en ander gevonden. Probleempje is alleen dat de analyse en dataverzameling via survey via aparte software zal moeten. Er zijn er wel een paar die beide combineren maar deze lijken minder ontwikkeld.

 

Probleem met surveyworld is dat dit onvoldoende 'sophisticated' is. Ik wil bijvoorbeeld zelf de controle hebben over analyses: bijvoorbeeld maak een grafiek met score voor een vraag t.o.v. gemiddelde over vestigingen (terwijl er meerdere responses per vestiging zijn) en doe dit ook per categorie, etc.

Ook profielen zijn bijvoorbeeld niet mogelijk zodat je kunt zien wie van de personen reeds de surveys die hij/zij moet invullen, daadwerkelijk heeft ingevuld. Indien wij als onderzoeksbureau nog vragen mochten hebben aan deze persoon zou dit ook in het profiel kunnen komen te staan.

 

Momenteel doen we analyses handmatig via excel en SPSS maar dit zou vrij gemakkelijk geautomatiseerd moeten kunnen worden. Vraag is alleen in hoeverre dit reeds beschikbaar is op de markt. Confirmit en Metatude lijken op het eerste gezicht redelijk geschikt. Ook deze programma's bieden volgens mij echter niet de koppeling met profielen aan. Ook ben ik er niet zeker van of deze op onze eigen site komen te staan.

 

Zijn er wellicht onafhankelijke bedrijven die op dit gebied adviseren?

Link naar reactie
  • 0
Confirmit en Metatude lijken op het eerste gezicht redelijk geschikt. Ook deze programma's bieden volgens mij echter niet de koppeling met profielen aan. Ook ben ik er niet zeker van of deze op onze eigen site komen te staan.

 

Confirmit heeft eigen analysetools. Het wordt overwegend asp gebruikt, maar kan volgens mij ook op je eigen servers draaien. En een koppeling met profielen lijkt me eigenlijk vrij simpel. Lees anders deze review van het onafhankelijke Research Magazine eens.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Op SourceForge heb ik inderdaad het een en ander gevonden. Probleempje is alleen dat de analyse en dataverzameling via survey via aparte software zal moeten. Er zijn er wel een paar die beide combineren maar deze lijken minder ontwikkeld.

 

Probleem met surveyworld is dat dit onvoldoende 'sophisticated' is. Ik wil bijvoorbeeld zelf de controle hebben over analyses: bijvoorbeeld maak een grafiek met score voor een vraag t.o.v. gemiddelde over vestigingen (terwijl er meerdere responses per vestiging zijn) en doe dit ook per categorie, etc.

Ook profielen zijn bijvoorbeeld niet mogelijk zodat je kunt zien wie van de personen reeds de surveys die hij/zij moet invullen, daadwerkelijk heeft ingevuld. Indien wij als onderzoeksbureau nog vragen mochten hebben aan deze persoon zou dit ook in het profiel kunnen komen te staan.

 

Momenteel doen we analyses handmatig via excel en SPSS maar dit zou vrij gemakkelijk geautomatiseerd moeten kunnen worden. Vraag is alleen in hoeverre dit reeds beschikbaar is op de markt. Confirmit en Metatude lijken op het eerste gezicht redelijk geschikt. Ook deze programma's bieden volgens mij echter niet de koppeling met profielen aan. Ook ben ik er niet zeker van of deze op onze eigen site komen te staan.

 

Zijn er wellicht onafhankelijke bedrijven die op dit gebied adviseren?

 

De meeste van die survey programma's draaien op een mysql database. Een mysql database kun je weer benaderen met een odbc koppeling vanuit een report generator (access, crystal reports of wat anders) Als je dat wilt moet je provider wel akkoord gaan dat je die driver vanaf jouw pc mag benaderen. Meestal is dat niet het geval. In dat geval, Installeer mysql locaal, en maak je gebruik van de mysql synchronisatie module of gewoon een datadump van de één in de ander. Klink alemaal ingewikkeld, maar met een beetje hulp van een php programmeur kun je een heel end komen.

 

Als je er echt een business va wil maken, zul je wellicht wat profesionelers moeten zoeken, maar ik denk dat je hier een heel end mee kunt komen.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt prima open-source survey programma's alleen de grafieken laten vaak te wensen over. Een tool waar ik zelf met veel plezier mee gewerkt heb is phpsurveyor (http://phpsurveyor.sourceforge.net/). Binnen 2 uur wist ik van de hoed en de rand om een enquete op te zetten. De homepage ziet er wellicht niet uit, de software daarentegen is uitermate handig in gebruik. Je kan zelf een admin-demo doen op hun site (je eigen enquete in elkaar zetten).

 

Wat je kan doen ivm analyse is de mysql database van de website naar access importeren en bijvoorbeeld contourcube installeren voor Access. Dat is analysesoftware voor de database.

 

Ook kan je prima als de gegevens eenmaal in access hebt staan de zaak in excel zetten. Crystal reports zoals perry schetst is ook een beproefde tool voor grafieken direct op databases.

 

Alles ligt er alleen het leren gebruiken van de tools zal wellicht nog een struikelblok zijn tenzij je al database-kennis hebt.

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Het is vrij makkelijk om zo'n script te maken; ik zou het zelf met een combinatie van PHP / MySQL doen. MySQL is in dit geval de database en in combinatie met PHP kan dit script zo uitgebreid gemaakt worden als je zelf wilt.

 

Ik zou er op zich wel mee willen helpen, maar dit is niet mogelijk omdat ik dan het volledige script zou maken en dat is niet mijn bedoeling :-). Als je vragen hebt kun je me natuurlijk wel altijd een PB'tje sturen.

Link naar reactie
  • 0

Het zou mooi zijn indien Ieder individu later ook weer met username/paswoord kan inloggen om hetgeen hij/zij eerder heeft ingevuld nog eens te veranderen. Ieder individu zou bijvoorbeeld ook zijn of haar profiel moeten kunnen wijzigen.

 

by the way phpsurveyor kan ook gesloten enquetes afnemen

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook op zoek. Het is blijkbaar toch simpel, maar het klint nog steeds te technisch voor mij. De meeste websites en softwares zijn ook in het engels. Dit is ook een extra drempel.

 

Kan iemand gewoon laten zien hoe dat allemaal kan? PHP / MySQL?

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou kiezen voor een adviserend gesprek, afhankelijk van je toekomst plannen en de groei is het belangrijk dat je zoiezo voor een open standaard kiest.

Daarnaast wil je niet hebben dat je straks met verschillende partijen moet communiceren over jouw marketing applicatie.

Kies voor 1 partij, die voor jouw een oplossing op maat bedenkt die integreerbaar is op de meeste platformen en ook verstand heeft van het ontwikkelen van marketing gerichte web-applicaties.

 

Als je denkt dat jouw project kleinschalig blijft, zou ik kiezen voor een kennis of iemand die verstand heeft van scripting en dan inderdaad langs de open-source websites gaan om te kijken wat je zelf kunt maken.

 

Groet,

Geniet van de gegeven dag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.