Voor een startende opdrachtgever werk ik aan een project en krijg betaald per uur. Omdat de middelen van de opdrachtgever nog beperkt zijn hebben we afgesproken dat de opdrachtgever per maand mij maximaal een bedrag van XXXX euro kan betalen. Het verschil met wat ik anders zou krijgen (aantal uur * tarief) word omgezet in een achtergestelde lening en krijg ik later in termijnen terugbetaald. Of niet, als het bedrijf failliet gaat natuurlijk.
Nu vraag ik mij af hoe ik dit moet aanpakken met factureren.
Moet ik het bedrag van (aantal uur * tarief) factureren en die gedeeltelijk laten betalen en het restant als lening in de boekhouding opnemen?
Of zou ik de maand verdelen over twee facturen: 1 met het afgesproken bedrag van XXXX euro en een andere factuur voor het bedrag dat aan de lening wordt toegevoegd?
Ik heb begrepen dat is sowieso de BTW van het gehele bedrag moet betalen. Kan ik dat later dan weer terugvragen als de lening niet kan worden terugbetaald?
Of is er misschien een betere manier om dit aan te pakken?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bnor
bnor
Hallo,
Voor een startende opdrachtgever werk ik aan een project en krijg betaald per uur. Omdat de middelen van de opdrachtgever nog beperkt zijn hebben we afgesproken dat de opdrachtgever per maand mij maximaal een bedrag van XXXX euro kan betalen. Het verschil met wat ik anders zou krijgen (aantal uur * tarief) word omgezet in een achtergestelde lening en krijg ik later in termijnen terugbetaald. Of niet, als het bedrijf failliet gaat natuurlijk.
Nu vraag ik mij af hoe ik dit moet aanpakken met factureren.
Moet ik het bedrag van (aantal uur * tarief) factureren en die gedeeltelijk laten betalen en het restant als lening in de boekhouding opnemen?
Of zou ik de maand verdelen over twee facturen: 1 met het afgesproken bedrag van XXXX euro en een andere factuur voor het bedrag dat aan de lening wordt toegevoegd?
Ik heb begrepen dat is sowieso de BTW van het gehele bedrag moet betalen. Kan ik dat later dan weer terugvragen als de lening niet kan worden terugbetaald?
Of is er misschien een betere manier om dit aan te pakken?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44822-deel-van-factuur-als-lening-laten-betalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag