Zomaar iemand Geplaatst: 30 januari 2014 Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 30 januari 2014 Binnenkort gaan wij de spullen leveren aan een band uit Noorwegen, die gaat optreden in verschillende landen in Europa. Voor zover ik weet gaan ze Nederland niet aan dien. Kan ik met een geldig BTW nummer uit Noorwegen de BTW op 0% zetten en er een intracommunautaire levering van maken? Wat gebeurt er als er een optreden buiten de EU plaatsvindt of dat men toch een optreden in NL doet, moet ik dan naar ratio een BTW bedrag berekenen? Het eerste optreden is in Duitsland en daar worden de spullen ook afgeleverd. Wij halen de spullen op in Groot Brittannië of Frankrijk. Link naar reactie
0 Tonino Geplaatst: 31 januari 2014 Tonino 1,7k 1 83 Geplaatst: 31 januari 2014 Volgens mij is Noorwegen geen land binnen de EU, exporteer je niets naar buiten de EU en zul je daarom gewoon Nederlandse BTW moeten rekenen. Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français Link naar reactie
1 Zomaar iemand Geplaatst: 31 januari 2014 Auteur Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 31 januari 2014 Maar de spullen komen ook nooit in Noorwegen. En het gaat toch om de plaats van levering? Edit: Hey leuk mijn 3000ste post. Link naar reactie
1 Tonino Geplaatst: 31 januari 2014 Tonino 1,7k 1 83 Geplaatst: 31 januari 2014 Gefeliciteerd met de 3000ste! ;D Wanneer je naar Noorwegen zou leveren wordt het 0% export btw. Aangezien de Noorse Band geen geldig EU btw nummer heeft zal je ze dus gewoon moeten behandelen als consument en 21% procent rekenen. Mogelijk is het interessanter voor iedereen als de locatie waar ze gaan spelen de spullen bij jou huurt. Dan ben je van dit probleem af. Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français Link naar reactie
0 Zomaar iemand Geplaatst: 31 januari 2014 Auteur Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 31 januari 2014 Dank je wel, ga ik zeker voorstellen. Link naar reactie
Zomaar iemand
Zomaar iemand
Binnenkort gaan wij de spullen leveren aan een band uit Noorwegen, die gaat optreden in verschillende landen in Europa.
Voor zover ik weet gaan ze Nederland niet aan dien.
Kan ik met een geldig BTW nummer uit Noorwegen de BTW op 0% zetten en er een intracommunautaire levering van maken?
Wat gebeurt er als er een optreden buiten de EU plaatsvindt of dat men toch een optreden in NL doet, moet ik dan naar ratio een BTW bedrag berekenen?
Het eerste optreden is in Duitsland en daar worden de spullen ook afgeleverd. Wij halen de spullen op in Groot Brittannië of Frankrijk.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag