• 0

Logofabriekje, betaal wat je wilt

Omschrijving van je concept:

 

Eerder dit concept ingebracht. Deze inbreng was afgesloten omdat het te ' hobbymatig' was. Nu samen gaan werken met iemand en de adviezen die jullie hebben gegeven meegenomen en het concept verbetert.

--------

Ontwerpen van logo's met een – pay what you want (betaal wat je wilt)- principe, met een basisbedrag van € 35.

 

Het – pay what you want – principe betekent dat de opdrachtgever de prijs mag bepalen. Op deze manier ontstaat er de beste prijs – kwaliteit verhouding. Wij gaan er vanuit dat wanneer de klant het definitieve logo accepteert , de betaling reëel zal zijn. De minimale vergoeding die we vragen is 35 euro. Voor de concepten vragen we geen vergoeding.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

 

Nav jullie eerdere adviezen het volgende aangepast:

- nieuwe naam, die niet meer de indruk wekt dat het logo gratis is.

- nieuwe website http://www.logofabriekje.nl

- basisbedrag ingesteld

 

(contact opgenomen met KVK met de vraag of in dit stadium inschrijving al verplicht is)

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

 

Moeilijke wereld om tussen te komen. Wil er uit springen door ogo's met de beste kwaliteit-prijs verhoudig door middel van het betaal wat je wilt principe (met minimum van 35 euro). Tevens willen we de startende ondernemers hiermee de mogelijkheid bieden om met een goed beeldmerk te kunnen starten, tegen een zeer voorelig tarief.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

 

Geen vaste prijzen of pakket prijzen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

 

Feedback op website

Feedback op aangepast concept

 

 

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Hallo,

 

Hierbij een eerste concept voor het nieuwe logo. Ik ben erg benieuwd naar de reacties. De slogan zal nog veranderen.

 

schets-logowerkplaats.thumb.png.d7359834c8521d002ad404fc3755e062.png

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie
  • 0

Even een update mbt het Pay what you want principe. Ik heb de afgelopen tijd gemerkt dat er heel wisselend mee om wordt gegaan. Ik heb bedragen ontvangen tussen de 10 en de 175 euro voor een logo opdracht. Ik merk dat het voor mensen onduidelijk is, krijg eigenlijk altijd een vraag over hoeveel er nu betaalt moet worden.

 

Hierom heb ik een tabel gemaakt met wat richtprijzen. Met het Pay what you want principe ga ik in ieder geval door.

 

Tevens heb ik de website volledig aangepast.

 

A.s. donderdag ga ik overigens naar de KVK voor inschrijving.

 

Dank voor al jullie suggesties de afgelopen periode. Heeft me enorm geholpen.

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie
  • 0

Toch nog een suggestie, je zet op de website,

"Nogmaals, jij bepaalt zelf de prijs. Wel hanteren wij voor een logo een minimum van €35 en voor logo en huisstijl een minimum van €75. Dit is ver beneden de gangbare prijzen. Wij gaan er dan ook van uit dat je door de kwaliteit en service die wij bieden een reële bijdrage zal geven."

 

Is het nodig erbij te vermelden dat het ver beneden de gangbare prijzen ligt? Die ene regel zou ik weghalen, heeft m.i. geen toegevoegde waarde.

 

Bij beste prijs/kwaliteit, noem je nog een keer het woord, waart, dit moet zijn waard.

 

Verder goed opgezet. :)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je feedback. Ik kan me er in vinden en pas het meteen aan.

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Heb net je site bekeken, ziet er goed uit.

Ik wil je er alleen even op wijzen dat ik bij 'home' bij 'hoeveel het kost' staat dat logo + huisstijl minimaal 75euro kost en verderop kom ik een aantal keer 105euro tegen.

 

Aangezien ik nog een logo nodig heb krijg je wellicht nog een mailtje van me ;)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je bericht. Het is aangepast. De prijs moet zijn 105 euro. Ik heb besloten de prijzen inclusief BTW te maken, wij betalen dus de BTW. Dit omdat dat naar mijn mening meer overeen komt met het ebtaal wat je wilt principe. Als je voor een logo bijvoobeeld 80 euro wilt betalen moet dat het ook zijn, en niet dat daar dan nog iets als BTW bij komt.

 

 

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie
  • 0

Dat is niet goed. Dat straalt natuurlijk weinig vertrouwen uit. Ik ga kijken waar het door komt.

 

http://sitecheck2.sucuri.net/results/www.logowerkplaats.nl

deze check geeft aan dat er geen malware aanwezig is.

 

Mag ik vragen welk programma jij gebruikt om de oorzaak te onderzoeken?

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst gefeliciteerd met je site. Het ziet er goed uit en het concept lijkt me interessant.

