Van het kastje naar de muur...

Aanbevolen berichten

 

Wat doe je als je door instanties en bureaucratische bedrijven van het kastje naar de muur gestuurd wordt? Wat soms helpt is de woorden van degene die je verzoek probeert af te houden heel kalm te herhalen ('dus u zegt...') en dan nadrukkelijk naar zijn of haar naam te vragen. Je hoort ze dan diep ademhalen... ;)

 

Meer tips of ervaringen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Altijd naar de naam vragen. Daarnaast samenvatten en herhalen. In al hetgeen de wederpartij instemt, schriftelijk bevestigen. Indien iemand toezegt er later op terug te komen: een termijn afspreken. Wat ook wel eens werkt is een gesprek opnemen. Niet erg chique, maar een rechter slikt het zonder meer.

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Als je dus ongevraagd een gesprek opneemt wordt dat dan door de rechter geaccepteerd? Ik dacht altijd dat je verplicht was iemand te melden als je een gesprek opneemt... :o

 

En ja, naam vragen en zelf aantekeningen maken zodat als je schriftelijk reageert of klaagt je de 'geschiedenis' nauwkeurig met tijd, naam en datum kunt weergeven.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie

Als je dus ongevraagd een gesprek opneemt wordt dat dan door de rechter geaccepteerd? Ik dacht altijd dat je verplicht was iemand te melden als je een gesprek opneemt... :o

Ik heb het zelf twee keer in een procedure meegemaakt dat een cliënt een telefoongesprek had opgenomen en de rechter zeer geínteresseerd was om te vernemen wat er precies op de tapes stond. Ik ben er overigens geen voorstander van om gesprekken op te nemen, maar dat ter zijde. Als je van het kastje naar de muur wordt gestuurd kan het wel erg praktisch zijn.

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Ik hoorde net op het nieuws dat er op schiphol een tweetal medewerkers in slaap waren gevallen tijdens de dienst. Dit was m.b.v. de camera op video gezet.

 

Alleen was het geen rechtsgeldig bewijs, want de medewerkers wisten niet dat ze gefilmt werden. Zou dat in deze situatie ook niet zo zijn?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Ik hoorde net op het nieuws dat er op schiphol een tweetal medewerkers in slaap waren gevallen tijdens de dienst. Dit was m.b.v. de camera op video gezet.

 

Alleen was het geen rechtsgeldig bewijs, want de medewerkers wisten niet dat ze gefilmt werden. Zou dat in deze situatie ook niet zo zijn?

Is een hele andere kwestie. Controle op de werkplek is aan strikte regels gebonden die zijn neergelegd in de Wet bescherming persoonsgegevens. Voldoet een werkgever daar niet aan dan heeft hij een probleem als het middel moet dienen als bewijs in een arbeidsrechtelijke procedure.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

wat nog wel eens wil helpen: zoek op wie de hoogste baas is en schrijf die een brief, waarin je je klacht uitlegt. gegarandeerd dat je een reactie krijgt. ik heb het zelf een aantal keren gedaan en had binnen twee werkdagen een oplossing.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Als je er op een andere manier naar kijkt, dan heb je het over een onderhandelingssituatie : jij wilt iets, zij willen het voor een bepaalde prijs niet leveren.

 

Uiteraard hoop je dat je er als eerste als gewone volwassen mensen uit zal kunnen komen. Meldt gewoon rustig dat je het gevoel hebt dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd en dat dit niet prettig is. Vraag dan hoe dit komt/bij wie je dan wel moet zijn/of de andere partij weet hoe je dit kan aanpakken, etc.

Onthou : er zijn weinig mensen (gelukkig !) die medewerking weigeren op de vraag :"Kunt u mij helpen".

 

Maar ! Als het helaas wel de verkeerde en niet leuke kant op blijft gaan, dan moet je naar andere instrumenten gaan omkijken.

 

In dat geval is het zaak om ervoor te zorgen dat je het voor hen vervelend maakt, als ze jou niet helpen. Probeer (als je de tijd hebt) te bedenken waardoor zij gedreven worden.

 

Voorbeelden : (netjes) :

* Vraag gewoon waarom ze zo vervelend doen. Voordat je gaat schreeuwen of huilen is het handig om te weten waarom iemand iets doet. Deze vraag kan leiden tot een meer menselijk gesprek op gelijk niveau. Iemand die overwerkt is en die zich tegen aggressieve bellers in heeft gegraven, kan op deze manier uit zijn of haar schuttersput kruipen en weer "normaal" doen.

Ook kan deze vraag ervoor zorgen dat je achtergrond info krijgt waarom iemand handelt zoals die handelt. Info, die je later kan gebruiken.

* Bezoek iemand persoonlijk. Vaak is het gemakkelijker om iemand per mail/telefoon af te poeieren, dan als die recht tegenover je zit.

* Vertel (zoals hierboven) dat je het gesprek gaat opschrijven en dit ter bevestiging stuurt aan hen/hun baas/andere instanties/rechtswinkel.

In het slechtste geval wordt de tegenpartij attent, want 99% van de mensen laat zich afpoeieren.

 

* (dreigen) : je gaat dit vermelden aan hun baas; je gaat dit vermelden aan de ombudsman/consumentenbond/.

* Je vertelt dat je je grote vriend Pieter Storms zal vragen eens mee te komen naar het spreekuur. :-*

* Veel ambtelijke instanties hebben te maken met achterstanden en ander irritante zaken (administratieve achterstanden, papierwerk) . Een partij die ambtenaren uitstekend hiermee onder druk zet, is Amnesty International. Het versturen van duizenden kaarten naar 1 ambtenaar is niet een realistisch dreigement, maar een hoop onzinnig werk bezorgen is wel degelijk een dreigement. Bijv. : "Goed, dan ga ik vanaf nu u iedere dag bellen totdat u mij wel een antwoord geeft"

* Iedereen heeft collega's. Niets is vervelender dan het idee dat de ambtenaar zijn werk niet goed kan doen. Bel zijn of haar collega's, zodat die de ambtenaar in kwestie ook gaan bewerken.

*Dreig met een protestactie

 

* Opnemen (zie Nils) en dit zeggen.

* (zielig) : als ze aangeven dat ze jou (toch) graag willen helpen : dat je het opgeeft, dat je het niet meer ziet zitten, want....(en dan hopen dat ze je alsnog gaan helpen)

 

Ik denk dat als je je creativiteit gebruikt er heel veel manieren zijn om toch invloed uit te kunnen oefenen.

 

Mocht je nog wilt opwinden over dit soort zaken, check de Ohra-commercials :

http://www.ohra.nl/nl/demo/commercials/tv_incheckbalie.html

(die van die moeder, wiens dochter het roze olifantje bij het zwembad heeft verloren, heb ik nog niet online gevonden : die is het best !) :D

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.