• 0

Vraag over bedrijf vestigen in Bulgarije ivm fiscale voordelen

Beste mensen,

 

Gisteren gaf een klant mij aan dat dit wellicht voor mij een goede optie zijn kunnen zijn.

Ik heb een BV werkmaatschappij en daarboven een holding.

 

Als ik lees wat hier staat klinkt het wel erg interessant. Toch hoor ik vaak dat je met dit soort constructies soms in een wespennest terecht kan komen en er zich allerlei dure adviseurs melden...

 

Wie heeft ervaring met een dergelijke constructie? Kent iemand dit bedrijf ook?

 

http://bedrijfsoprichtinginternationaal.nl/belastingparadijs-bulgarije-heeft-laagste-belastingen-van-europa

 

Het klinkt wel heel erg goed moet ik zeggen.... Op mijn DGA salaris 10% belasting betalen... 10% belasting op winst..

 

Help! :)

Het enige plezierige aan je eigen fouten, is dat je er soms anderen gelukkig mee maakt..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wil je naar Bulgarije verhuizen?

 

Beste Marcel,

 

Misschien een fiscale verhuizing? Ik wil me hier wel eens in gaan verdiepen. Vandaar mijn vraag. Heb jij ervaring met dit soort zaken.

 

Wellicht lijkt het nu erg mooi en kom ik later als ondernemer weer andere problemen tegen.

 

Ik lees wel eens vaker dat ondernemers beginnen met buitenlandse constructies. Ook zijn er vaak veel problemen.

Het enige plezierige aan je eigen fouten, is dat je er soms anderen gelukkig mee maakt..

Link naar reactie
  • 0

De winst van een BV is belast in het land waar de BV gevestigd is.

Een BV is gevestigd waar de feitelijke leiding van de BV uitgeoefend wordt.

 

Loon is belast in het land waar de werkgever gevestigd is, behoudens 54 uitzonderingen.

 

 

Dat zijn zeg maar, kort door de bocht, de regels waar je rekening mee moet houden.

Alleen een BV met een postadres in Bulgarije, terwijl jij nog gewoon hier zit als directeur en enig werknemer, dan ben je gewoon in NL belast.

 

Als je een BV draait samen met een ander, en die ander woont in Bulgarije, en veel projecten vinden ook in Bulgarije plaats, en de directievergaderingen en aandeelhoudersvergaderingen zijn in Bulgarije, dan begint het al op een fiscale verhuizing te lijken. Maar als je dat allemaal wil gaan doen en regelen voor een belastingbesparing, ik vraag me af of dat de moeite is.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.