Je schrijft in je eerdere posts dat mensen soms niet begrijpen hoeveel ze moeten betalen, en iemand anders merkt op dat 35 euro zeker niet marktconform is.

 

Als ik een opdrachtgever van je zou zijn, zou ik geen idee hebben hoeveel meestal gevraagd wordt voor het ontwikkelen van een logo en/of huisstijl. Ik verwacht dat meerdere starters hier geen idee van hebben. Daarom zou ik je als tip willen meegeven om hier iets over te zeggen in de FAQ. Daarnaast zou ik bij oplevering van het eindconcept aangeven hoeveel uur werk je hierin hebt gestoken. Wederom heb ik geen idee of het ontwerpen van een logo 2 uur, 15 uur of 40 uur beslaat. Als opdrachtgever zou ik dit inzichtelijk vinden om zo tot een in mijn ogen eerlijke prijs te komen.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Mag ik vragen welk programma jij gebruikt om de oorzaak te onderzoeken?

 

Ik kreeg de melding van Malwarebytes Anti-Malware. Als ik je site nu benader, krijg ik de melding niet meer, dus waarschijnlijk is er in de tussentijd iets veranderd, ofwel in je site, ofwel in de malware-definitie-bestanden.

 

En nu ik toch op je site geweest ben: pas je banner even aan ("Jij bepaalt wat je het waard vind vindt". En "Altijd 2 designer" moet "Altijd 2 designers" zijn?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

 

De banner meteen aangepast. Dat is erg slordig!

 

De FAQ ga ik dit weekend uitbreiden.

 

Groet,

 

Joost

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee! Ik geloof daar wel in.... Misschien kan je die 35 (en 105) onderbouwen.... bijvoorbeeld:

 

Ik vraag minimaal 29 euro voor een logo want dat zijn de kosten die ik sowieso moet investeren en dan heb ik nog niets verdient... ??

 

En dan roep jij 29? He wat maak jij mij nou zo om 00:05, omdat ik er even van uit ga dat jij je dienst aan bedrijven gaat aanbieden en die zijn nu eenmaal gewend aan bedragen excl btw.... klink je al meteen weer in je minimale bedrag ongeveer 20 pct goedkoper :-)

 

Succes!

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

Circa een jaar geleden gestart met Logowerkplaats en het gaat goed. Bedankt voor alle input die ik hier heb mogen ontvangen.

 

Per vandaag staat onze nieuwe website online. Graag wil ik vragen of jullie nog aanvullende tips hebben of fouten tegen komen.

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie (nog steeds) redelijk veel taal-/tekstfouten. Dat staat slordig, zeker voor jouw soort dienstverlening en daar zou ik dus zeker nog een keer naar (laten) kijken. Ook spreek je je bezoeker afwisselend aan met "u" en "jij", maak dat consistent.

 

Ik mis algemene voorwaarden en een privacy statement. Daarnaast kan ik ook nergens adresgegevens vinden of een telefoonnummer. Als ik dan zie "mail ons en we bellen u terug" dan krijg ik de indruk dat je mij gaan terugbellen met een afgeschermd nummer. Dat soort hardnekkige pogingen om niet op een klantvriendelijke manier bereikbaar te zijn geven mij altijd een wat onplezierig gevoel.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Site ziet er mooi uit.

- Vraag me wel af wat dat +'je rechtsboven is.

- 'Reactie de dag zelf, vaak al binnen de 2h'. Snelle reactie is zeker positief maar er bij vermelden 'meestal binnen de 2h' lijkt een beetje alsof je op werk zit te wachten.

 

Ik heb ook nog even nagedacht over 'betaal wat je wil'. Als je dan toch zo graag logo's ontwerpt dan kan je eventueel het 'betaal wat je wil' enkel daarvoor gebruiken, lijkt mij een goede binnenkomer voor nieuwe klanten (klant heeft niet veel te verliezen en voor jezelf is het goeie oefening). Als ze tevreden zijn dan komen ze wel terug voor je andere diensten en die kan je dan bvb aanbieden aan redelijk uurtarief.

Dan kan je ook die min bedragen en zo weglaten, maakt het toch maar ingewikkeld.

 

Als elektricien neem ik altijd alle kleine werkjes aan, al is het een gloeilamp vervangen waarop ik 2€ verdien of zo. In mijn ervaring bellen mensen terug voor bijkomende werken.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Het is al een ouder topic, maar door de reactie van Mathias zie ik de site nu voor het eerst.

 

De twee openingsvisuals zijn erg goed.

De kleur spat er van af en ik heb meteen zin om te beginnen. Helemaal goed!

 

Jullie eigen logo is aardig en ik weet dat het altijd lastig is iets voor jezelf te maken.

 

Helaas valt de portfolio me een beetje tegen. Voordat ik met jullie in zee zou gaan zou ik toch wel minstens een stuk of 10 goede logos willen zien. Ik tel er nu maar drie en een half en een paar folders.

Er staat "In ons portfolio is slechts een kleine selectie opgenomen". Dus óf je hebt niet veel meer dan dit of de rest is van mindere kwaliteit.

 

De optie dat de klant zelf mag kiezen welk bedrag hij naar jullie overmaakt is sympathiek, maar of het zakelijk slim is weet ik niet. €75 euro voor een logo lijkt me erg weinig. Maar ik kijk tegenwoordig nergens meer van op. Voor je het weer lopen ze naar fiverr.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

site is leuk, prijsstelling is (erg) aantrekkelijk, portfolio ziet er leuk uit.

 

Paar kleine opmerkingen

 

[*]als ik portfolio vergroot zijn de afbeeldingen niet van topkwaliteit, en overal staat 'project description' onder zonder tekst. Het beste lijkt me om daar even wat inhoud bij te zetten, maar anders misschien ook die kopjes weghalen?

[*]zet inderdaad gewoon even een adres en evt een telefoonnummer op je contactpagina. Even naar kvk.nl en ik zie toch al dat je op de Rozelaar 2 in Geldrop gevestigd bent. Wat kan je gebeuren? Dat er iemand langs komt die een opdracht wil plaatsen?

[*]misschien iets over bestandsformaten bij de div. mogelijkheden? Krijg ik een .ai of .eps bij een logo? Kan ik ergens al iets kwijt over kleurstellingen etc?

 

Nogmaals; het zijn kleine dingen die MIJ in ieder geval niet af zouden remmen om contact met je op te nemen mocht het ergens voor nodig zijn.

 

Succes!

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo allen,

 

Dank voor deze suggesties, ik ga het een en ander aanpassen:

- tekst nog eens doorlopen en met name alle 'u-tjes' in "je-tjes' wijzigen.

- adres en tel plaatsen, hier hebben we geen probleem mee, stond op onze vorige site ook gewoon (we hebben een nieuwe collega die nu het klantcontact doet, nummer moet ze nog krijgen, zal vandaag of morgen al gerealiseerd zijn).

- Het grootste stuk van ons portfolio is te vinden op onze facebook pagina. Zal het portfolio op de website ook uitbreiden. Zal tevens kijken naar overige opmerkingen m.b.t. portfolio

- bestandformaten zijn allemaal mogelijk, zal dat expliciet benoemen op de website

- "meestal binnen 2 uur" zal ik verwijderen. Klant ervaart dat wel en hoeft inderdaad niet benoemd te worden.

 

Wat betreft het pay-what-you-want principe. Het was in het begin enorm puzzelen naar het juiste concept. In het begin inderdaad zonder minimum bedragen, het resultaat was dat we voor de eerste 10 logo's gemiddeld circa €15 per logo hebben ontvangen. We zijn toen gestart met een minimum van €55,-, klanten geven aan niet te weinig te willen betalen maar hadden veelal geen idee over onze verwachtingen. Hierom gestart met de richtprijzen en gezien dat dit klanten een houvast biedt. Het voelt ook altijd goed wanneer mensen de prijs voor "uitmuntend" of meer betalen, niet zo zeer voor het geld, maar het idee dat iemand echt tevreden is met de dienst/service.

Als we terug kijken naar de laatste maanden is het huidige concept het geen waar we het mee willen doen, het werkt!

 

 

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie
  • 0

Leuk te horen dat het werkt, die richtprijzen zijn wel slim gedaan.

 

Ergens zou je nog de optie moeten hebben 'niet tevreden', waarbij de klant helemaal niets betaalt als ie het gemaakte logo uiteindelijk niet in gebruik neemt - of is dat feitelijk al een optie: niets willen betalen = geen factuur maar ook geen hi-res/vectorbestanden?

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad al zo dat de klant elk moment de opdracht kan annuleren, zonder dat er dan kosten aan verbonden zitten. Het is dus aan ons om de klant met goede concepten te overtuigen.

Wellicht dat ik iets dergelijks nog op de site moet zetten inderdaad.

 

In de praktijk gaat het zo:

Wanneer we tot een gewenst concept zijn gekomen dan vragen we de klant welk bedrag we op de factuur mogen zetten. We sturen dan de factuur met de bestanden mee.

We hebben een paar keer meegemaakt dat we, ook na diverse nieuwe pogingen/aanpassingen, niet tot een gewenst resultaat komen. De keren dat dit is voorkomen wilde de klant graag iets betalen, dat hebben we nooit geaccepteerd, betaling alleen wanneer de klant tevreden is en dus ook het logo afneemt. Dat is wellicht het risico van dit principe, maar tot nog toe zo weinig voorgekomen dat het qua tijd/omzet te verwaarlozen is.

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.