• 0

Nu 3 jaar verder!

Beste HL leden,

 

Circa 3 jaar geleden (14 jaar oud) heb ik hier mijn eerste berichtje geplaatst.

Ik vroeg toen als jong ventje (nog steeds ;D) om tips voor het ondernemen!

 

Verder nooit meer wat geplaatst op HigherLevel, maar wel heel veel gelezen en geleerd.

Nu 3 jaar verder en bijna 19 jaar oud, wordt tijd om het wat serieuzer aan te pakken.

 

Ik heb dan ook in die tijd een leuk kapitaal vergaard, maar dit alleen door heel hard en veel te werken.

Nu wil ik dat dan ook graag "investeren".

 

Ik zit er over te denken om in deze tijd, (online) faillissement veilingen af te gaan en partijen op te kopen om weer door te verkopen.

 

Aangezien ik ook een groot liefhebber ben van Vespa's, spreekt mij de in en verkoop van deze scooters ook erg aan.

 

Graag jullie mening!

 

Met vriendelijke groet,

 

Nils

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Huh :) 14 jaar oud was je 3 jaar terug, en nu 19 :)

 

Die veilingen worden veel bezocht door particulieren en winsten daarop worden steeds lastiger. Wellicht nig wel kansen bij grotere partijen om op te kopen. Je vind niet zo heel veel brommers daar ook. Wellicht op andere kanalen ze opkopen, opknappen en doorverkopen?

 

Danny

 

 

Edit...

 

Tis laat, tik op mobiel en lees je post niet helemaal goed geloof ik:)

Link naar reactie
  • 0

Op buitenlandse televisiezenders (Discovery, BBC) is een toenemend aantal veilingprogramma's (huizen, zeecontainers, verloren koffers, ...). Die zijn nogal sterk geromantiseerd, waardoor het lijkt alsof je er makkelijk snel rijk mee kunt worden. Dat zorgt voor toeloop van een bepaald slag mensen dat de prijs opdrijft. Als je op een veiling koopt moet je dus heel goed weten wat je doet, anders ben je heel duur uit.

 

Er is vaak een overschatting van de doorverkoopprijs van tweedehands spellen, maar vooral ook een onderschatting van de verkoopinspanning die nodig is om het weer kwijt te raken. Stel dat je op een veiling een partij van 1.000 flessen shampoo op de kop tikt voor 0,99 per stuk, terwijl die dingen normaal 1,99 in de winkel kosten. Dat klinkt als 1.000 winst. Maar hoe verkoop je zoveel shampoo? En waar sla je al die flessen ondertussen op? Uiteindelijk moet je dat toch als partij verkopen, maar een winkel wil natuurlijk geen 1,99 inkoop betalen omdat ze ook nog winst willen maken. En probeer maar eens een winkel te vinden die zo'n vage partij wil kopen. Dan kom je toch bij Euroland enzo, maar die hanteren een euro als verkoopprijs, kun je nagaan wat het aan inkoop mag kosten. Kortom: verlies.

 

Voor de slimme ondernemer is er zeker geld te verdienen, maar let wel op wat je doet.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.