• 0

Wat nu te doen?

Ik zit met een paar vragen/problemen.

Ik ben 19 jaar, wil een bedrijf beginnen met iemand van dezelfde leeftijd. Wij beginnen een v.o.f, en willen geld lenen van de bank.

 

Wij hebben geen van beide eigen inbreng. Ik woon wel in een huurhuis, maar dat staat niet op mijn naam. Kan ik dan nog wel een financiering krijgen?

 

En hoe ga ik dat doen met mijn eigen salaris? Ik weet dat ik geen "salaris" heb als we geen winst maken, maar hoe kan ik dan mijn vaste lasten (buiten onze onderneming om) betalen?

Is hier een oplossing voor?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

alhoewel je het natuurlijk kunt proberen, zullen de meeste banken je niet snel een geldlening verstrekken om jezelf een salaris te kunnen betalen. een bank zoekt zekerheden. het wordt moeilijk als het geld verdwijnt in je eigen levensonderhoud en je hebt geen onderpand. een alternatief is om een "baantje overdag" te nemen en je bedrijf in je vrije tijd op te starten.

Link naar reactie
  • 0

Indien je een goed ondernemingsplan hebt zou je het het eens bij de ABN kunnen proberen. Ze kennen het starterskrediet (tot 25k) waarbij ze in het startjaar soepeler schijnen te zijn met het verstrekken hiervan. Wat de voorwaarden zijn is mij echter niet bekend. Info vragen kan naruurlijk altijd.

 

Daarnaast spreek je bij een Vof niet over een salaris maar van winst uit onderneming. (of resultaat uit overige werkzaamheid) Door middel van prive opnames kun je de koek gaan verdelen als jullie winst maken. Let wel, reserveer in ieder geval voldoende voor de fiscus want die eet graag met jullie mee.

 

Succes

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoe vervelend het ook is: ik geloof niet dat je een bank zult vinden die jullie een lening wil verstrekken voor het spreekwoordelijke brood op de plank. Leningen zijn bedoeld om te investeren en zodoende de groei van een bedrijf te stimuleren, niet om op te eten.

 

Heb je al eens gedacht aan het aanvragen van een (bijstands)uitkering?

Link naar reactie
  • 0

probeer iets specifieker te zijn.

- waarom een VOF?

- hoe ga je je inkomsten verkrijgen?

- zijn er geen ooms en tantes die een paar 000 willen investeren?

vertel ons wat meer, dan kunnen we gerichter helpen.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een beetje moeilijk om uit te leggen wat ik nu precies bedoel. De benaming salaris is verkeerd. Ik hoef geen geld om nieuwe kleren te kopen of een vast bedrag per maand. Ik wil dus ook geen lening vragen voor mijn eigen salaris. Als ik namelijk een salaris wil, moet ik voor een baas gaan werken. Mijn vriend red het met zijn salaris niet alleen, en dus wil ik af en toe bij kunnen springen.

 

Een baantje overdags heb ik nu. Ik weet zeker dat ik met het opstarten van ons bedrijf geen tijd zal hebben voor dat werk. Een vorm van thuiswerk of werken in het weekend is al een overwogen goede optie. ik was alleen nieuwsgierig of er een andere mogelijkheid kan/kon zijn.

 

De reden waarom wij een VOF opstarten is omdat ik het samen met één vriend ga doen. Zo zijn we beide aansprakelijk voor dingen..

 

Er is wel een mogelijkheid om geld van mijn oom of tante te lenen. Echter niet wanneer ik mijn bedrijf wil starten. Ik wil het liever niet uitstellen dus hoop op een ander alternatief.

 

Ik hoop dat jullie hier meer mee kunnen, alvast bedankt.

Link naar reactie
  • 0

 

Wanneer je verwacht al je tijd kwijt te zijn aan het ondernemen dan wordt je inkomen automatisch afhankelijk van het bedrijfsresultaat, dat spreekt voor zich. Of je zult er een baantje bij moeten houden, of zo snel mogelijk winst zien te genereren. Wat mij nieuwsgierig maakt is het gegeven of jullie onderneming op korte termijn een dusdanige winst gaat opleveren om twee vennoten van een aardig inkomen te kunnen voorzien.

 

Daarnaast adviseer ik je om alle afspraken helder vast te leggen in een vennootschapscontract. (denk hierbij aan winstverdeling, bevoegdheden en eventuele inbreng) Kijk met een zakelijk oog naar het samenwerkingsverband met je vriend. Er zijn genoeg vriendschappen (en daarmee ook samenwerkingsverbanden) stuk gelopen vanwege zakelijke belangen, en onduidelijke afspraken hieromtrent.

 

Succes

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.