• 0

Meer opdrachtgevers binnenhalen voor eigen catering

Dag allemaal,

 

Ik ben sinds een half jaar een cateringbedrijf begonnen, middels heb ik al een website opgezet, actieve Facebook, en heb ik al succesvolle samenwerkingen gehad met bemiddelaars, om opdrachtgevers voor mijn catering te krijgen.

Helaas is het vaak zo, met catering dat je wordt ingehuurd voor een feestje en/of dergelijke, dus weer een volgende opdrachtgever(s) moet krijgen,

 

Kan iemand mij tips geven hoe ik aan nieuwe opdrachtgevers kan komen? Wat kan ik allemaal doen om mijn bedrijf meer onder de aandacht te brengen?

 

Zijn er misschien andere cateraars die mij daarover advies kunnen geven?

 

Ik hoor het graag

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Dalida,

 

Ik zou eens proberen om de bedrijven in je omgeving bijvoorbeeld persoonlijk te benaderen.

Wellicht eens langs gaan met bijvoorbeeld een kleine goedkope snack, welke ze kunnen proeven.

 

Heb je voor jezelf ook duidelijke welke doelgroep je wilt bedienen?

Leeg

Link naar reactie
  • 0

Dag Richard,

 

Mijn doelgroep is heel breed, van bedrijven tot particulieren.

 

Om even terug te komen op je snack, ik zou zelf graag langs willen gaan bij bedrijven met een proefsnack, maar heb vaak het gevoel dat je dan iemand al moet kennen om langs te komen met etenswaren. Het lijkt me namelijk ingewikkeld, om plots met een snack bij zomaar een bedrijf aan te bellen.

 

Is er misschien een andere manier hoe ik dat subtieler kan aanpakken, zonder dat ik al een contactpersoon heb, in het bedrijf zelf?

Link naar reactie
  • 0

Voor bedrijven moet je in ieder geval kijken wie er mag beslissen om cateringopdrachten aan te besteden.

Deze persoon moet je namelijk overtuigen. Gewoon naar bedrijven toegaan is wel lastig en ik weet ook niet of het officieel mag, want er gelden tegenwoordig nogal wat wetten en regels. Ik zou eerst even uitzoeken of dit kan. Wat je ook kan proberen is om te leren van hele goede concurrenten. Kijk eens hoe die werken. Werken ze via een website, de telefoon, het langs gaan of wellicht via e-mail of social media. Je zou ook kunnen kijken of je iemand kent die weer iemand die bij het betreffende bedrijf werkt kent om jezelf door de ander te laten introduceren.

 

Je zou ook kunnen kijken of je via netwerkbijeenkomsten ingangen kan vinden, door bijvoorbeeld het vrijblijvend verzorgen van de catering bij een netwerkbijeenkomst voor ondernemers (let er voor jezelf op hoeveel je wilt investeren hierin), waarbij je er voor probeert te zorgen dat deze personen bijvoorbeeld met een folder naar huis gaan en die bel je vervolgens na. Dit is maar één idee. Er zijn er vast nog wel veel meer. Ik zou overigens als ik jou was mezelf op een specifieke doelgroep te richten, want het is in de praktijk namelijk niet toe doen om iedereen te bereiken. Vooral omdat bedrijven en personen tegenwoordig al helemaal overspoelt worden met reclame.

Leeg

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Afhankelijk in welk een (grote) stad je zit, omdat daar wel vaak supermarkten, lunchrooms e.d. zitten... een idee...

 

In kleinere gemeenten hebben de bedrijven zelf vaak geen kantines. Een idee is om inzichtelijk te maken welke bedrijven dat niet hebben en daar aanbieden/folders afleveren dat men broodjes en/of warme snacks bij je kan bestellen Dat behoefte uiteraard niet het hele bedrijf te zijn. Soms zul je ervaren dat het merendeel zelf zijn lunchpakket meeneemt, maar als ze eenmaal ervaren wat voor "lekkers" jij brengt en het gemak van een verzorgde lunch kan dan het neveneffect hebben dat het bedrijf zelf bij eventuele speciale gelegenheden (bedrijfsborrels/-diners e.d.) je direct al weet te vinden voor de catering. Ik ga er vanuit dat je aan meerdere bedrijven per dag kan leveren. Een soort logische route afrijdt en afstemt met de "bestellers" hoe laat je e.e.a. bezorgd hebt.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Voor bedrijven moet je in ieder geval kijken wie er mag beslissen om cateringopdrachten aan te besteden.

Deze persoon moet je namelijk overtuigen. Gewoon naar bedrijven toegaan is wel lastig en ik weet ook niet of het officieel mag, want er gelden tegenwoordig nogal wat wetten en regels. Ik zou eerst even uitzoeken of dit kan. Wat je ook kan proberen is om te leren van hele goede concurrenten. Kijk eens hoe die werken. Werken ze via een website, de telefoon, het langs gaan of wellicht via e-mail of social media. Je zou ook kunnen kijken of je iemand kent die weer iemand die bij het betreffende bedrijf werkt kent om jezelf door de ander te laten introduceren.

