Vraag 1: Ik houd de zakelijk gereden km bij in een tabel met datum, begin- en eindpunt.
De km's tel ik aan het einde van de maand bij elkaar op, vermenigvuldig dit met 0,19 cent en zet dit in mijn administratie onder bedrijfskosten. Is die 0,19 cent dan inclusief of exclusief btw?
Vraag 2: Moet ik daarvoor bonnetjes hebben van het tanken? Of ben ik verplicht met een factuur op naam vd zaak te tanken? En kan ik de benzine kosten daarnaast ook nog declareren of doe ik het dan dubbel?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jasmin87
jasmin87
Hallo, ik heb een eenmanszaak en een privéauto.
Vraag 1: Ik houd de zakelijk gereden km bij in een tabel met datum, begin- en eindpunt.
De km's tel ik aan het einde van de maand bij elkaar op, vermenigvuldig dit met 0,19 cent en zet dit in mijn administratie onder bedrijfskosten. Is die 0,19 cent dan inclusief of exclusief btw?
Vraag 2: Moet ik daarvoor bonnetjes hebben van het tanken? Of ben ik verplicht met een factuur op naam vd zaak te tanken? En kan ik de benzine kosten daarnaast ook nog declareren of doe ik het dan dubbel?
Hopelijk heeft iemand een antwoord:)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45009-advies-nodig-km-bijhouden-eenmanszaak-en-priv%C3%A9-auto/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag