• 0

VOF - hoe aangifte invullen

Hallo,

 

Ik ben vorig jaar een VOF gestart samen met mijn zus. We hebben een webwinkel naast ons loondienstverband. Zijn niet aangemerkt als ondernemer voor de IB. Nu wil ik de aangifte invullen met resultaat uit overige werkzaamheden. Ik dacht heel simpel dat ik 0 euro kon invullen. Dit omdat we nog geen winst hebben gemaakt. Echter, bij de aangifte moet ik wel kosten en opbrengsten apart vermelden. En later ook informatie invullen rondom zakelijke bezittingen en schulden. Ik heb nu de volgende vragen waar ik geen helder antwoord op kan vinden:

 

- Kan ik kosten en opbrengsten op 0 zetten omdat we geen winst hebben gemaakt? Ik dacht dat ik verlies kan oppotten voor komende jaren waarin we hopelijk wel winst maken. Maar als ik nu hogere kosten dan opbrengsten opvoer krijg ik een behoorlijke aftrekpost. Ook leuk, maar volgens mij gaat de belastingdienst niet zomaar mijn deel in het verlies compenseren...

- Als ik kosten en opbrengsten wel in moet vullen, verdeel ik dit dan conform VOF afspraken? Die zijn 60/40 gezien werkverdeling. Dus dan ook 60/40 verdeling kosten/opbrengsten in onze individuele aangiften?

 

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen want via de diverse sites en fora kom ik er niet met zekerheid achter.

 

Vast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

De vennoten moeten de geïntegreerde jaarstukken (balans en resultaatrekening van de VOF) invullen bij de elektronische winstaangifte en ook de winstverdeling doen.

 

Je kan niet gewoon zeggen “ik heb geen winst gemaakt, dus dat sla ik maar over”. Dan heb je een onjuiste aangifte gedaan (met alle mogelijke gevolgen van dien).

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie, maar die gegevens kan ik niet eens invullen....we zijn namelijk geen ondernemer voor de IB dus ik krijg alleen de vragen over opbrengsten/kosten. En eventuele zakelijke bezittingen en schulden. Dus mijn vraagt blijft overeind...

Link naar reactie
  • 0

- Als ik kosten en opbrengsten wel in moet vullen, verdeel ik dit dan conform VOF afspraken? Die zijn 60/40 gezien werkverdeling. Dus dan ook 60/40 verdeling kosten/opbrengsten in onze individuele aangiften?

 

Volgens mij is dat correct. Er is geen andere mogelijkheid, wanneer je geen IB aangifte voor ondernemers kunt/mag doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.