• 0

VOF, aangifte als ondernemer

Hallo,

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden, want van de belastingdienst krijg ik niet echt een duidelijk antwoord.

Ik heb sinds 2006 een VOF samen met mijn broer. Winst is klein en alle jaren hebben wij voor de belastingdienst aangifte gedaan door resultaat uit overige werkzaamheden op te geven.

Ik heb nu echter een brief gekregen dat ik als ondernemer ben aangemerkt en dus als ondernemer aangifte voor de inkomstenbelasting moet doen. Ik heb nagevraagd of mijn broer nu ook als ondernemer aangifte moet doen, maar dit bleek niet het geval.

Onze situaties zijn gelijk. Beiden in loondienst, bedrijfje er naast en verder geen bijzonderheden.

De belastingdienst kon mij niet vertellen aan welke criteria ik voldeed om wel als ondernemer te worden aangemerkt, maar ik kan mij alleen de redelijke winstcijfers van 2012 voor de geest halen, maar aangezien we altijd 50/50 zou dit dus ook voor hem moeten gelden.

Hopelijk kan iemand mij verheldering verschaffen.

http://www.E-Zend.nl

De marktplaats voor diensten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Goede morgen Peter,

Enkel de belastingdienst kan je met zekerheid vertellen waarom de ene vennoot wel deze brief heeft ontvangen en de andere niet.

Wij kunnen hier enkel over speculeren.

Daarbij kan het zijn dat het totale inkomen van je broer niet gelijk is aan jouw inkomen.

De verhouding inkomen uit loondienst en uit VOF kan daardoor verschillen en eventueel een verschillen signaal afgeven.

Buiten dat komt het regelmatig voor dat er steekproefsgewijs naar aangiftes wordt gekeken.

De toezending kan een gevolg zijn van een dergelijk onderzoek.

Nogmaals er zijn meerdere mogelijkheden en enkel de belastingdienst kan je antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar