• 0

Open Source Boekhoudpakket (windows)

Dit wilde ik jullie niet onthouden. Een echt gratis boekhoudpakket, open source nog wel (GPL): TurboCash

 

Ik kwam het tegen in een nieuwsbrief van DISC.

 

Op de site kun je je aanmelden voor een online cursus zag ik (65 euro).

 

Het pakket staat ook op www.boekhoudpakketten.info. Vergelijk hier het pakket: Vergelijk

 

Van de website:

 

TurboCASH

 

TurboCash is is een veelzijdig boekhoudpakket. Het programma heeft alles wat je normaal gesproken alleen maar aantreft in een boekhoudpakket dat 350 euro of meer kost.

 

TurboCash is meer dan zomaar een

'huishoudboekje'. TurboCash is geschikt voor: debiteuren, crediteuren, voorraadbeheer, BTW-verwerking, batch-invoer, meertalige schermen, jaar- en financiële overzichten, uiteenlopende rapportage- en analysemogelijkheden en koppelingen met een bankboek. Ook heeft TurboCash een punt-van-verkoop systeem waarmee de kassalade en/of een barcode scanner direct gekoppeld en in het programma gebruikt kan worden.

 

Deze open source oplossing is bekend in Afrika omdat het daar van oorsprong vandaan komt. In Nederland wordt er nu zeven maanden aan gewerkt. Ondersteuning en op maat gemaakte plugins voor de Nederlandse markt zijn dan ook aanwezig. Zo is TurboCash het eerste open source programma dat de elektronische BTW-aangifte mag versturen naar de Belastingdienst.

 

-------------

 

Heeft iemand hier reeds ervaring mee? Wat vinden de boekhouders ervan?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi ik ben de Nederlandse programmeur van Turbo cash.

Er zijn momenteel 600 registraties in Nederland daarmee staan wij 3e in de wereld lijst. (Afrika 5000+ UK 2200+ NL 600+ USA 300+) wij hopen dan ook verder te groeien. Ik denk dat de huidige release op mijn site (3.7.3.930 +) Een uitstekende basis is als boekhoud programma & voorraadbeheer & Kassa systeem.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Best Delphidreamer2,

 

Even een kritische noot en een vraag. Ik heb jullie site even bekeken, maar constateer na opening dat de navigatie werkt onder de Mozilla Firefox,

alleen onder IE. Na gebruik van de zoekfunctie volgt een foutmelding dat de site niet goed is configureert.

 

Dan mijn vraag. Ik zie bij de systeemvereisten dat Turbocash alleen beschikbaar is voor Windows. Bestaat er een linuxvariant of volgt deze nog?

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Sorry jongens dat moest eigenlijk een bericht aan de admin zijn. Maar goed om jullie vraag te beantwoorden.

 

TurboCash draait momenteel onder codeweavers op Linux. Als we van database wisselen gaat het ook op gewoon wine draaien.

Zie topic hier

http://www.turbocashuk.com/Forums/index.php?act=ST&f=7&t=106&s=9ed22f9167b9913747c1f8d9047ddf0d

 

 

Een mac versie zit er volgens mij niet direct in. Sorry. Maar voor veel mensen is het nog steeds een goed pakket hoor.

 

Mijn site is nog gebasserd op de oude template de UK site schijnt nu wel goed op andere browsers te draaien. Zoek functie zou eigenlijk verwijdert moeten worden. http://www.turbocashuk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.