• 0

MIA: auto gekocht in 2013, geleverd 2014, motor kopen in 2014

Ik heb in 2013 een order geplaatst voor een elektrische auto van 45k en inmiddels de toezegging voor de MIA gekregen. Auto wordt in 2014 geleverd.

 

Nu zou ik ook een elektrische motorfiets willen kopen. Deze kost 18k. Het maximumbedrag voor MIA is dit jaar 50k. Wordt de investering voor de auto bij de investering van de motor opgeteld en kan ik daardoor voor max. 50k MIA aftrek krijgen voor auto én motor? Of valt de motor geheel onder de 50k omdat de auto besteld is in 2013?

 

Valt de elektrische motor onder de KIA 2014? Van auto's weet ik dat dat niet meer mogelijk is in 2014.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Op de in 2013 bestelde auto zijn de regels uit 2013 van toepassing, alleen de aftrek wordt doorgeschoven naar 2014. Bovendien staat in post G3110: "Het bedrijfsmiddel komt voor ten hoogste € 50.000 van het investeringsbedrag in aanmerking voor de milieu-investeringsaftrek", wat bij mij tenminste de verwachting schept dat dit maximum per kwalificerend voertuig geldt.

 

Motoren zijn niet categorisch uitgesloten van de KIA, zoals personenauto's niet bestemd voor beroepsvervoer over de weg dat wel zijn. Dus tenzij er een generieke uitsluiting van toepassing is (bijvoorbeeld bestemd voor terbeschikkingstelling aan derden), behoort KIA tot de mogelijkheden.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.