• 0

Vergoeding cursus BHV bij payroll

Beste,

 

Ik heb enkel mensen via payroll en als zzp'er die werkzaamheden verrichten in mijn bedrijf.

Nu wil ik graag, naast mezelf, 2 mensen een BHV cursus laten volgen, zodat er altijd iemand aanwezig is in bezit van BHV.

De kosten van zo'n cursus worden betaald door de werkgever, maar in mijn geval ben ik geen werkgever.

Het payrollbedrijf is de juridisch werkgever.

Nu weet ik dat de payrollorganisatie een fonds heeft voor studiekosten, dit staat ook vermeld in hun cao.

Dus ik heb contact met hen opgenomen om te vragen of zij de cursus BHV voor deze 2 payrollers zullen vergoeden.

Helaas willen ze dit niet doen, ze vergoeden enkel cursussen die bijdraagt tot verbreding van de kennis/vaardigheden.

Maar BHV is verplicht voor ieder bedrijf, dus ik kan hier niet van onderuit.

 

Kan er mij iemand adviseren of deze kosten door het payrollbedrijf of toch door mij betaald moeten worden?

Ik heb Google al geraadpleegd maar kan hier niks specifieks over vinden...

 

Graag jullie advies!

Alvast hartelijk dank!

 

Sandra

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Sandra,

 

Een payroll organisatie is verplicht (!) om een gedeelte van de totale loonsom ( ik dacht rond de 0,6% van het totaal aan uitgekeerd loon) te besteden aan studies en cursussen. Zij mogen zelf echter wel bepalen welke inleners ( waar u er een van bent) zij deze percentages toekennen.

Het is in veel gevallen zo dat de inlener die het hardste 'zeurt' (of hun beste klanten) deze kosten kan/kunnen indienen bij de payroll organisatie.

 

Ik zou als ik u was de payroll partij waar u mee werkt aangeven dat u op de hoogte bent dat zij dit verplicht moeten uitkeren.

Dan maakt u kans dat ze uw verzoek accepteren.

 

 

Groet,

 

Lukas

Link naar reactie
  • 0

Lukas,

 

Hartelijk dank voor de uitleg!

Het klopt inderdaad dat ze een gedeelte moeten gebruiken als studiefonds.

Als ik me niet vergis is dat bij deze organisatie 1%.

 

Ik heb nu ook een e-mail gestuurd naar NBBU, een branche organisatie waar het bedrijf bij aangesloten is.

Ik ben benieuwd of en welke reactie ik daarvan krijg.

 

Ik ben zelf van mening dat zij gewoon die kosten moeten betalen, ik betaal genoeg aan hen en zij hebben er een potje voor...

 

Mvg,

 

Sandra

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.