• 0

tips bij uitbesteden van koude acquisitie (cold calling) voor een accountant

Na lang nadenken ::) en diverse andere methoden van acquisitie te hebben gebruikt zoals netwerken, twitter, linkedin etc overweeg ik om mijn acquisitie professioneel te gaan uitbesteden aan een bureau dat aan cold calling doet. Ik heb hiertoe afspraken gemaakt met twee verschillende bureaus.

 

Ik zou graag tips voor vragen aan een acquisitiebureau ontvangen, alsmede eventuele opgedane ervaringen.

 

Hopelijk kan iemand mij wat wijzer maken :)

 

Bij voorbaat dank alvast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik adviseer je eerst zelf kennis op te doen van koude acquisitie, zodat je beslagen ten ijs komt bij het selecteren van een bureau.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Na lang nadenken ::) en diverse andere methoden van acquisitie te hebben gebruikt zoals netwerken, twitter, linkedin etc overweeg ik om mijn acquisitie professioneel te gaan uitbesteden aan een bureau dat aan cold calling doet. Ik heb hiertoe afspraken gemaakt met twee verschillende bureaus.

 

Ik zou graag tips voor vragen aan een acquisitiebureau ontvangen, alsmede eventuele opgedane ervaringen.

 

Hopelijk kan iemand mij wat wijzer maken :)

 

Bij voorbaat dank alvast

 

 

Ik ben geen accountant, maar ik neem aan dat je qua werkdruk natuurlijk gebonden zit aan een max aantal klanten?

De vraag is dan of je daar een callcenter op moet zetten of dat beter zelf kunt doen, omdat jijzelf het beste kunt inschatten hoeveel tijd je kwijt bent met hetgeen wordt gevraagd?

Afgezien daarvan, je hebt met 2 bureau's afspraken gehad of moet je er nog mee praten?

Wat waren je bevindingen en hoe is hun werkwijze?

Wat wil je precies?

Realiseren van afspraken? Direct sales? Onderzoek?

 

Er zijn enorm veel bureau's en callcenters die dat doen, maar welk bureau goed is voor jou, hangt vooral af van je wensen en vragen en ook wat je er aan wilt besteden uiteraard..

 

 

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

... en diverse andere methoden van acquisitie te hebben gebruikt zoals netwerken, twitter, linkedin etc ...

 

Misschien een idee om eerst je methode van acquisitie tot nu toe eens met iemand te spiegelen? Pure acquisitie-pogingen via linkedin en twitter komen op mij altijd hoogst irritant over. En mensen die naar netwerkbijeenkomsten komen om te "scoren" zijn in mijn ervaring daarin vaak het minst succesvol.

Link naar reactie
  • 0

Na lang nadenken ::) en diverse andere methoden van acquisitie te hebben gebruikt zoals netwerken, twitter, linkedin etc overweeg ik om mijn acquisitie professioneel te gaan uitbesteden aan een bureau dat aan cold calling doet. Ik heb hiertoe afspraken gemaakt met twee verschillende bureaus.

 

Ik zou graag tips voor vragen aan een acquisitiebureau ontvangen, alsmede eventuele opgedane ervaringen.

 

Hopelijk kan iemand mij wat wijzer maken :)

 

Bij voorbaat dank alvast

\

 

Ik heb niet zo zeer tips voor wat voor vragen er gesteld kan worden aan een acquisitiebureau, maar wel tips om van te voren misschien over na te denken, namelijk;

 

- wat wil je er mee bereiken?

- welke eisen stel je aan de kwaliteit van de te maken afspraken?

- wat is de trigger om de doelgroep te bereiken? De usp's?

- wat is de doelgroep en is er een bestand aanwezig?

etc.

 

Wanneer ik nog een tip mag geven voor een goed bureau, hoor ik dat graag!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ken een veel betere tip.

Er is nog geen accountant actief op HL

 

Groet

Joost

 

Toch wel ;-)

 

Maar om even on-topic te blijven: in welke sector ben je (vooral) actief en in welke orde van grootte liggen je huidige klanten?

