[Artikel] 9 van de 10 transacties stranden wegens gebrek aan interesse

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

9 van de 10 transacties stranden wegens gebrek aan interesse

 

Korte samenvatting:

Gude tegen Maassen: “jij bent een zijnder, ik ben een zijnder, en inter-esse betekent dat wat er tussen onsch is. Wij zijn daar samen in geïnteresseerd, het gaat ons samen aan. We moeten er allebei aan meedoen, en zodra één van ons tweeën zich daaruit terugtrekt is het weg. Dat is een heel rare vorm van zijn, het is eigenlijk meer iets wat tussen de ‘zijnen’ is. Als wij echt zijn is er tussen ons ook iets, en dat is nu net iets waar we het meeste belang aan hechten.”

 

Laat dat maar aan het internet over

Het zette me aan het denken, de denker des vaderlands had zijn werk gedaan. Laat deze gedachte van toepassing zijn op de handelsrelatie tussen twee partijen, tussen twee mensen. De een wil iets kopen bij de ander, als dit bijna lukt is het een geïnteresseerde (!) en als het gelukt is noemen we het een klant. Een ‘klant’ is in deze redenering niet een persoon, het is een verbinding tussen een koper en een verkoper. Het is het gebied dat tussen de twee personages zit. En tegenwoordig is het steeds minder waarschijnlijk dat de twee elkaar ooit fysiek ontmoet hebben, laat dat maar aan het internet over.

 

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Doordat er steeds meer transacties/aankopen via internet verlopen waar personen geen fysiek contact met elkaar hebben, raken we er zo'n beetje aan gewend. Toch blijft dit voor nu wel van belang. Mede als je berichten van kritiek op sociale media als ook op ons forum (bijv. deze) leest over bedrijven welke hun diensten en producten aanbieden via internet. Je niemand "echt" spreekt en mocht je hulp nodig hebben dat het persoonlijke contact slechts email is. Dit laatste mede omdat je bij vele (grote) bedrijven als "klant" behoorlijk wat moet betalen voor het bellen van het servicenummer.

 

Ik vraag mij af of we er in de toekomst aan gaan wennen? Dat we het "gewoon" vinden dat er steeds minder persoonlijk contact/interesse met/van de leverancier is en dat de interesse zich alleen nog richt op de transactie van het product/dienst en de leveringsvoorwaarden daarvan?

 

 

 

Link naar het artikel :

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Het lijkt iets nieuws, maar toch lijkt het mij van alle tijden?

 

De uiteindelijke reden dat we voor een brief niet meer naar een postbeambte kunnen op het postkantoor, is omdat de marge te klein is geworden om daar een postbeambte full time te hebben staan.

 

Dat kan iets zeggen over de marge op de dienst of service, die kleiner is geworden, maar het ook zijn dat de loonkosten te groot zijn geworden! In landen waar wel internet is, maar loonkosten toch laag (Afrika bijvoorbeeld) zal er nog echt wel een postbeambte zitten op het postkantoor.

 

Terug naar de discussie. Ook ik waardeer het (en wil betalen) voor een stukje service. Maar anders dan vroeger, kan ik de algemene zaken ook zelf op internet vinden, voor simpele zaken en service. Als de dienst/service complex is, dan loont het betalen voor service wél.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.