• 0

Als je dood gaat, leef je op het internet verder!

Ik liep van de week tegen een thread aan op een forum waarvan de persoon die de thread was gestart al een 1/2 jaar dood was en daar iemand opeens een reactie op gaf. Nou wist ik dat die man was overleden. Degene die een reply gaf blijbaar niet. Dat is raar!

 

Nou bezoek ik best wel veel forums en laat best wel eens wat achter, maar de kans dat je feitelijk doorleeft is best wel heel groot. Net zoals je nog post door je brievenbus kan krijgen natuurlijk. Gebeurd ook nog steeds.

 

Maar goed, zou het niet zo moeten zijn dat als je overlijd dat gewoon iemand je mailtjes verwijderd of in ieder geval vermeld wordt deze persoon niet meer leeft?

 

Leuke extra dienst voor begrafenis ondernemers. "Wij zorgen dat u ook op het internet niet meer zult doorleven".

 

Sorry voor de macabere mail, maar komt door die aardbeving van afgelopen week zo in me op,.

 

Misschien moet er wel een database opgezet worden die alleen toegankelijk is voor notarissen en/of begrafenis ondernemers en die jouw email adres zal toevoegen als je dood bent. Vervolgens zullen de internet providers met regelmaat hun nieuwsgroepen naar die overlijdens database moeten laten matchen en alle e-mailtjes er uit gooien of aanvinken als zijnde overleden (een zwarte vlag of zo).

 

Gek idee! Hoe zou het anders moeten?

 

Of is het feit dat je mogelijk een jaartje doorleeft op het internet eigenlijk helemaal geen probleem! Ik vind van wel. Dood is dood en dan vind ik niet dat iemand mij nog mailtjes moet gaan zitten sturen brrrrr.

 

Perry

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Misschien moet er wel een database opgezet worden die alleen toegankelijk is voor notarissen en/of begrafenis ondernemers en die jouw email adres zal toevoegen als je dood bent. Vervolgens zullen de internet providers met regelmaat hun nieuwsgroepen naar die overlijdens database moeten laten matchen en alle e-mailtjes er uit gooien of aanvinken als zijnde overleden (een zwarte vlag of zo).

 

Levensgevaarlijk. Denk eens aan de mogelijkheid dat deze 'lijst' in handen zou kunnen vallen van spammers.

 

Gek idee! Hoe zou het anders moeten?

Niet?

 

Of is het feit dat je mogelijk een jaartje doorleeft op het internet eigenlijk helemaal geen probleem! Ik vind van wel. Dood is dood en dan vind ik niet dat iemand mij nog mailtjes moet gaan zitten sturen brrrrr.

 

Wat maakt het uit dat er, als je dood bent, nog mailtjes gestuurd worden? De mensen die je echt willen bereiken zullen het vanzelf wel merken en de spammers zullen lekker doorgaan met spam versturen. Daarbij vervalt een account vaak automatisch.

Link naar reactie
  • 0

Of is het feit dat je mogelijk een jaartje doorleeft op het internet eigenlijk helemaal geen probleem! Ik vind van wel. Dood is dood en dan vind ik niet dat iemand mij nog mailtjes moet gaan zitten sturen brrrrr.

Ook het internet leven houdt automatisch op. Provider wordt niet betaald, gratis mailboxen raken vol.

Je kan eea ook testamentair of minder formeel vast laten leggen, met de juiste login/passwords halen nabestaanden alles uit de lucht.

of een automatische beantwoorder: "sorry ik ben dood, bedankt voor uw hemelse bericht"

 

Als je als it'er heel erg aan de entiteit persoon hangt dan gaat je computerinstantiantie wat langer door wat leidt tot een gebrek aan integriteit in het datamodel genaamd leven . Vanuit gegevenszorgvuldigheid is het niet netjes om als It'er zo afscheid te nemen, daarom voel ik mee met de TS.

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Iedereen op die lijst is dood! Daar heb je weinig aan:-) Oh je bedoeld ze gaan uit jouw naam spammen! Krijg je nog een boete na ook, ja nee dat kan ook niet de bedoeling zijn.

 

<<

Gek idee! Hoe zou het anders moeten?

Niet?>>

 

Zit misschien wat in, haal misschien iets aan wat niet zinvol is, maar vaak brengt je zo'n gedachte op iets anders. Neem aan dat dit forum daar een beetje voor is!

 

<>

 

Niet als je een account hebt dat je deelt met een gezin, kun je,ook wel weer oplossen maar het lijkt me gewoon niet leuk als je achterban nog met reply's worden geconfronteerd.

 

Oké geen probleem van maken dus!

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Was er van de week niet het bericht van Amerikaanse nabestaanden van een in Irak gesneivelde militair ?

De nabestaanden wilden graag de niet verzonden berichten zien die de militair klaar had staan voor verzending maar wegens gebrek aan verbinding nooit verzonden heeft.

 

Nee , niet te druk over maken.

Link naar reactie
  • 0

@Perry Smit: eergisteren win je een prijs en nu dit soort gedachten. Wat een contrast.

 

Om de discussie nog wat aan te zwengelen: mijn vader is twee jaar geleden overleden. Ik betrap mezelf er wel eens op "gek dat hij nog geen mailtje gestuurd heeft", bij bepaalde gebeurtenissen.

 

No worry, dit soort overpeinzingen horen bij het leven. Laat het maar zo.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

@Perry Smit: eergisteren win je een prijs en nu dit soort gedachten. Wat een contrast.

 

 

Ik zie alleen maar zaken waar mogelijk een oppertunity van is te maken.

 

- bakkers die moeten sluiten.

- poep op de stoep.

- reacties op mailtjes van overledenen op forums.

- juiste informatie op het juiste moment kom je nog steeds weinig tegen.

- Nederland minder ondernemend dan andere landen.

- hoeveelheid faillissementen

etc..

 

Issues die niet altijd in een oppertunity zijn om te zetten en zeker niet als je ze niet in de groep gooit:-)

 

Maak je verder geen zorgen:-)

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.