• 0

Van VOF naar CV?

Beste mensen, ik heb al eerder gepost over de uitkoop van mijn vennoot.

 

Wij zijn er uit en per 15 maart stapt mijn compagnon, tegen een uitkoopbedrag, uit de VoF.

Nu mijn vraag: ik ga verder met iemand anders, of zelfs met meerdere mensen. Ik wil graag in een CV verder.

 

Mijn vraag nu aan jullie:

 

- hoe kan ik de VoF praktisch staken? Moeten we daar samen voor aanwezig zijn, of kan dit schriftelijk via een standaard brief, zelf opgesteld of door de KvK?

- Ik wil verder in een CV met 1,2 of 3 mensen. Ik word de beherende vennoot, en hij/zij stille vennoten. Kan ik dit per 15 maart doen, als oprichtingsdatum? Kan dit vóór de afrekening?

- Wat voor invloed heeft de afrekening op het kapitaal van mijn vennoot. Hij is akkoord gegaan voor een uitkoopbedrag. De winst over 2014, zal dus voor 100% voor mijn conto zijn. Kan ik dit als kapitaal in de nieuwe CV opvoeren? Mijn kapitaal was per 31-12-2013 negatief, dus dat wordt met elkaar verrekend? (ik heb geen salaris onttrokken dit jaar). De voorraden, inventaris en machines staan op mijn naam per 15 maart, deze voer ik als kapitaal/cq inbreng in de nieuwe cv op?

- we gaan een concurrentiebeding opstellen, is er iemand die een voorbeeld heeft?

- in zijn lijst met eisen schrijft hij dit:

 

'Tevens wil ik in een eventuele uitkoopovereenkomst de afspraak opnemen dat zowel ik als overdrager en dennis als voortzetter op formele wijze verzoeken bij de aangifte inkomstenbelasting om doorschuiving van de onderneming, desgewenst met schriftelijke goedkeuring vooraf. '

 

Wie kan mij uitleggen wat dit betekent en wat dit voor gevolgen voor mij heeft?

 

Tot zover!

 

Bedankt voor jullie tips!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.