• 0

Waslabel verplicht in de kleding?

Hallo allemaal,

 

Is het verplicht om een wasetiket in de kleding te plaatsen met een label?

Ik ben bezig met mijn eigen kledinglijn en heb reeds de samples ontvangen.

Op een wasetiket staat meestal iets over de stofsamenstelling en de wasvoorschriften. Al heb ik ergens gelezen dat de wasvoorschriften niet verplicht zijn. Is dit correct? En moet deze informatie dmv een label in de kleding genaaid zijn? Of volstaat een hangetiket met deze informatie (bijv een extra hangtag naast de merktag)?

En zijn er andere zaken die op zo'n etiket vermeld moeten worden?

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!

 

Groet,

Imane

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor jullie antwoord. Ik heb de website van antwoord voor bedrijven al geraadpleegd. Echter, waar het mij om gaat: volstaat een etiket ipv een ingenaaide label?

En zoals ik uit de website kan opmaken: alleen de stofsamenstelling is een vereiste? Verder hoeft er niks vermeld te worden?

 

Groet,

Imane

Link naar reactie
  • 0

De regels staan op de site van de VWA

Hier staat o.a. "deze Verordening vereist dat op of bij het product of de stof de samenstelling zichtbaar moet zijn. Dit gebeurt meestal via een ingenaaid label of via een vermelding op de verpakking."

Alleen vermelding op een site lijkt me dan ook niet toegestaan, maar je kunt het voor alle zekerheid nog voorleggen aan de VWA

 

Vriendelijke groet, Miki

 

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Je bent verplicht alle wettelijk vereiste informatie (ook de contactinformatie ivm de productveililigheid) dusdanig aan te brengen dat deze tijdens het gebruik van het product ook behouden blijft. Alleen als het om technische redenen niet mogelijk is deze vereiste informatie blijvend aan te brengen, kan volstaan worden met het aanbrengen van tags of stickers aan het product of dmv van kentekening op de verpakking.

 

Voor kleding geldt dat ALLE wettelijk vereiste informatie dmv een etiket kan worden aangebracht. Je kunt dus niet volstaan met een hang tag, sticker of mededeling op een verpakking en al helemaal niet met een dergelijke info op alleen je website. Je zult dus wel degelijk alle informatie dmv van ingenaaide etiketten BLIJVEND moeten aanbrengen.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.