 

Je zou ook kunnen kijken of je via netwerkbijeenkomsten ingangen kan vinden, door bijvoorbeeld het vrijblijvend verzorgen van de catering bij een netwerkbijeenkomst voor ondernemers (let er voor jezelf op hoeveel je wilt investeren hierin), waarbij je er voor probeert te zorgen dat deze personen bijvoorbeeld met een folder naar huis gaan en die bel je vervolgens na. Dit is maar één idee. Er zijn er vast nog wel veel meer. Ik zou overigens als ik jou was mezelf op een specifieke doelgroep te richten, want het is in de praktijk namelijk niet toe doen om iedereen te bereiken. Vooral omdat bedrijven en personen tegenwoordig al helemaal overspoelt worden met reclame.

 

Dag Richard,

 

Ten eerste mijn excuses voor mijn late reactie, maar ik heb je adviezen erg serieus genomen, en heb mij voor volgende week al aangemeld voor een netwerkontbijt, waar ook 50 andere mensen met verschillende bedrijven aanwezig zijn, ik zal hierbij dan een korte pitch moeten geven over mijn eigen bedrijf, en die tijd zal ik ook zeker benutten om duidelijk te maken op wie ik mijn richt, en waarin ik mijzelf onderscheid van andere ondernemers.

 

Dus nogmaals, dank je wel!

Link naar reactie
  • 0

Afhankelijk in welk een (grote) stad je zit, omdat daar wel vaak supermarkten, lunchrooms e.d. zitten... een idee...

 

In kleinere gemeenten hebben de bedrijven zelf vaak geen kantines. Een idee is om inzichtelijk te maken welke bedrijven dat niet hebben en daar aanbieden/folders afleveren dat men broodjes en/of warme snacks bij je kan bestellen Dat behoefte uiteraard niet het hele bedrijf te zijn. Soms zul je ervaren dat het merendeel zelf zijn lunchpakket meeneemt, maar als ze eenmaal ervaren wat voor "lekkers" jij brengt en het gemak van een verzorgde lunch kan dan het neveneffect hebben dat het bedrijf zelf bij eventuele speciale gelegenheden (bedrijfsborrels/-diners e.d.) je direct al weet te vinden voor de catering. Ik ga er vanuit dat je aan meerdere bedrijven per dag kan leveren. Een soort logische route afrijdt en afstemt met de "bestellers" hoe laat je e.e.a. bezorgd hebt.

 

Dag Mikky,

 

Bedankt voor je uitgebreide advies, ik ga daar zeker mee aan de slag, ik moet alleen eerst even goed een plan bedenken hoe ik dit zo efficient mogelijk kan aanpakken.

 

Groetjes,

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mond-tot-mondreclame blijft de beste reclame, heeft u bedrijfskleding. Dit staat professioneel én uw bedrijfsnaam zal opvallen tijdens het feest, bezoekers die interesse hebben zullen de naam van uw bedrijf zeker opzoeken als het feest afgelopen is.

 

Een overzichtelijke website is zeker van belang, u kunt bijvoorbeeld diverse snacks of arrangementen op de websites plaatsen. Daarnaast zou u een partner kunnen zoeken voor aanbod van partytenten o.i.d, sommige mensen houden ervan om alles bij 1 bedrijf te regelen. Zo houden ze de optie om alleen de catering te laten doen maar ook de partytenten, biertap etc.

Link naar reactie
  • 0

Mond-tot-mondreclame blijft de beste reclame, heeft u bedrijfskleding. Dit staat professioneel én uw bedrijfsnaam zal opvallen tijdens het feest, bezoekers die interesse hebben zullen de naam van uw bedrijf zeker opzoeken als het feest afgelopen is.

 

Een overzichtelijke website is zeker van belang, u kunt bijvoorbeeld diverse snacks of arrangementen op de websites plaatsen. Daarnaast zou u een partner kunnen zoeken voor aanbod van partytenten o.i.d, sommige mensen houden ervan om alles bij 1 bedrijf te regelen. Zo houden ze de optie om alleen de catering te laten doen maar ook de partytenten, biertap etc.

 

Wat een goede tips, dank je wel. Ik zal daar zeker mee aan de slag gaan. Super.

Link naar reactie
  • 0

Ik lees je topic met interesse, want ik ben zelf ook een cateringbedrijf een jaar geleden gestart. Ik raad je aan om je website Google vriendelijk te maken en een blog te schrijven om lezers te trekken, zoals ik heb gedaan

 

 

 

Bedankt voor je tips, als medecollega ;)

Heb je zelf extra betaald, om bij Google bovenaan de lijst te komen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.