• 0

Subsidie vrachtwagenrijbewijs

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ik zo kan vinden lijk je de SOOB-subsidie te bedoelen? Los van de vraag of het alleen voor werknemers is of ook voor ondernemers, als ik naar de voorwaarden kijk dan moet de SOOB-CAO van toepassing zijn (zie hier in het subsidieregelement). Is dit het geval? Anders lijkt het al meteen op te houden.

 

Daarnaast lijkt het alsof deze subsidie inderdaad alleen voor werknemers is, dat idee geeft de site en voorwaarden in ieder geval wel. Maar je zou het ze kunnen vragen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Er zijn, voor zover ik weet, alleen subsidiemogelijkheden voor opleidingen tot vrachtwagenchauffeur als de opleiding bestemd is voor het beroepsgoederenvervoer (SOOB of STOOF). De subsidie is bedoeld om mensen en transportondernemers te stimuleren om wat te doen aan het (dreigende) chauffeurs tekort. Subsidie is dus niet voor ondernemers die zelf een auto voor eigen vervoer hebben rondrijden.

Maar ik denk dat als jij aannemelijk kan maken dat je je rijbewijs nodig hebt voor de zaak dat die kosten gewoon door de zaak betaald kunnen worden.

 

Blijkbaar lacht iemand zich hier de ballen uit zijn broek om je vraag (gezien het reusje) maar er zijn zo ontiegelijk veel subsidiemogelijkheden (voor ondernemers/ ondernemingen) dat je vraag niet eens zo gek is.

 

Groet,

 

Ferry

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
  • 0

@ Ferry, ach daar trek me al jaren niets meer van aan. Dat is gewoon de sfeer van het forum.

Ik heb begrepen, na een telefoontje van de belastingdienst dat ik de kosten van het rijbewijs voor mij zelf niet mag aftrekken van de winst, tenzij het rijbewijs voor een werknemer is. Dit vanwege de nieuwe regels. Voor beroepsvervoer wel.

Mijn E rijbewijs was in 2011 nog wel aftrekbaar.

 

@Robbert, ik weet niet welke subsidie het is, ik heb de informatie van de websites van een rijschool. Ik heb deze ook een e-mail gestuurd. kreeg helaas telefonisch niemand te pakken.

Ik denk niet dat ze de SOOB bedoelen, want die is alleen voor bedrijven die ook aan dit fonds afdragen. Dit draagt ook maar bij tot max 35%.

 

En voor zover ik het kan vinden zijn er subsidie regelingen tot aan 60%.

 

De subsidie zou bedoeld zijn om chauffeurs op te leiden via de betere rijscholen (bepaald certificaat) en daarmee de verkeersveiligheid te vergroten. Ik zie niet helemaal in waarom ondernemers niet zouden moeten bijdragen aan verkeersveiligheid.

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar lacht iemand zich hier de ballen uit zijn broek om je vraag (gezien het reusje) maar er zijn zo ontiegelijk veel subsidiemogelijkheden (voor ondernemers/ ondernemingen) dat je vraag niet eens zo gek is.

 

Mod toelichting: betreffende bericht is inmiddels verwijderd.

 

Gaarne serieus en on topic reageren

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Nou ik ben eruit.

 

Het heeft te maken met de vreselijk vervuiling op het web en bedrijven dat hun websites niet bijhouden.

 

Het betrof een regeling uit 2010, die ingevoerd is door om de verkeersveiligheid te vergroten. Men wilde dit aanpakken bij het begin, dus bij de opleiding. Rijscholen konden een certificaat halen als ze goed genoeg les gaven. Leerlingen kregen een subsidie als ze hun lessen gingen volgen bij een rijschool met dit certificaat.

De wet is echter al na enkele maanden door de rechter om zeep geholpen, omdat het oneerlijke concurrentie veroorzaakte.

Als dus de rijschool die dit op zijn website had staan.

Nog twee andere rijscholen hadden deze regeling op hun website staan maar hebben niets van zich laten horen, wel is de tekst van de website verwijderd.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.