 

Dat bepaald m.i. in hoge mate je te volgen aanpak, met name door de hoge mate van specifieke wet- en regelgeving in veel deelsectoren binnen het accountantsvak.

Link naar reactie
  • 0

Na lang nadenken ::) en diverse andere methoden van acquisitie te hebben gebruikt zoals netwerken, twitter, linkedin etc overweeg ik om mijn acquisitie professioneel te gaan uitbesteden aan een bureau dat aan cold calling doet. Ik heb hiertoe afspraken gemaakt met twee verschillende bureaus.

 

Ik zou graag tips voor vragen aan een acquisitiebureau ontvangen, alsmede eventuele opgedane ervaringen.

 

Hopelijk kan iemand mij wat wijzer maken :)

 

Bij voorbaat dank alvast

\

 

Ik heb niet zo zeer tips voor wat voor vragen er gesteld kan worden aan een acquisitiebureau, maar wel tips om van te voren misschien over na te denken, namelijk;

 

- wat wil je er mee bereiken?

- welke eisen stel je aan de kwaliteit van de te maken afspraken?

- wat is de trigger om de doelgroep te bereiken? De usp's?

- wat is de doelgroep en is er een bestand aanwezig?

etc.

 

Wanneer ik nog een tip mag geven voor een goed bureau, hoor ik dat graag!

 

 

Ik sluit me daarbij aan... Misschien eerst nadenken wat je er mee wilt bereiken?

Losse afspraken die zijn gepland zonder potentie of enige commitment kan erg frusterend zijn.

Actieve Vakantie & Groepsreizen | http://www.activetravel.eu/

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Wij werken al een aantal jaren met diverse bureaus. Ben het eens met voorgaande reacties. Ga het vooral eerst zelf proberen (koud bellen). Naast het feit dat dit leuk en leerzaam is, kan je je heel goed inleven in wat de bellers bij het callcenter voor je moeten doen.

 

Wat algemene tips:

- Denk goed na wat je doel is en wat je van het bureau vraagt, (afspraken maken, offertes versturen of enkel informatie versturen).

- Bureaus rekenen vaak bij voorkeur een uurprijs. Voor jou is een (gedeeltijke) prijs per afspraak mogelijk interessant. Dus een lage uurprijs, in combinatie met een success fee. Werken voor 100% prijs per afspraak heeft als risico dat in drukke tijden niet voor je wordt gebeld. Dan wordt het immers wat vrijblijvend. Met een lage uurprijs claim je in ieder geval uren.

- Vraag om lijsten van partijen die ze willen bellen en vraag ook een terugkoppeling (op hoofdlijnen) van de telefoongesprekken.

- Laat bureaus zelf bellijsten aanleveren. Dit is een belangrijke factor voor succes. Voor hen is het aanleggen van dit soort lijsten dagelijkse business, voor jou (waarschijnlijk) niet.

- Bureaus rekenen graag projectmanagement / coordinatiekosten. Dit is m.i. alleen nodig als het echt om hele grote opdrachten gaat, waar meerdere agents meerdere dagen per week bellen. Bij kleinere klussen is dat echt niet nodig. Een bescheiden projectmanagementfee voor de opstart is wel redelijk, maar daarna betaal je alleen de beluren.

- Werk met meerdere bureaus tegelijkertijd. Dat houdt hen scherp en zorgt voor continuiteit als er eens een minder presteert.

- Cliché maar waar, zorg naast een goede bellijst ook voor een goede instructie van de bellers. Hierin investeren, leidt tot hogere slaagkans. BEl zelf eens mee en luister mee, om het gesprek te finetunen.

- Spreek targets af en vraag om garanties. Bijvoorbeeld minimaal 2 afspraken per week / maand oid.

- Ga niet te lang door met een bureau dat niet succesvol is. Na bijvoorbeeld een pilot van 50 uren weet je echt wel of ze "the touch" hebben ;)

 

Succes!

 

Grt

Joran

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.