• 0

Sweaters na laten maken en bedrukken in het buitenland

Hoi,

 

 

Op dit forum staat heel veel bruikbare informatie, heel interessant.

Graag zou ik willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben (alle tips en info is welkom) op het gebied van kleding na laten maken en bedrukken in het buitenland.

 

Wij zijn bezig een bedrijf te starten dat truien verkoopt met een speciale opdruk, iedere trui een andere bedrukking. We hebben een model trui gekozen, dat wij na willen laten namaken in het buitenland.

 

We hebben al veel gelezen over Azie, het oostblok, Portugal, maar we krijgen geen duidelijk beeld van wat nu het beste is en wat er het best bij onze wensen past. We willen beginnen met een oplage van 100 truien.

 

 

Alvast bedankt!

 

 

 

 

Hidde en Manouk

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Draai de douche maar open. ;D

 

Welkom op HL, Manouk en Hidde. Als je het woordje namaken gaat gebruiken, krijg je waarschijnlijk een storm van kritiek. En als je pech hebt een rechtszaak aan je broek vanwege inbreuk op auteursrecht, modelrecht of merkrecht.

 

Maar laten we er nu eens van uitgaan dat jullie simpelweg geïnspireerd zijn door een bepaald model en design, en iets vergelijkbaars op de markt willen brengen. Een zogenaamde huismerkoperatie.

 

Wat versta je onder een trui? Is dat wol, katoen of fleece? Bedrukt, gebreid of borduurd?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor je reactie!

 

Je hebt gelijk, namaken is niet het juiste woord. Het was meer om aan te geven dat we geen fashion designers zijn die een eigen lijn op de markt willen brengen en kleding van A tot Z willen ontwikkelen, maar een simpel model trui willen gebruiken.

 

We zijn inderdaad geïnspireerd door een model, namelijk dat van Fruit of the Loom (the Hoodie). Wij zouden dit model willen laten maken in (of importeren vanuit) het buitenland met onze eigen opdrukken daarop. De truien moeten van katoen (sweaters) worden gemaakt en zijn verder heel simpel en effen van kleur, hier willen wij dus onze opdrukken op laten drukken maar dit kan ook door bijvoorbeeld een ander bedrijf (drukkerij) gedaan worden.

 

 

We hebben echter geen ervaring of connecties in het buitenland met fabrikanten oid. We hopen via dit forum meer te weten te komen!

 

 

(zie foto voor voorbeeld)

 

Schermafbeelding_2014-02-06_om_14_17_52.thumb.png.f558c7f5aa9f454541575ddf7b01072a.png

Link naar reactie
  • 0

Dit mag, is beeldcitaat. Het is bovendien een vrij algemeen plaatje van een vrij algemene sweater. Niet iets waar de signatuur van de maker aan kleeft.

 

Weer een goeie dag voor mij. Ik heb weer wat geleerd. Maar hoe zit het met de bronvermelding? Als je me daar nog een bevredigend antwoord op geeft heb je kans op een verhoging van je Karma.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Beste Hidde, Manouk,

 

Ik ben sinds 1 jaar woonachtig in Istanboel en werk in de textiel industrie (lees: productie).

 

Beginnen met een oplage van 100 stuks klinkt logisch, maar veel producenten zullen dit niet of heel moeilijk accepteren. Ga vooral opzoek naar boutique mills.

 

Waar ik me echter zorgen om maak is het feit dat jullie voor ieder item een andere bedrukking willen gebruiken, dit is zo goed als onmogelijk omdat de printing block per kleur al heel wat kost. Stel je voor dat jouw opdruk 7 printing blocks nodig heeft en jij dit voor 1 item wilt gebruiken... Laten we het financieel aspect hierover aan de kant zetten, dit is hartstikke veel werk.

Ik wens jullie heel veel succes met het vinden van een producent die jullie project zal aannemen!

 

Groeten,

Nurtaç

Link naar reactie
  • 0

Hallo Manouk,

 

Als je een model wilt van Fruit of the Loom vraag ik me af waarom je hen niet gewoon benadert met de vraag wat 100 truien kosten als je die bij hen inkoopt. En wat ze gaan kosten als je grotere aantallen gaat inkopen. Hier in een klerenkast liggen shirts van dat merk die zijn gekocht bij een online winkel in bedrukte shirts. Daar kon je kiezen uit verschillende merken shirts en daar de print van je keuze op laten zetten.

 

En wellicht is het niet onverstandig in eerste instantie te kiezen voor een 'veilige' truienproducent en kun je altijd nog gaan experimenten met zelf laten produceren als het een succes wordt. Dat nu al willen doen kost veel tijd en energie die je niet kunt stoppen in marketing en zorgen dat je omzet binnen haalt.

 

Tot zover mijn twee centen,

Succes ermee

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.