Ik heb in 2013 een onderneming gestart en ben dus nu bezig om het eerste keer inkomstenbelasting te invullen. Ik voor de zekerheid een paar vragen waar ik graag een antwoord op zou krijgen.
Mijn omzet voor 2013 is 7724 eur, die heb ik gebruikt o.a. voor inkoop van inventaris. De inkoopkosten zijn 4247 eur en overige bedrijfskosten 2143. Hiermee krijg ik als “Saldo winst- en verliesrekening” 1334 eur.
In de overzicht activa, heb ik de volgende bedragen
Materiele vaste activa 903 eur
Voorraden 2632 eur
Liquide middelen 1378 eur
Totaal activa: 4913.
Omdat activa en passiva gelijk moeten zijn, heb ik in de passiva ingevuld:
Ondernemingsvermogen 4913 eur
In de overzicht krijg ik als de Saldo fiscalewinstberekening 4913 eur waardoor een mkb-winstvrijstelling van 688. De belastbare winst uit onderneming komt dus op 4225 eur.
Mijn vragen zijn
- is het OK, dat de winst- en verliesrekening (1334 eur) niet overeen komt met de liquide middelen (1378)? Dit komt doordat mijn omzet zonder BTW is, de meeste van mijn opbrengsten zijn intracommunautaire prestaties waar geen BTW werd gerekend. De totale BTW voor 2013 is dus 44 eur, en hierdoor ontstaat het verschil.
- Zijn de passiva zo juist ingevuld? Want ik kan geen andere sectie bedenken om in te vullen om te passiva en activa gelijk te krijgen
- Box 1: winst uit onderneming is nu leeg, kan dat?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
anumeer
anumeer
Ik heb in 2013 een onderneming gestart en ben dus nu bezig om het eerste keer inkomstenbelasting te invullen. Ik voor de zekerheid een paar vragen waar ik graag een antwoord op zou krijgen.
Mijn omzet voor 2013 is 7724 eur, die heb ik gebruikt o.a. voor inkoop van inventaris. De inkoopkosten zijn 4247 eur en overige bedrijfskosten 2143. Hiermee krijg ik als “Saldo winst- en verliesrekening” 1334 eur.
In de overzicht activa, heb ik de volgende bedragen
Materiele vaste activa 903 eur
Voorraden 2632 eur
Liquide middelen 1378 eur
Totaal activa: 4913.
Omdat activa en passiva gelijk moeten zijn, heb ik in de passiva ingevuld:
Ondernemingsvermogen 4913 eur
In de overzicht krijg ik als de Saldo fiscalewinstberekening 4913 eur waardoor een mkb-winstvrijstelling van 688. De belastbare winst uit onderneming komt dus op 4225 eur.
Mijn vragen zijn
- is het OK, dat de winst- en verliesrekening (1334 eur) niet overeen komt met de liquide middelen (1378)? Dit komt doordat mijn omzet zonder BTW is, de meeste van mijn opbrengsten zijn intracommunautaire prestaties waar geen BTW werd gerekend. De totale BTW voor 2013 is dus 44 eur, en hierdoor ontstaat het verschil.
- Zijn de passiva zo juist ingevuld? Want ik kan geen andere sectie bedenken om in te vullen om te passiva en activa gelijk te krijgen
- Box 1: winst uit onderneming is nu leeg, kan dat?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45102-activa-en-passiva-in-ib/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag