• 0

Wat vinden jullie van mijn webshop StylishMen.nl

Omschrijving van je concept:

De webshop richt zich op stijlvolle mannen . Mannen die bereid zijn om voor mooie en kwalitatief goede mode accessoires wat meer te betalen. Online vond ik erg veel webshops die zich slechts specialiseerden in één accessoire zoals stropdassen, manchetknopen, schoenonderhoud etc Vaak zijn deze shops gespecialiseerd in de lagere segmenten en zijn het prijsvechters.

 

Op StylishMen vindt je dus verschillende accessoires onder één dak, van sokken tot paraplu en van schoenspanners tot creditcardhouder. De producten zijn met zorg geselecteerd. Hierbij is er voornamelijk gelet of de producten echt goed zijn. Veel van onze producten worden in het buitenland (vooral de UK en Italië) gemaakt.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

1. de site opgezet en al op veel punten gewijzigd zoals de home: http://stylishmen.nl

Uitlijning van de foto's op home wordt aangewerkt, dit zullen andere foto's worden.

 

2. Ondertussen draait de site al meer dan een jaar. Dus (bijna) elk product is op voorraad, foto's zijn gemaakt, teksten geschreven. Contacten met de leveranciers zijn gelegd en prima in orde. Ik ben gekeurd door het Webshop Keurmerk. Ben druk bezig met affiliates etc In principe heb je al zoveel gedaan dat het teveel is om op te sommen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil het voor de stijlvolle man makkelijker maken om al zijn accessoires op één plek te vinden en vanuit de luie stoel te kopen. Niet meer naar de stad, problemen met het parkeren van de oude etc.

 

Daarnaast worden de producten voor een nette prijs verkocht en zijn we goedkoper dan de paar fysieke winkels waar je deze producten ook kunt kopen. De meeste producten zijn niet afhankelijk van maten; we verkopen bewust geen overhemden. Je kunt er bijna altijd vanuit gaan dat wat je koopt ook daadwerkelijk aan je verwachtingen voldoet.

 

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

StylishMen is niet uniek; wereldwijd zijn er verschillende webshops die hetzelfde doen. In Nederland zijn dit er een stuk minder.

 

StylishMen is anders op:

1. Producten in hoger segment

2. De site behoort gebruiksvriendelijk te zijn (weinig klikken voordat je bij de producten bent, onestepcheckout,

3. We bieden meer informatie over producten en producenten

 

Daarnaast geloof ik echt dat de service bij ons uitmuntend is. Geen gezeur over retour als een klant niet tevreden is, echt snel antwoord op vragen per email (op dit moment ook bezig met een vast telefoonnummer) etc. Op dit moment heb ik niet bij al mijn concurrenten ervaring met hun service, dus vind ik het wat arrogant om te roepen dat de service bij ons beter is.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Op dit moment heb ik het gevoel dat ik minder kritisch naar de webshop kijk. Ik ben opzoek naar, het liefst opbouwende, feedback over eigenlijk alles:

- Look & feel

- Productaanbod

- Werking van de site

- andere zaken die bij jullie opkomen

 

Ik ben erg benieuwd naar de feedback.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat opmerkingen in willekeurige volgorde.

 

Maak je categorieën consistent wat enkel-/meervoud betreft.

 

Ik kan het product-overzicht sorteren op "positie", maar heb eerlijk gezegd geen idee wat er dan gebeurt.

 

Je winkelwagenoverzicht vind ik onduidelijk, want je hebt de verzendkosten al bij het totaalbedrag gerekend, terwijl die nergens in het overzicht te zien zijn. En volgens mij vergeet je btw te berekenen over de verzendkosten (al meer dan een jaar?).

 

Je favicon mag wat mij betreft wel anders/duidelijker. Ik vermoed dat je iets met de "s" en de "m" hebt willen doen, maar dat is op deze manier nauwelijks herkenbaar.

 

Ik zie nog restjes Engels (bijv. "Click here to continue shopping" als ik nog niets in mijn winkelwagen heb).

Link naar reactie
  • 0

Dag John,

 

Dank voor de feedback.

 

Ik draag wel BTW af over de verzendkosten.

Het klopt dat dit niet goed op de factuur staat; BTW bedrag is inderdaad te laag. In de praktijk draag ik dit wel af trouwens, voor de €1 per order wil je geen gezeur met de fiscus.

 

Positieselectie: goed punt, dit voegt helemaal niks toe en er lijkt geen directe logica in de daarop volgende selectie te zitten.

 

Stukje engels: ik ga zoeken waar dit staat en herschrijven.

 

grt Joris

 

Link naar reactie
  • 0

Gelijk die BTW ingedoken.

In het systeem staat alles goed: 4,95 is de verzendkosten inclusief BTW.

De ex BTW shipping costs staan op 4.09 (afgerond).

 

Echter laat het systeem alleen de BTW van de producten zien.

Ik ben druk opzoek waar ik dit kan instellen.

 

grt Joris

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.