• 0

Aangifte inkomstenbelasting 2013 niet verzenden

Beste Leden,

 

Ik wil mijn Inkomstenbelasting voor ondernemers 2013 verzenden. Echter krijg ik een foutmelding. Foutcode 21150. Ik gebruik een oudere versie volgens de melding. Lijkt me sterk want ik heb hem zojuist gedownload van de website van de belastingdienst. In de bijlage heb ik een printscreen meegestuurd. Iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen?

 

Alvast bedankt.

 

Groet,

Marco

belasting.thumb.png.5be71adfb97ed4289cb8421308ac3980.png

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

niet echt een probleem waar wij je mee kunnen helpen, als je vandaag de software hebt gedownload moet je de meest recente versie hebben.

 

uiteindelijk zal het vermoedelijk op een storing neerkomen, of dat een algemene storing is of alleen bij jou valt niet te zeggen uiteraard.. ik vrees dat je even tot maandag zal moeten wachten om te kunnen bellen wat er aan de hand is..

Link naar reactie
  • 0

zelfde probleem hier

zelfde foutmelding, ook al diverse keren gedownload en geinstalleerd

maandag maar even bellen denk ik

Ik maak me geen zorgen over een virus.

Ik heb overigens zojuist mijn prive aangifte wel kunnen versturen

 

Laat even van je horen als het wel weer gelukt is ! Dan waag ik ook weer een poging

Link naar reactie
  • 0

Mijn prive aangifte heb ik ook zojuist verzonden en die werkt prima, net zoals de inkomstenbelasting 2012 voor ondernemers want deze heb ik ook vanmorgen verzonden. Alleen 2013 voor ondernemers wil hem niet verzenden.

 

Ik heb het geprobeerd op een andere computer, (apple en windows), maar bij geen van beiden wil de aangifte verstuurt worden.

 

Maandag ook maar eens bellen en dan weer proberen.

Link naar reactie
  • 0

Hier precies hetzelfde probleem. Krijg bij het versturen de foutcode 21150 en de melding dat het een oude versie zou zijn maar ik gebruik gewoon de link uit de beveiligde ondernemers omgeving van de belastingdienst. Heb de belastingtelefoon gebeld maar daar is alleen de particuliere afdeling actief op zaterdag. Zij gaven aan dat de code 21150 bij hen niet bekend is. Nog even gegoogled en een oud bericht gelezen over dezelfde foutcode zou gaan om een virus dus het programma nog even door 30 virusscanners gehaald maar niks aan de hand. Nog geprobeerd met het uitzetten van de firewall e.d. en ook op andere pc maar niks werkt ik blijf dezelfde melding krijgen.

De particuliere aangifte van mijn partner was geen enkel probleem. Maandag maar even de ondernemersdesk vd belastingdienst bellen.

Link naar reactie
  • 0

Bij mij precies hetzelfde probleem! Vandaag ingelogd op de beveiligde site van de Bdienst, vervolgens bij Overzicht aangiften en opgave op de IB/PVV 2013 geklikt en gedownload. Ingevuld en bij verzenden foutcode 21150: U gebruikt een verouderde versie.

 

Als ik kijk bij het downloadbestand en de eigenschappen van de toepassing bekijk staat er:

 

Bestandsversie 1.0.1212.1154 met aanmaakdatum 12-12-2013

 

De toepassing voor het verwijderen heeft echter een aanmaakdatum van 2-3-2013!

 

Zou de Bdienst zelf een verouderde versie hebben geplaatst op het beveiligde gedeelte voor ondernemers? Of hebben anderen hier geen last van... Welke versie hebben zij dan???

Link naar reactie
  • 0

Op meerdere PC's uitgevoerd. Aldoor dezelfde melding 21150.Dit nummer is op de site van de belastingdienst niet te vinden.

De aangifte inkomstenbelasting 2013 wel probleemloos (DIGID).

In vorige jaren nooit problemen gehad met aangiften inkomstenbelasting voor ondernemers.

Er is trouwens maar een versie 1.0. Dus waar staat de "nieuwere" versie?

Ervan overtuigd dat de oplossing bij de Belastingdienst moet komen. Makkelijker kunnen zij het ons niet maken.

Bellen maar met zijn allen.

Link naar reactie
  • 0

Hier het antwoord:

 

"In de 1e week van april plaatsen wij een nieuwe versie van het programma waarin de fouten zijn hersteld. Excuses voor het ongemak."

 

(Inloggen ondernemers - Serviceberichten - "Fouten in Aangifte inkomstenbelasting 2013 voor ondernemers")

 

Groet,

 

Daan

Link naar reactie
  • 0

Hier het antwoord:

 

"In de 1e week van april plaatsen wij een nieuwe versie van het programma waarin de fouten zijn hersteld. Excuses voor het ongemak."

 

Aangezien de deadline voor ondernemers zonder uitstel 1 april is, is dit dus NIET het antwoord.. Dit servicebericht staat er al ruim een week (20 februari) op en refereert aan kleine foutjes in het programma en niet aan de storing en foutcode waardoor inzenden op dit onmogelijk lijkt te zijn.

 

Deze storing met foutcode 21150 krijgt 100% zeker een hogere prioriteit, er word ongetwijfeld nu al hard gewerkt aan een oplossing. Communicatie bij de belastingdienst loopt altijd even achter de constatering door gebruikers op social media aan omdat ze pas zullen communiceren na grondig onderzoek van het probleem en bij voorkeur als duidelijk is wanneer de storing verholpen zal zijn.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb zojuist gebeld met Bdienst. De dame aan de telefoon geeft het door aan het regiokantoor en die zullen dan binnen 48 uur contact met me opnemen. Wat er precies aan de hand is kon ze me niet vertellen. Dat moet het regiokantoor maar oplossen.

 

Het bekende van het kastje naar de muur...

Link naar reactie
  • 0

Heb zojuist gebeld met Bdienst. De dame aan de telefoon geeft het door aan het regiokantoor en die zullen dan binnen 48 uur contact met me opnemen. Wat er precies aan de hand is kon ze me niet vertellen. Dat moet het regiokantoor maar oplossen.

 

Het bekende van het kastje naar de muur...

 

Dat is standaard bij de Belastingdienst en is een erg prettige en zeer klantvriendelijke benadering. Als de vraag te moeilijk is voor het medewerkers van de Belastingtelefoon, wordt de vraag doorgezet naar een regiokantoor. In dit geval heb je daar echter weinig aan omdat de medewerkers in de Regio net zoveel wij als de gebruikers van dit forum. De oplossing moet komen van de ICT afdeling van de Belastingdienst en die zijn er kennelijk mee bezig. Ik mag toch hopen dat het snel wordt opgelost of de termijn van 1 april wordt verschoven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.