• 0

Tips voor op een beurs te staan...

Hai mensen,

Waarschijnlijk zijn er al eerdere mensen geweest die met deze vraag zijn gekomen, maar ik ga hem toch stellen.

In oktober zijn de welness dagen in de Jaarbeurs Utrecht. Zelf ben ik een giga beginner wat betreft een eigen zaak te beginnen. Ik ben nu 1 1/2 jaar bezig om een eigen zaak te beginnen in Hairextensions.

Nu heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik de organisator een mail gestuurd of eventueel mijn doelgroep ook iets voor hun doelgroep is voor de welness dagen. Binnen een half uur werd ik gebeld, en hij vond het super stoer dat ik het op deze manier wil proberen, en hij heeft aangegeven dat dit wel eens een leuke uitdaging is. Het plus punt is, ik zal de enige zijn die met hairextensions zal staan, dit om uit te proberen voor hun maar ook voor mij.

Nu heb k ook de stoute schoenen aangetrokken om aan mijn leverancier te vragen of hij eventueel proefmonstertjes heeft ect ect, en ook hij belde binnen een uur op met het antwoord "Roos ik wilje zeker in begeleiden"

Nu doen ze dat niet voor niks denk ik dan maar, en zullen zij hier ook wel iets in vinden...

Nu is mijn vraag, waar moet ik allemaal rekening houden of als je op een beurs staat??? Dit is serieus de aller eerste keer, en op google kan ik vrij weinig vinden over deze tips.

Wellicht dat jullie mij iets kunnen vertellen:D

Groetjes,

Roos

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik zal geen hairextensions zelf gaan verkopen,maar puur het zetten van de extensions.

En wat wil ik bereiken naamsbekendheid, zodat ik eigenlijk een goede naamsbekendheid gaat krijgen ipv alleen via social media, de plaatselijke kranten... ect ect.

Ik heb een salon aan huis, en ik wil dolgraag uitbreiden zodat ik een pand kan krijgen.. vandaar dat ik dacht dit is wel eens iets ommij zelf uit tebreiden als het aanslaat:)

Link naar reactie
  • 0

Duidelijk, misschien is het dan leuk om wat foto's of hoofden neer te zetten met en zonder extensions, zodat je kunt laten zien wat het eindresultaat is.

Geen idee wat de kosten zijn, maar wellicht mensen gratis extensions geven door middel van een soort actie.

Hiermee zorg je ervoor dat mensen terug moeten komen naar je stand.

Hou er wel rekening mee dat mensen niet 8 uur wachten om te kijken of ze hebben gewonnen.

Verder denk ik dat het goed zou werken om live wat te doen, hoeft niet constant, maar denk dat dit wel een product is waarbij mensen willen zijn wat het eindresultaat zal zijn en willen weten hoe kundig je zelf bent met het aanbrengen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Roos,

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel. Rechtsbovenaan vind je onze zoekfuntie. Met zoekwoorden 'beurs+tips' of 'eerste keer beurs' vind je een aantal oude topics over dit onderwerp.

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mijn tips:

1 Spreek mensen aan, wacht niet totdat ze op je af komen.

2 Geef ze iets te doen, bijvoorbeeld het testen van een extension of zet er gratis een bij iedereen die wil

3 Zorg dat je gegevens van potentiele krijgt: Maak bijvoorbeel een spel waarbij mensen iets moeten raden. Iedere deelnemer geeft antwoord en geeft haar emailadres op. Uit al die emailadressen kies je een winnaar en je stuurt iedereen een mailtje (met natuurlijk nog eens een verwijzing naar je bedrijf)

4 Geef ze iets te eten. Het verbaasd me altijd hoeveel wonderen een pot gratis snoep doet...

Succes!

Maarten

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Jouw zaak heeft vooral klanten uit een regionaal verzorgingsgebied. Zeg dat daar 5% van de Nederlandse bevolking woont. Op een landelijke beurs in Utrecht heb je dus 95% waste. Misschien is er iets samen te doen met collega's, een gezamenlijk Extension Station. Je leverancier kent er vast wel een paar.

Over die Wellness Dagen in oktober is niks te vinden. Kun je een link plaatsen? Het lijkt me logisch dat de organisator blij is met jouw telefoontje, want die probeert zoveel mogelijk meters te vullen. Overweeg een flinke korting te vragen als je in staat bent meer deelnemers erbij te halen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Net als TwaBla heb ik niet zo kunnen vinden welke wellnessbeurs je bedoeld. Echter binnen wellness beurzen zijn er nu 2 grotere gepland, althans, één heet de massage vakdagen en de ander fitness en wellness vakdagen. Maar beiden zijn zover ik weet in maart 2014 en september 2014. De vraag is dan ook, of het geen vakbeurs is, want dan is het gewoon ontzettend zonde van je tijd én geld.

Daarnaast moet je beseffen dat een locatie als de Jaarbeurs Utrecht géén goedkope locatie is, voor een wat professionelere beurs betaal je toch wel snel 100 euro per vierkante meter (met meestal een minimum afname van 6 m2). Nu lijkt me dat met extensions al erg lastig om dat eruit te kunnen halen; hoeveel (betaalde) extensions zou je daarvoor moeten gaan zetten? Ook een punt van aandacht zoals Twabla aangeeft; je zal je klanten vooral lokaal moeten trekken; het is dus lastig om die investering als deze eruit te halen.

Ik zou eerder een wat kleinere beurs aanbevelen. Een voorbeeld van zo'n beurs is van de organisator PCP die een combinatiebeurs organiseert paranormaal en wellness. Wellness is echter een heel klein stukje en het is een wat kleinschaligere beurs. Echter betaal je incl. btw voor een stand dan maximaal 60 euro (ook zo'n 6 m2) en is dan nog leuk om het "te proberen" en ervaring op te doen op een beurs, zonder dat je er honderden euro's tegen aan smijt en uiteindelijk teleurgesteld bent omdat het niet heeft gelopen zoals je zou willen. Zij organiseren de beurzen lokaler, maar niet overal in Nederland, dus je zou moeten kijken of zij een beurslocatie bij jou in de buurt hebben.

Succes in elk geval!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar