• 0

invoerrechten voor aankoop uit China

Ik wil voor het eerst iets kopen in China en wil graag weten wat de invoerskosten zijn.

 

Via invoercalculator.nl wordt je doorverwezen naar de website van de douane, maar de website zit zo vol met foutmeldingen dat ik uiteindelijk het tarrief niet krijg.

 

Ik weet wel de goederencode: 8542 3110

 

Heeft iemand nog een idee hoe ik die prijzen kan vinden?

Ik heb gebeld met de douane zelf, maar die verwijzen me naar de website en adviseren mij het over een paar dagen nog eens te proberen, de fouten moeten dan opgelost zijn.... :-\

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

De fout in de website zou veroorzaakt kunnen worden door de browser, misschien is het met een andere browser of compatibility view o.i.d. op te lossen. Taric EU moet overigens tot hetzefde resultaat leiden, qua inhoud zijn deze identiek. Ik vraag me wel af hoe je aan deze code gekomen bent? De omschrijving van de code is nogal specifiek, "goederen genoemd in aantekening|8, onder b), punt|3), op dit hoofdstuk".

Link naar reactie
  • 0

Om het dan compleet te maken:

 

8.

Voor de toepassing van de posten 8541 en 8542 wordt verstaan onder:

 

a) ''dioden, transistors en dergelijke halfgeleiderelementen'', elementen waarvan de werking afhankelijk is van variaties in de soortelijke weerstand onder de invloed van een elektrisch veld;

 

b) ''elektronische geïntegreerde schakelingen'':

 

•monolithische geïntegreerde schakelingen, waarvan de elementen (dioden, transistors, weerstanden, condensatoren, inductie-elementen, enz.) in de massa (hoofdzakelijk) of op het oppervlak van een halfgeleidermateriaal (bijvoorbeeld gedoopt silicium, galliumarsenide, silicum-germanium, indiumfosfide) tot stand zijn gebracht en een onverbrekelijk geheel vormen;

•hybride geïntegreerde schakelingen, waarin passieve elementen (weerstanden, condensatoren, inductie-elementen, enz.), verkregen volgens de dun- of dikfilmtechniek, en actieve elementen (dioden, transistors, monolithische geïntegreerde schakelingen, enz.), verkregen volgens de halfgeleidertechniek, praktisch onverbrekelijk zijn opgenomen, door interconnectie of onderlinge verbindingen op eenzelfde isolerende onderlaag (van glas, van keramisch materiaal, enz.). In deze schakelingen mogen tevens discrete elementen zijn opgenomen;

•geïntegreerde multichipschakelingen bestaande uit twee of meer onferling verbondenmonolithische geïntegreerde schakelingen die een praktisch onverbrekelijk geheel vormen, al dan niet op een of meer isolerende onderlagen, met of zonder bedradingsframes (lead frames), maar zonder andere actieve of passieve schakelingselementen.

Voor de indeling van de in deze aantekening omschreven goederen hebben de posten 8541 en 8542 voorrang boven alle andere posten van de nomenclatuur, met uitzondering van post 8523, waaronder die goederen, bij voorbeeld in verband met hun functie, eventueel zouden kunnen worden ingedeeld.

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

dat hoeft niet.

 

Een relais is een soort hefboom. Waarbij je bijvoorbeeld met laagspanning een hoogspanning kunt schakelen.

 

Denk maar in dat voorbeeld maar eens aan stadion verlichting, met een normale schakelaar kun je behoorlijk wat lampen aanzetten.

 

 

Wat ik doe is net iets anders, bij de stroomonderbreking werkt de magneet niet meer waardoor er iets anders in werking wordt gezet.

 

Ik kan je wel een foto sturen maar liever niet online.

Link naar reactie
  • 0

Nou ja, zo lang het maar een geïntegreerde multichipschakelingen bestaande uit twee of meer onferling verbondenmonolithische geïntegreerde schakelingen die een praktisch onverbrekelijk geheel vormen, al dan niet op een of meer isolerende onderlagen, met of zonder bedradingsframes (lead frames), maar zonder andere actieve of passieve schakelingselementen betreft.

 

Klinkt mij anders in de oren als een kastje met een magneet. Als het om grote bedragen gaat zou ik bij de douane voor de zekerheid een BTI aanvragen, Kost wel wat tijd maar dan kom je achteraf niet voor verassingen te staan.

Link naar reactie
  • 0

Wat zou jij dan zeggen kwa indeling en wat gebeurt er als je verkeerd indeeld?

