• 0

Sparringpartner/hulp gezocht

Goedemiddag HL leden,

 

Ik zit met het volgende:

 

Ik ben een startende ondernemer wij ( ik en mijn moeder ) richten ons op bloemen en woonaccessoires in het hoger segment. Wij zijn druk met het opbouwen van een klantenkring ( hotels, restaurants weddingsplanners etc ) maar wij richten ons ook op particulieren.

 

Het was onze bedoeling ook een winkelpand te nemen in Antwerpen ( omdat daar de markt nog op is ) maar door *sorry voor het woordgebruik* gekloot van de boekhouder in Antwerpen zal dit uitgesteld worden tot maximaal 6 maanden, ondanks toezeggingen van hun kant dat alles al in kanen en kruiken zou zijn. Ik zit hier naar de opties te kijken als starterskrediet bij de overheid en Qredit. Ik heb een een soort van businessplan en de boekhouder had al een financieel plan opgesteld.

 

Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die me op weg kan helpen of onze plan eventueel ook in Nederland haalbaar zou zijn en iemand die ons zou kunnen helpen met het indienen van het plan bij een krediet instantie.

 

Ik ben zeer benieuwd naar de reacites

 

Gr. Sahil

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

TwaBla,

 

Ik heb al een poging gedaan bij de Belgische overheid door middel van een initio aanvraag, maar door de boekhouder zal dit vertraagd worden tot max 6 maanden, ik wil nu mijn opties bij de Nederlandse overheid bekijken.

 

waar woon je? NL of BE? Ben je NL of BE?

 

En waarom wordt de aanvraag 6 maanden vertraagd door de boekhouder? Je bent starter toch? maakt hij jullie plan?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Klinkt als een goed plan.

 

Maar waarom zou de Nederlandse overheid behulpzaam zijn bij de lancering van een winkel in Antwerpen? Misschien dat dat inderdaad mogelijk is, dus dat wordt interessant om te volgen. Bijvoorbeeld een Nederlandse onderneming met een vestiging in België...

 

Spannend. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die me op weg kan helpen of onze plan eventueel ook in Nederland haalbaar zou zijn en iemand die ons zou kunnen helpen met het indienen van het plan bij een krediet instantie.

Gr. Sahil

 

Als je in Nederland wilt starten kun je v.w.b. je financieringsmogleijkheden altijd een intake gesprek aangaan met Qredits. Sowieso kun je online alvast oriënteren bij Qredits wat er zoal van je verlangt wordt als ondernemer. Ik zou het dus zelf doen en niet via een bemiddelaar. Jij hebt immers beter voor ogen wat je wenst en wat je plannen zijn.

Bovendien... vanuit Nedeland beginnen in België is ook een optie. Zie deze informatie.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

We zijn nu ook aan het kijken of het rendabel is ( vanwege de vele concurrentie ) om een pand in Nederland te nemen.

 

Dit heb ik twee keer gelezen, maar ik snap het nog niet. Je wil neem ik aan zitten waar de vraag koopkrachtig is. Je eisen mbt een pand worden bepaald door de markt. Moet je in een winkelstad zitten of kan je ook van een goedkoper adres leveren? Vind je klanten online of in de winkelstraat?

 

Je rendabiliteit ontstaat door kosten af te trekken van inkomsten. Als je inkomsten hoger zijn (in een winkelstraat) kun je dus ook hogere kosten rechtvaardigen. Probleem is waarschijnlijk dat je pas weet welke keuze beter is, nadat je die gemaakt hebt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.