Ik heb een vraag over het boeken van fakturen. Ik doe de boekhouding voor mijn broer en stuit wel eens op een probleem hiervan.
Als ik namelijk een maandrapportage afheb boek ik niets meer in voorgaande maanden omdat mijn cijfers anders veranderen. Echter wanneer ik een aanmaning krijg over een faktuur die wij niet hebben ontvangen en dit gaat over een "oudere" faktuur met een faktuurdatum waarvan ik de maandrapportage al klaar heb kan ik die dus niet meer in de betreffende maand boeken (ondanks de faktuurdatum). Ik heb de omzetbelasting ook al opgesteld voor die maand naar de belastingdienst. Hoe ga ik dan om met het boeken van de faktuur ? Faktuur alsnog in de betreffende maand boeken waar die thuis hoort? of mag ik deze toch later inboeken en de omzetbelasting later terugvragen ?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
graumans
graumans
Goedemiddag.
Ik heb een vraag over het boeken van fakturen. Ik doe de boekhouding voor mijn broer en stuit wel eens op een probleem hiervan.
Als ik namelijk een maandrapportage afheb boek ik niets meer in voorgaande maanden omdat mijn cijfers anders veranderen. Echter wanneer ik een aanmaning krijg over een faktuur die wij niet hebben ontvangen en dit gaat over een "oudere" faktuur met een faktuurdatum waarvan ik de maandrapportage al klaar heb kan ik die dus niet meer in de betreffende maand boeken (ondanks de faktuurdatum). Ik heb de omzetbelasting ook al opgesteld voor die maand naar de belastingdienst. Hoe ga ik dan om met het boeken van de faktuur ? Faktuur alsnog in de betreffende maand boeken waar die thuis hoort? of mag ik deze toch later inboeken en de omzetbelasting later terugvragen ?
Dank alvast voor Uw antwoord.
Groet
Marian
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag