• 0

1,2% belasting betalen over de waarde van mijn BV?

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gewoon: wat je voor je aandelen destijds hebt neergelegd. Als dat 18.000 is geweest, is de verkrijgingsprijs 18.000.

 

Maar dat is toch oneerlijk?

want je betaald jaarlijks belasting over de winst, di eje in de meeste gevallen wer in het bedrijf investeert. Als je je bedrijf dan verkoopt moet je nog eens 25% betalen over alles wat meer is dan je eigen inbreng van 18.000.

 

Hoe zit het met deze regeling in Belgie?

Link naar reactie
  • 0

Het wordt misschien nog pijnlijker wanneer ik je vertel dat er voorafgaand aan de vennootschapsbelasting en ab-heffing op alle uitbetaalde salarissen eerst al loonbelasting en premies afgedragen moeten worden: dus ook voor de Dir.Gr.Aandeelhouder.

Toch moet ik dit ook weer enigszins nuanceren omdat het in deze draad alleen maar gaat over de nettowinst die jarenlang is opgespaart in de BV.

Daarom kan de BV-vorm toch een uitstekende rechtsvorm zijn wanneer de onderneming bv. een groeifase doormaakt en daardoor een voordelig financieringsinstrument in handen heeft. En dan heb i''t nog niet gehad over de persoonlijke aansprakelijkheid die je bij de BV neerlegt.

 

Ad ( ik zie nu dat dit al een wat ouder "draadje" is maar ik doe het toch maar op de post)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.