• 0

Subsidie review- en boekingsplatform voor rijscholen

Beste ondernemers,

 

Samen met een vennoot heb ik een vergelijkingswebsite voor dienstverleners in het MKB. Ik zal eerst even kort beschrijven wat we precies doen en daarna waar mijn vraag over gaat.

 

We verzamelen reviews van de bestaande klanten van de bedrijven die op de website staan. Dit pakken we per branche aan en onlangs hebben we uitgebreid naar de rijscholen branche. In deze branche hebben we ook een boekingsplatform gebouwd, waarmee leerlingen direct bij de rijschool een proefles of een rijlespakket kunnen boeken.

 

Hoewel er al meerdere review- en vergelijkingswebsites voor rijscholen zijn en zijn geweest, en hoewel er al een boekingswebsite voor rijscholen is, zijn wij de eerste die beiden combineren op dezelfde website. Reviews zijn een belangrijk onderdeel van het online mond-tot-mondreclame. De verhalen van oud-leerlingen van rijscholen geven, in combinatie met de informatie die de rijschool zelf op de website zet - zoals een beschrijving, foto's, gepsproken talen etc., mensen die op zoek zijn naar een rijschool de juiste informatie die nodig is om een goede rijschool te vinden die bij hen past.

 

Het beschikbaar stellen van deze informatie helpt in onze ogen bij het verbeteren van de transparantie en de concurrentie in de rijscholenbranche, en daarnaast helpen we de consument bij hun keuze naar een goede en betrouwbare rijschool. Naast het review- en boekingsplatform bieden we de consument ook informatieve artikelen aan, waarin we de lezer over onderwerpen als verkeersveiligheid en het kiezen van een goede rijschool informeren.

 

Voor het uitrollen van dit alles is er geld nodig. Ik heb het idee dat er een subsidie beschikbaar moet zijn. In 2011 heeft de overheid een subsidie aan de website TeamAlert beschikbaar gesteld voor dezelfde doelen (verbeteren van de rijscholenbranche en verkeersveiligheid) (link). Ik ben naar iets soortgelijks op zoek, maar ik heb geen idee waar ik dat moet regelen zonder een duur bureau in te schakelen. Hebben jullie hiervoor tips?

 

Alvast bedankt!

 

Ronald

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Ronald, je kan mogelijk gebruik maken van de WBSO, maar verder lijkt het me lastig worden. Als er al partijen bestaan die openheid bieden is transparantie blijkbaar al aanwezig in de markt. Wat jij extra doet is meer gemak bieden. Dat lijkt me zowel niet innovatief genoeg voor ondersteuning van de overheid, en aangezien je ook geen extra transparantie (mogelijkheden zijn er al) denk ik dat de kans is dat je subsidie krijgt klein is.

Daarnaast: Teamalert is een stichting, daarvoor is het veel makkelijker subsidie te krijgen dan voor een commerciele startup zoals ik verwacht dat jullie zijn. Zij krijgen ook subsidie voor allerlei activiteiten, niet alleen voor de website.

 

Dit betekent niet dat je niet moet doorzetten natuurlijk, maar ik zou niets verwachten van subsidie :). Dat past ook helemaal niet bij deze dienst.

 

Mijn advies dus (en denk ik de enige optie): kijk naar commerciele verdienmodellen. En kijk misschien naar een andere branche waar minder concurrenten zijn (als er al veel review- en vergelijkingswebsites zijn). Succes!

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.