 

Misschieni s deze beter:

Goederencode:

8505 2000 90

andere

Afdeling XVI:

MACHINES, TOESTELLEN EN ELEKTROTECHNISCH MATERIEEL, ALSMEDE DELEN DAARVAN;

TOESTELLEN VOOR HET OPNEMEN OF HET WEERGEVEN VAN GELUID, VOOR HET OPNEMEN OF HET WEERGEVEN VAN BEELDEN EN GELUID VOOR TELEVISIE, ALSMEDE DELEN EN TOEBEHOREN VAN DEZE TOESTELLEN

Hoofdstuk 85:

Elektrische machines, apparaten, uitrustingsstukken, alsmede delen daarvan;

toestellen voor het opnemen of het weergeven van geluid, toestellen voor het opnemen of het weergeven van beelden en geluid voor televisie, alsmede delen en toebehoren van deze toestellen

 

8505 Elektromagneten;

permanente magneten en artikelen bestemd om na magnetisering als permanente magneten te worden gebruikt;

magnetische en elektromagnetische opspanplaten en werkstukhouders;

elektromagnetische koppelingen, gangwissels en remmen;

lastmagneten

- 8505 20 elektromagnetische koppelingen, gangwissels en remmen

- - 8505 2000 90 andere

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jasper,

 

Deze lijkt code mij de juiste.

 

Als het niet juist is kan de douane, buiten een boete voor het maken van een foutje, het mogelijke verschil in invoerrechten alsnog komen ophalen. Dit kunnen ze niet alleen dit doen ze ook.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Lijkt me niet de juiste database, de Market Access Database is bedoeld om invoerrechten op te zoeken bij invoer in een niet-EU land. De goederencodes die in de EU gebruikt worden kunnen afwijken van de code die in die landen gebruikt worden en de invoerrechtenpercentages kunnen ook per land verschillen. Deze database is met name bedoeld voor exporteurs.

Bij import in de EU dien je de code te kennen die in de EU gehanteeerd wordt, daarvoor kun je dus het het gebruikstarief van de Nederlandse douane gebruiken of de Taric-databas van de EU.

 

Wat overigens de juiste goederencode is voor het product van Jasper is, op basis van de gegeven informatie niet te bepalen, daarvoor zijn meer (technische) gegevens nodig. Het toepassen van de correcte goederencode is iets waar de douane zeker op zal letten en is zodoende nog een onderwerp waarover nog dagelijks/wekelijks bezwaarprocedures en rechtzaken gevoerd worden.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Klaasvaak,

 

Op eea manier krijg ik het idee dat je je heel graag tegen in dit topic wil mengen met als resultaat vage en incorrecte informatie?

 

Eerst kom je met een calculator waar je niet al te veel aan hebt zolang je de code niet (zeker) weet

Daarna kom je met een database welke niet voor de EU is bestemd en aansluitend kom je met het advies om met een douane expediteur contact op te nemen waarbij er al 3 (doaune)expediteurs hebben gereageerd?

 

Om de code zeker te weten bestaat er maar 1 middel en dat is de BTI(bindende tarief inlichting) dit zoals BJM ook al had vermeld. Wel kan je eventueel in samenspraak met een douane declarant op zoek gaan naar de juiste code echter levert dat nog geen 100% zekerheid op.

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

En dan ook verwijzen naar de website van de concurrent, snik, snik.....

 

Een BTI blijft het meeste zekerheid bieden. Voordeel is dat deze gratis wordt verstrekt, al zijn er mogeljik wel wat kosten aan verbonden als de douane een monster wil hebben en laboratoriumonderzoek wil doen. Dat laatste lijkt me bij deze producten trouwens overbodig. Nadeel is dat de douane drie maanden de tijd heeft om een besluit te nemen en deze tijd er meestal ook voor neemt.

 

Aan de andere kant is het product misschien vrij eenvoudig in te delen,maar zoals al geschreven, zonder complete informatie blijft het giswerk.

Link naar reactie
  • 0

Aan iedereen die gereageerd heeft, heel erg bedankt. Nooit bij stil gestaan dat dit onderdeel zo belangrijk was bij het importeren.

Ik heb helaas geen 3 maanden de tijd.

Wel ga ik een bedrijf benaderen die dit vaker gedaan heeft en hier dagelijks mee te maken heeft. Ik kan dan ook met een gerust hart alle ins en outs over dit product delen.

Als ik dit online doe, dan heb ik al het werk voor niets gedaan en kan er iemand anders aan de haal met mijn ontwerp.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jasper,

 

De goederencode is 1 van de belangrijkste punten in een douane aangifte. Aan de hand van deze code wordt namelijk naast het bedrag aan invoerrechten ook bepaald welke andere kortingen en toeslagen er mogelijk zijn alsmede allerlei andere maatregelen welk er op rusten.

 

Daarnaast voor een ieder hier een stukje over douane rechtspraak

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.