Ik geef als startende ondernemer trainingen in Nederland. Daar ben ik ook woonachtig. Nu heb ik het plan om in Belgie trainingen te gaan geven op een vaste locatie (dit is voordeliger en practischer). Nu heb ik een huurpand op het oog, maar ik wil graag weten welke kosten ik op kan voeren bij de belasting. Ik zal ong 14 dagen per maand in het pand in Belgie zijn samen met de cursisten.
Omdat cursisten ook daar zullen verblijven moet ik rekening houden met inrichtingskosten. Ik weet dat ik de kosten voor het kantoor e.d. kan opgeven als bedrijfskosten of investeringskosten, maar hoe zit dat met bijv bedden die ik aan moet schaffen en overige noodzakelijke spullen voor het interieur? Het is de bedoeling dat het huurcontract op naam van de onderneming komt te staan.
De eerste maand zal ik wellicht iets vaker aanwezig zijn om de boel helemaal op te knappen en aan te passen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Beaux
Beaux
Ik geef als startende ondernemer trainingen in Nederland. Daar ben ik ook woonachtig. Nu heb ik het plan om in Belgie trainingen te gaan geven op een vaste locatie (dit is voordeliger en practischer). Nu heb ik een huurpand op het oog, maar ik wil graag weten welke kosten ik op kan voeren bij de belasting. Ik zal ong 14 dagen per maand in het pand in Belgie zijn samen met de cursisten.
Omdat cursisten ook daar zullen verblijven moet ik rekening houden met inrichtingskosten. Ik weet dat ik de kosten voor het kantoor e.d. kan opgeven als bedrijfskosten of investeringskosten, maar hoe zit dat met bijv bedden die ik aan moet schaffen en overige noodzakelijke spullen voor het interieur? Het is de bedoeling dat het huurcontract op naam van de onderneming komt te staan.
De eerste maand zal ik wellicht iets vaker aanwezig zijn om de boel helemaal op te knappen en aan te passen.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag