• 0

zakelijk krediet van salarisfinanciering.nl of starterskrediet.nl

Binnenkort gaan we met de bank om tafel zitten voor financiering voor onze uitbreidingsfinanciering. Omdat het ons een paar jaren terug veel moeite kostte om onze renovatie gefinancierd te krijgen, houden we rekening met zware onderhandelingen.

 

Nu keek ik vanmiddag eens op het internet en kwam vele verstrekkers tegen van zakelijk krediet. Zo kwam ik sites tegen als salarisfinanciering.nl en starterskrediet.nl. Deze sites doen voorkomen dat het verkrijgen van krediet niet zo lastig hoeft te zijn.

Dat is enerzijds heel verleidelijk, maar anderzijds ben ik een beetje huiverig. Zeker omdat ik een stukje transparantie mis.

Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met deze kredietverstrekkers?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

op beide sites is behalve een telefoonnummer en contactformulieren helemaal niets te vinden over wie of wat er achter zit. Dat zou voor mij al voldoende zijn om er niet mee in zee te gaan.

 

Deze sites zijn volgens mij niet veel meer dan seo / zoekterm fuiken om de gegevens via contactformulieren te verzamelen en dan door te verkopen als lead aan kredietbemiddelaars of kredietverstrekkers..

Link naar reactie
  • 0

op beide sites is behalve een telefoonnummer en contactformulieren helemaal niets te vinden over wie of wat er achter zit. Dat zou voor mij al voldoende zijn om er niet mee in zee te gaan.

 

Deze sites zijn volgens mij niet veel meer dan seo / zoekterm fuiken om de gegevens via contactformulieren te verzamelen en dan door te verkopen als lead aan kredietbemiddelaars of kredietverstrekkers..

 

Las iets over Bertelsmann en iets over Financon. Maar transparant is het niet.

Link naar reactie
  • 0

Binnenkort gaan we met de bank om tafel zitten voor financiering voor onze uitbreidingsfinanciering. Omdat het ons een paar jaren terug veel moeite kostte om onze renovatie gefinancierd te krijgen, houden we rekening met zware onderhandelingen.

 

Nu keek ik vanmiddag eens op het internet en kwam vele verstrekkers tegen van zakelijk krediet. Zo kwam ik sites tegen als salarisfinanciering.nl en starterskrediet.nl. Deze sites doen voorkomen dat het verkrijgen van krediet niet zo lastig hoeft te zijn.

Dat is enerzijds heel verleidelijk, maar anderzijds ben ik een beetje huiverig. Zeker omdat ik een stukje transparantie mis.

Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met deze kredietverstrekkers?

 

 

MOD EDIT: onderstaande reactie is afkomstig van starterslening/ starterskrediet zelf. De oplettende lezer weet dus genoeg ::)

 

 

Hoi Hanssch,

 

Ja ik heb een StartersKrediet gesprek gehad via starterskrediet.nl en ze hebben me goed geholpen, dus ja ik heb ervaring ermee! SalarisFinanciering.nl heb ik geen ervaring mee, maar ik vroeg het net aan de adviseur en hij zei dat het onderdeel is van StartersKrediet.nl. Het is ook meer gericht op bedrijven die cashflowproblemen hebben of willen groeien, dus niet echt voor starters.

 

Allereerst wat goed om te horen dat jullie uitbreidingsplannen hebben, blijkt dus goed te gaan! Het zijn lastige tijden nu om via banken financiering te krijgen, en als het al lukt, dan duurt het vaak erg lang. Een vriend van mij probeerde dat en kreeg helemaal niks voor elkaar, terwijl hij een razend goed plan had. Hij kwam daarna bij starterskrediet.nl en heeft via hun wel een financiering gekregen!

 

Ik ben sinds dit jaar begonnen met ondernemen en heb zijn advies opgevolgd. Ik moest niet naar een bank toe, want als zij je afwijzen, dan kan je vaak niet meer terrecht. Ik heb gelijk via starterskrediet.nl een kredietscan gemaakt om te kijken hoeveel ik kon krijgen, maar kreeg een beetje een onduidelijke uitslag. Ik werd die middag gelijk gebeld door een starterskrediet adviseur bij mij uit de buurt. Na beetje neuzelen gesprek in gepland zodat hij kon kijken waarvoor ik in aanmerking kan komen. Is natuurlijk afhankelijk van mn idee. Gelukkig zit ik nergens aan vast want gesprek kost niets.

 

Ik ben het met je eens dat die site een beetje te mooi lijkt om waar te zijn en niet heel erg transparant is. Ik had het met de adviseur erover, aardige vent trouwens heel begripvol, maar hij zei dat het een franchise is, en dat ze de website zo maken, dat zoveel mogelijk mensen het invullen. Hij zei, als het allemaal heel transparant zou zijn en duidelijk, dan gaan mensen gelijk weg van de website en dat is juist niet de bedoeling.

 

De starterskrediet adviseur heeft echt naar alle mogelijkheden van krediet subsidie enzo gekeken. Hij heeft mij wat handige tips gegeven. Ik moest een bedrijfsplan hebben maar ik wist helemaal niet hoe ik dat moet schrijven voor krediet aan te vragen, maar hij kon dat wel. En ik had niet zoveel geld, en daardoor heeft de adviseur gezegd dat hij het mee kon financieren in de kredietaanvraag. Daardoor heb ik uiteindelijk twee weken terug mijn krediet gekregen en kon ik beginnen!

 

Er zijn heel veel verschillende mogelijkheden tegenwoordig om financiering te krijgen om bedrijfsideeen te financieren en er komen ook steeds meer financieringsvormen bij, alleen niemand heeft het overzicht. De adviseurs weten het gelukkig wel. Verder heeft de adviseur mij verteld dat StartersKrediet.nl is voortgekomen uit StartersLening.nl, voor het kopen van een huis met een lening. Ik ben echt blij dat ik gehoord heb van een vriend, want anders was ik misschien nu nog steeds in gesprek met een bank.

 

Succes met ondernemen!

 

Link naar reactie
  • 1

Financon is onderdeel van NACA. Dat bedrijf is al eerder ter sprake gebracht op dit forum

 

En eerlijkheidshalve, zowel als lid als als mod, heb ik wel sterke twijfels bij de echtheid van bovenstaande advertorial van een net geregistreerd lid. Ligt er allemaal veel te duimendik bovenop.

 

EDIT: met dank aan collega mod Highio is inmiddels vastgesteld dat bovenstaande post fake is, en afkomstig van starterslening zelf.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.