• 0

Worldwide shipping. Hoe werkt dat?

Hallo allemaal,

 

Ik wil graag een bedrijf aan huis starten, dit valt onder detail handel. Moet ik mij dan aanmelden als onderneming of is dit wat anders? Heb ik hier misschien een vergunning voor nodig?

http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/criteria-van-een-onderneming/

http://www.kvk.nl/advies-en-informatie/bedrijf-starten-of-overnemen/kies-uw-start/starten-met-een-bedrijf-aan-huis/

 

 

 

Ten eerste wil ik mijn producten laten importeten uit China, kan iemand mij uitleggen hoe dat precies werkt met belasting en eventuele andere dingen die hierbij komen kijken. Ik moet mijn bedrijf nog inschrijven bij de KVK maar ik probeer eerst zoveel mogelijk research te doen voordat ik mijn bedrijfje begin (lijkt me wel zo handig). Welke papieren zou ik moeten invullen voor het importeren van goederen?

 

De goederen die ik importeer uit China worden gratis naar mij geshipt (Free shipping)

Ik zal wat specifieker zijn met de goederen die ik laat importeren zodat jullie mij beter kunnen helpen. Ik wil een webshop starten en baby accessoires verkopen vanuit mijn huis. Ik wil baby schoentjes, gebreide mutsen en dekentjes etc. verkopen dus in principe producten die laag van gewicht zijn.

 

Hoe ship ik mijn producten internationaal? Valt dit onder exporteren en zal ik hier extra papieren voor moeten invullen? Welk bedrijf is hier geschikt voor? Parcel of myshipper?

 

Vriendelijke groet,

 

Eva

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou allereerst kijken of dit wel zo'n verstandige actie is: Als jij de goederen uit china laat komen en vervolgens wederverkoopt ben jij de importeur, en daarmee aansprakelijk voor de veiligheid en evt (gevolg)schade van die producten, en daarnaast moet je er zorg voor dragen dat ze voldoen aan de europese eisen voor veiligheid en dergelijke.

 

Mocht dat in orde zijn zou je ze in nederland in voorraad kunnen houden en dan per land de beste verzendmethode kunnen kiezen. Als je klanten niet zoveel haast hebt zou je ze ook direct uit china kunnen laten dropshippen zodat je geen voorraad aan hoeft te houden, en kunt profiteren van de zeer lage internationale verzendkosten aldaar. Reken echter wel op een verzendtermijn van 2 tot 5 weken, geen idee of dat acceptabel is voor je klanten. Bij dropshipping blijf je echter ook aansprakelijk voor de producten (zowel de levering, veiligheid als garantie), gezien jij de overeenkomst met de klant aan gaat.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Eva,

 

Als ik lees dat iemand een bedrijf wil beginnen en dat dan wil doen op basis van import uit China, lopen de koude rillingen over mijn rug. Het lijkt eenvoudig, maar dat is het niet. En zeker niet als je beide tegelijk wilt doen en nog helemaal geen ervaring hebt. Ik adviseer altijd het een na het ander te doen. Beide tegelijk is bijna onmogelijk en met teveel risico's verbonden.

 

Geef in het zoekveld rechtsboven van deze pagina eens het woord "China" in en lees alle berichten die je daarmee vindt. Je vind veel tips en ervaringen waar je het een en ander uit kunt leren. Onder andere ook van topic starters die hetzelfde willen gaan doen als jij of dat al gedaan hebben en hun ervaringen meedelen.

 

Succes

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.