• 0

Wat vinden jullie van mijn... Binnenkijken bij een webshop

Omschrijving van je concept:

Een tijd geleden hebben we door een Google Bedrijfsfotograaf een fotoshoot laten maken.

Hierbij worden op de StreetView manier foto's gemaakt van toegang en binnenkant van je bedrijf.

De fotograaf maakt ook een aantal detailfoto's van sfeer en/ of artikelen.

Je kunt dus echt scrollen en zoomen. Buiten begint het al. Waar streetview stopt, gaat de 'film' vloeiend over in de Bedrijfsfoto.

 

Zelf zijn we best trots op het resultaat en ook nieuwsbrieflezers klikken de link graag aan.

 

Kom binnenkijken bij een webshop!

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Een zonnige periode afgewacht.

De fotograaf zijn ding laten doen.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

(Potentiële) klanten een kijkje achter de schermen gunnen.

Zo hopen we het vertrouwen op te bouwen en de uitstraling van professionele webshop te vergroten.

De online vindbaarheid vergroten.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Streetview is wel bekend, maar vak tot AAN de drempel. Bij ons kan men nu echt naar binnen.

We laten hiermee zien dat we geen dozenschuivers zijn, maar dat er echt een magazijn achter zit.

De vaak virtuele uitstraling van een webshop, wordt nu bijna tastbaar.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

 

- Is het echt leuk om eens bij anderen binnen te kijken?

- Wekt het vertrouwen?

- Klopt het beeld bij je voorstelling?

- Zou je het zelf toepassen?

- Zie je nadelen?

 

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

 

- Is het echt leuk om eens bij anderen binnen te kijken?

Ben zelf altijd wel nieuwsgierig...

- Wekt het vertrouwen?

Geeft extra transparantie, dus ja.

 

- Klopt het beeld bij je voorstelling?

Ik had verwacht (gehoopt) iemand nog bezig te zien in het magazijn, dan had het wat meer 'geleefd'.

 

- Zie je nadelen?

Alleen als verwachtingen niet voldoen aan wat men ziet en (dus) teleurgesteld raakt. Lijkt me geen showstopper.

 

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Het is zeker een leuke manier om (potentiele) klanten op afstand een kijkje in de keuken te bieden. De meeste mensen zijn nieuwsgierig (denk ook aan de foto's op funda).

 

Deze openheid wekt zeker vertrouwen op en je kan het wellicht ook gebruiken voor een stukje marketing.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een leuke gimmick, al heb ik in Chrome wat problemen. Als ik met de muis door het pand klik blijft de overgang van de ene plek naar de andere meerdere keren hangen en moet ik de pagina verversen.

 

Ook vind ik het venster wat aan de lage kant, wellicht is deze wat hoger te maken, en over de volledige breedte te zetten? De button voor full screen valt in eerste instantie niet echt op.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reakties!

Ik wist niet dat Chrome niet goed werkte.

 

Volgens is het nog vrij onbekend. Natuurlijk zij er de 360 graden en panorama toepassingen.

De 'Google' fotograaf koppelt e.e.a. meteen aan Google profiel. Zo haalt ook Maps en Earth daar gegevens vandaan, meen ik.

 

 

Zie ook eerder topic. ;)

@TwaBla ik had wel even gezocht op Bedrijfsfoto's en kwam toen nagenoeg niets tegen.

 

 

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Op zich wel grappig, al had ik na "Benieuwd hoe we dit achter de schermen organiseren?" iets meer inkijk verwacht in het proces, bijvoorbeeld met pijltjes "hier komen de bestellingen binnen", "hier wordt uw bestelling ingepakt", of bij een pallet of container "deze bestellingen worden straks door opgehaald" of iets dergelijks.

 

Detail: in het kleine schermpje lopen rechts onderin twee teksten door elkaar.

Link naar reactie
  • 0

Zeker een goeie John.

Feit is wel dat we inhoudelijk niets aan de film kunnen doen.

Mensen komen er niet in voor gezien de richtlijnen van Google, meen ik.

Ik had natuurlijk bordjes kunnen ophangen aan de inpaktafel ;)

 

Het is idd wel een idee om bijvoorbeeld print-screens te gebruiken om zo stap voor stap iets uit te leggen.

 

Het vreemde voor mezelf is eigenlijk ook dat het zo gewoon is, dat ik me niet kan voorstellen dat anderen zo graag binnen kijken. Kennelijk is er toch een hoge mate van nieuwsgierigheid. Ik had het meer gedaan voor de uitstraling. Laten zien dat we 'echt' zijn.

 

Onze fotograaf is Francois Wieringa maar landelijk zijn er meer. Ze hebben geloof ik niet allemaal landelijke rechten. De grote zoekerd blijft natruurlijk Amerikaans....

Overigens wel leuk dat Francois nu op de ijsbaan bij Poetin zit om plaatjes te schieten voor de Telegraaf en KPN. Ik zie hem geregeld op TV achter de schaatsers zitten, bij de start.

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.