• 0

Identiteit aandeelhouders

Ik ben redelijk nieuw hier op het forum, moet zeggen dat het een leuk forum is! Ben er van overtuigd dat er hier wel iemand is die antwoord kan geven op mijn vraag;

 

Nu de vraag is het volgende;

 

Ik wil graag een bedrijf beginnen in Nederland. Liefst wil ik als rechtsvorm een B.V. (lijkt mij het meest voor de hand liggend?). Er zullen meerdere aandeelhouders zijn, waarvan ik er 1 ben. Ikzelf zal ook bestuurder worden van de B.V. De andere aandeelhouders willen echter anoniem blijven, m.a.w. het moet niet gemakkelijk opvraagbaar zijn op wiens naam de overige aandelen staan.

 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken ??? ???

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

een NV oprichten en aan de beurs notering aanvragen.

 

je moet je ernstig afvragen waarom aandelhouders niet willen dat hun naam achterhaald kan worden. Overigens: bij de jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders in een BV moeten ze toch uit de kast komen.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Wederom bedankt voor je supersnelle reactie!

 

Dat is misschien wel een goed idee, de aandelen staan dan op naam van die Ltd. De aandeelhoud van die Ltd is dan de echtgenote of de persoon in kwestie zelf?

Maar is het niet noodzakelijk dat er een 'hoofdkantoor' in het land van de Ltd zelf is. Of moet er dan zaken gedaan worden met een bedrijf als HaagsJuristenCollege (heb dat ergens op t web gezien)?

 

 

Link naar reactie
  • 0

de kanaal-eilanden behoren overigens niet bij het verenigd koninkrijk/engeland.

 

er zijn daar overigens trust-maatschappijen die niets anders doen dan brievenbus hoofdkantoren beheren.

 

maar voor het fijne van dit soort routes moeten we toch even een jurist raadplegen. wie?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Het is in weze al redelijk moeilijk om de identiteit van aandeelhouders van een B.V. te achterhalen. De oprichtingsakte bevat natuurlijk aanwijzingen maar een aandelenoverdracht naderhand wordt niet geregistreerd. Alleen een enig aandeelhouder moet worden geregistreerd bij de Kamer van Koophandel, maar als er meerdere aandeelhouders zijn blijft dat keurig verborgen.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik wil graag een bedrijf beginnen in Nederland. Liefst wil ik als rechtsvorm een B.V. (lijkt mij het meest voor de hand liggend?).

 

Je stelt zelf een vraagteken. Als ik de draad volg dan ben je nog allerminst zeker van jouw keuze. Wat wil je gaan doen en waarom ligt een BV het meest voor de hand als rechtsvorm?

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Is het (buiten de mogelijkheid om er een CV van te maken) niet mogelijk om een éénmanszaak of BV op te richten op eigen naam en de aandelen te verdelen via een onderhandse akte?

 

Die overeenkomst wordt gedeponeerd bij de notaris, iedereen heeft zekerheid en de geheimhouding op de identiteit wordt gewaarborgd.

 

Simpeler kan volgens mij niet.

 

Alleen bij faillissement komen de namen tevoorschijn, of bij het afboeken, maar ook daar zijn weer mogelijkheden...

 

 

 

Tony

Helpende hand voor slachtoffers van aannemersfouten http://heso.nl

Helpend brein voor info over passief inkomen http://gelukkigmetgeld.nl

Helpend hart voor eye openers http://www.facebook.com/TonyVerheijFanpage

Link naar reactie
  • 0

Allereest iedereen bedankt voor de snelle reacties! :D

Echt een geweldig forum hier!

 

De reden waarom ik denk dat een BV de meest voor de hand liggende keuze is het feit dat praktisch alle bedrijven in de branche BV zijn. Internationaal zijn we niet van plan enorm veel activiteiten te gaan ondernemen.

De 18.000 euro is geen probleem, en ook de vermogensscheiding is een pluspunt. De publicatieplicht voor een kleine BV is ook te overzien.

Dit zijn eigenlijk voor ons de hoofdredenen voor keuze van de BV.

 

Zie ik hier wellicht nog zaken over het hoofd?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is het (buiten de mogelijkheid om er een CV van te maken) niet mogelijk om een éénmanszaak of BV op te richten op eigen naam en de aandelen te verdelen via een onderhandse akte?

 

Nee dit is niet mogelijk. De overdracht van aandelen van de rechtspersoon dient via een notariële akte te geschieden. Daarnaast mag de BV geen aandeelbewijzen uitgeven maar dient een register bij te houden waarin de namen en adressen van alle aandeelhouders zijn opgenomen.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

De reden waarom ik denk dat een BV de meest voor de hand liggende keuze is het feit dat praktisch alle bedrijven in de branche BV zijn. Internationaal zijn we niet van plan enorm veel activiteiten te gaan ondernemen.

De 18.000 euro is geen probleem, en ook de vermogensscheiding is een pluspunt. De publicatieplicht voor een kleine BV is ook te overzien.

Dit zijn eigenlijk voor ons de hoofdredenen voor keuze van de BV.

 

Zie ik hier wellicht nog zaken over het hoofd?

 

Ja de belangrijkste. De meest voorkomende redenen om voor de BV als rechtsvorm te kiezen zijn:

  • fiscaal aantrekkelijker;
  • beperking van aansprakelijkheid

Doel je met "vermogensscheiding op het tweede punt of gaat het je enkel om een afgescheiden vermogen? In de VoF heb je namelijk ook een afgescheiden vermogen. Verder kent de VoF net als een eenmanszaak de mogelijkheid om te genieten van bepaalde fiscale startersfaciliteiten. Verder geldt dat een BV pas echt aantrekkelijk wordt

indien je per vennoot 50 k per jaar kunt toucheren als winst uit de onderneming. Red je dat in de startfase?

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ja, helemaal zeker weten doe je het nooit natuurlijk, maar wij verwachten wel dat de genoemde voordelen voor een BV van toepassing zullen zijn op ons bedijf.

 

Jullie hebben mij allemaal super geholpen met de info, ik denk dat ik het inderdaad zo ga doen dat ik de BV opricht en na opriching XX% van de aandelen verkoop aan de echtgenote van de andere persoon.

 

Nogmaals zeer hartelijk dank!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.