• 0

Student Bizz

Gast Verwijderd account

Deze brieven heb ik in augustus naar de kamer gemailt. Wat vinden jullie ervan?

 

 

Omdat ik me erger over de huidige stand van de Nederlandse economie doe ik hierbij een voorstel. Ik een 19 jarige international Business student heb iets nieuws bedacht omdat ik wil dat mijn kinderen ook een luxe toekomst hebben. Nederland staat stil wat economie betreft, veel innovaties blijven achter wege. Dit vergt harde Actie en geen slap gelul.

 

Tot nu toe bestaan er alleen non-profit en profit organisaties. Zoals de eenmanszaak, stichting, vereniging, NV, BV. Waarom er geen combinatie bestaat is mij een raadsel. Daarom moet er een 'Student BIZZ' komen die zijn eigen bedrijfsvorm heeft.

 

Student Bizz is een samenwerkingsplatform van 3 groepen, namelijk de studenten, bedrijven en overheid. Als er beter samengewerkt wordt kan de nederlandse economie aantrekken en weer voorlopen op de wereldmarkt. De studenten leren namelijk, en vormen de nieuwe generatie. De bedrijven beschikken over kennis, geld en stageplekken. En de overheid beschikt over geld, kennis en houdt zich verder te veel bezig. (VREET BELASTING)

 

De bedrijven kunnen bij de student bizz aankloppen voor innovaties en ze kunnen werk uitbesteden. Op deze manier kunnen ze sneller producten op de markt brengen en beter concurreren met het buitenland door de kostenbesparing die deelname aan de BIZZ met zich meebrengt. Ze betalen geen belasting over de diensten van de 'BIZZ' maar moeten in ruil voor het gedane werk stageplekken, een vergoeding en mentoren beschikbaar stellen. Tevens mogen ze geen bezwaar hebben voor archivering van procedures die er in het bedrijf zijn. Deze gegevens moeten worden opgeslagen in een database waar andere bedrijven weer gebruik van moeten gaan maken. Zo wordt het bedrijf intern ook nog is onder de loep genomen en waar mogelijk verbeterd.

 

De studenten kunnen bij de 'Student BIZZ' aankloppen voor studiepunten en een kleine vergoeding maar vooral bedrijfservaring. Ze moeten hiervoor 4 a 5 uur per week werken aan de Bizz. Dit doen zij op hun eigen vakgebied en niveau. Hierdoor krijg je een generatie die is ingespeeld op het huidige bedrijfsklimaat. Dit is erg belangrijk want tot nu toe studeer je om het studeren en niet omdat je er echt iets mee kan. De volgende generatie loopt hierbij voor op de wereldmarkt. 10000 studenten in een bedrijf dat kan namelijk wel iets groots worden.

 

De overheid is ook gebaat bij de 'BIZZ' als bedrijven beter ondersteuning krijgen gaan deze automatisch beter lopen en zo betalen ze meer belasting. Ook is de 'student Bizz' een bedrijf in handen van de overheid. Het geld wat verdient wordt, wordt weer verder geinvesteerd in onderwijs. Op deze manier krijgen we een systeem waarbij onderwijs veel rendabeler wordt en vooral beter. Het enige wat de overheid terug hoeft te doen in nu een budget van zo'n 50 miljoen euro beschikbaar stellen zodat er ook echt iets kan gebeuren.

 

Het idee is zeer haalbaar, kost wat maar dan heb je ook wat. De toekomst van Nederland moet tenslotte toch in onze handen blijven.

 

-einde-

 

 

Het leuke vindt ik dat sinds die mail het wel lijkt of de politiek is wakker geschud. Die mail verzond ik op 6 augustus. Nu ben ik bezig met de oprichting van 'MultiSnap Innovations'. Deze zal geheel volgens het bovenstaande systeem gaan draaien. Dit is nu mogelijk door het huidige investiringsklimaat. Het voordeel, elke investering van een 3e partij wordt door de overheid verdubbeld. Het probleem dat ik nu ervaar is dat ik een startkapitaal nodig heb. Die heb ik niet. Maar met info vergaren waar ik maar kan kom ik al een heel eind.

 

Groeten Ralph

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.