• 0

bedrijfsnaam probleem

2 maanden geleden heb ik de knoop doorgehakt en mezelf van werknemer om te dopen naar een zelfstandige ondernemer.

 

Hierop heb ik eerst een bedrijfsnaam verzonnen, en mijn quasi ondernemingsplan opgezet. Alle info opgezocht (VAR, inkomstenbelasting,verzekering etc.), mijn netwerk opgebouwd en aan geschreven.

 

Nu heb ik op de kvk site gekeken of it-logic bestaat, er is eentje die erop lijkt nml it-logics. Ik dacht dat het wel ermee door kan... vandaag wil ik me registreren bij kvk en toen zei de medewerker dat hij vondt dat de naam teveel leek om een bestaande: nml "IT's logic.net". :'(

 

Nu is zo dat ik alles al geregistreerd heb (internet, email adres en zelfs een visitekaartje)... gigantisch balen.

er zijn nu drie mogelijkheden:

- Nu is zo dat voor de belasting een registratie bij de kvk niet vereist is... ik overweeg om me dan niet te registreren.

- gewoon alsnog registreren ondanks advies van de kvk (wat kan het ergste geval zijn??)

- nieuwe naam verzinnen en registreren bij kvk enz.

 

Advies pls..

 

thnks

Het leven wordt alleen maar complexer, zal de Chaos theorie toch kloppen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het meeest verstandige is om een nieuwe bedrijfsnaam te kiezen.

Optie 1 en 2 gaan vroeg of laat problemen opleveren.

Optie 3 is de enige met toekomst.

Sorry maar het is niet anders.

 

Overigens zijn er op dit forum een aantal mensen uiterst creatief en behulpzaam bij het vinden van een nieuwe naam.

Je hebt vast nog wel andere namen overwogen, misschien kun je die posten zodat er wat discussie kan losbarsten ;D

Link naar reactie
  • 0

ik zit nog steeds harstikke te balen >:(

 

ik had wel een paar namen:

Eumenides

Andocides

of anders numina ..

 

ik wl me richten op it (specifiek alle windows server producten , migraties, server designs etc).

 

Ik dacht eerste aan griekse goden,..maar 95% bestaan al..anders wat latijnse woorden (bijv. sententiae)..

 

wat vinden jullie ervan?

 

Het leven wordt alleen maar complexer, zal de Chaos theorie toch kloppen?

Link naar reactie
  • 0

Zorg ervoor dat je een unieke naam hebt, waarmee je je onderscheid van de concurrentie.

moet makkelijk in het gehoor liggen en makkelijk te onthouden.

maak de achterliggende redenatie, zoals griekse goden, niet te ingewikkeld, slechts een paar procent van je doelsgroep begrijpt dit.

hou er ook rekening mee, als je later wilt expanderen, hoe de naam klinkt in het engels, frans, duits, evt. spaans.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Nou, als je dan toch aan de slag gaat, een aantal tips voor een bedrijfsnaam met goedkope marketing in het achterhoogd.

 

- begin met een a

- niet meer dan 3 lettergrepen

- vrijwel eenduidig in de spelling

- fantasienaam die grenst aan de werkelijkheid (ivm herkenning)

- nog vrij op .nl

 

En dan is het goed om terug te vallen op mythologische namen, zijn er duizenden van en het grappige is dat vrijwel iedereen de namen kent, onbewust.

 

Have fun, Alot

 

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

zonde dat je je huisstijl al gemaakt hebt en dat je nu extra kosten moet gaan maken. Helaas is het wel het slimst om door de zure appel heen te bijten en een nieuwe naam etc. te maken.

 

Ik vertel mezelf op een dergelijk moment dat het leer geld is geweest en dat het niet nog een keer moet gebeuren. Dan kijk je naar de toekomst en glimlach je ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Als je echt wil kijken of er nog wat van je investering te maken valt kun je ook nog proberen het bedrijf in kwestie te benaderen. Als jullie geografisch en qua activiteiten genoeg bij elkaar vandaan zitten maakt de andere partij er misschien niet eens een probleem van; geen garanties, maar altijd het proberen waard, toch?

 

Ik weet niet wat je hebt betaald voor je visitekaartjes, maar ik gok dat een rechtzaak duurder is ;D

Misschien dus wel a blessing in disguise, deze eerste tegenvaller.

Join the club ;)

Link naar reactie
  • 0

hmm..

 

ik heb in de tussentijd vrede mee... ik zit nu druk na te denken over een nieuwe naam ..dat gaat niet makkelijk :-\ (zelfs niet met 4 flessen bier ::)) .. in ieder geval bedankt voor jullie advies..

 

al lezend begin ik toch weer een aantal vragen te krijgen,..denk je iets te begrijpen, dan wordt dit steeds onduidelijker naarmate ik steeds meer lees.

 

ik weet niet of dit in een nieuw topic moet.., het volgende:

1: voor de belastingdienst kan je a)gezien worden als ondernemer (voor inkomsten belasting), b) ondernemer voor de btw en c) als geen ondernemer.

2: een freelancer zal niet zo snel vallen in categorie a.

3: je kan alleen factuur sturen als je een VAR (voor type a) verklaring hebt.

 

so far heel duidelijk,..echter wanneer ik alleen ondernemer ben voor btw en winst uit overige inkomsten. Dan kan ik alleen alsnog deze winst volgens winstsysteem belast worden. Hierdoor kan ik bepaalde kosten aftrekken.. maar hier komst de vraag:hoe krijg ik mijn geld binnen?

via een faktuur, via gewoon loon uitbetaling (van de opdrachtgeven met de inhoudingen) of maakt het niet uit?

 

Via een faktuur kan niet omdat ik deze niet kan sturen omdat ik niet val in cat a)...

 

kan iemand hier wat duidelijkheid over geven??

 

thnks,

Het leven wordt alleen maar complexer, zal de Chaos theorie toch kloppen?

Link naar reactie
  • 0

okay.. zal proberen wat concreter te zijn...

 

Ik heb een VAR ingevuld en opgestuurd, hier heb ik van de belastingdienst te horen gekregen dat deze mij niet ziet als ondernemer (voor de inkomsten belasting) en ziet mijn winst uit overige inkomsten.

 

Nu kan ik deze inkomsten op 2 manieren opvoeren, volgens winstsysteem en loonbelasting. Als ik nu kies voor winstsysteem dan moet ik een boekhouding bijhouden (en kan bepaalde kosten aftrekken).

 

Ok nu een voorbeeld: ik neem een project aan bij een opdrachtgever. Hoe moet ik me danlaten uitbetalen ? tijdelijke arbeidscontract ? of ander manier?..ik kan geen factuur sturen (omdat ik geen ondernemer ben).

 

hoop dat dit wat duidelijker is... :)

 

Het leven wordt alleen maar complexer, zal de Chaos theorie toch kloppen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.