• 0

Personeel aannemen of inhuren?

Hallo,

 

Ik heb een vraag.

Binnen ons bedrijf (ik doe de boekhouding en advieswerk) hebben we ruimte om iemand in te zetten bij een aantal projecten.

De hoeveelheid uren per week is afhankelijk van het stadium van een project. Dit kan verschillen van 2 t/m 40 uur per week. We kunnen dit personeelslid voor +/- 108 uren "wegzetten" in projecten verdeeld over meerdere maanden.

 

We hebben iemand op het oog en deze persoon werkt nu nog als zelfstandige.

 

Wat is nu het meest verstandige?

- Een tijdelijk contract aanbieden?

- Zo ja, wat voor contract moet dit dan zijn?

- Of inhuren?

 

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

 

Gr Jeroen

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ik heb een vraag.

 

 

We hebben iemand op het oog en deze persoon werkt nu nog als zelfstandige.

 

Wat is nu het meest verstandige?

- Een tijdelijk contract aanbieden?

- Zo ja, wat voor contract moet dit dan zijn?

- Of inhuren?

 

 

Je hebt een vraag en je beantwoordt em eigenlijk ook al. Hij is zelfstandige. Daar zal die persoon wel een goede reden voor hebben. Je kunt em altijd een tijdelijk contract aanbieden, maar waarom zou hij/zij daarvoor kiezen?

 

Het is goedkoper voor je em hem in loondienst te nemen, maar als je hele goede afspraken maakt, dan loop je minder risico bij inhuur. Je maakt alleen minder marge.

 

Stap 1: vraag of die persoon ook loondienst overweegt.

Stap 2: op basis van antwoord in stap 1 weet je wat je hier moet doen. :)

 

Als je echt die persoon wilt, dan zou ik ook van die "noden" uitgaan. Als het je niet uitmaakt kun je andere opties overwegen.

 

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik bedenk me net... Je bent zelf geen ondernemer. Je bent in loondienst en volgens mij geen DGA. (correct me if I'm wrong) Dat betekent dat we je niet kunnen helpen met je vraag en je je eigen weg hierin zult moeten vinden.

 

Topic gaat op slot.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.