• 0

kaas export naar Rusland

Hallo,

ik ben aan het onderzoeken hoe ik Nederlandse kaas naar Rusland kan exporteren

wanneer de producent van deze kaas door de Russen is geblokkeerd.

Dit terwijl het toch een uitermate betrouwbare en goed gekwalificeerde producent is.

Waarom de blokkade er is word niet echt duidelijk.

Een oplossing zou misschien kunnen zijn om de kaas via een ander ( niet EU) land

te leveren.

 

Heeft iemand hier een idee en/of ervaring mee ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Bart,

 

Ik ben geen Kaas- of Rusland expert. Maar volgens mij zal er gekeken worden naar het land van oorsprong. Dus NL kaas via een ander land exporteren zou dus kansloos kunnen zijn.

Wat wellicht wel een optie is om de kaas OEM naar b.v. Duitsland te exporteren, daar te laten verpakken en het als Duitse Gouda kaas te exporteren. Maar dan heb je natuurlijk niet de Nederlandse Goudse kaas wat de mensen graag willen.

 

Hier zijn ook plenty Italiaanse producten te koop die door Italiaanse bedrijven zijn geïmporteerd, daar worden verpakt en als Made in Italy producten hier op de markt gebracht (Olijfolie uit Griekenland, Tomatenpuree uit China, etc.)

Dus het kan wel.

 

Met vr. gr.

 

Ron

Link naar reactie
  • 0

 

Waarom de blokkade er is word niet echt duidelijk.

 

 

Laat me raden, je volgt eigenlijk nooit het nieuws, recente ontwikkelingen op de Krim zijn geheel aan jou voorbij gegaan?

 

Als je het nieuws nog wat beter volgt dan weet je dat de Russen geregeld allerlei export stilleggen omdat er zogenaamd kwaliteits of veiligheidsaspecten in het geding zijn.

Het is allemaal pure politiek, heeft helemaal niets met het product zelf te maken.

 

Ga je zaken doen met Rusland dan geef je je gewoon over aan willekeur.

 

Link naar reactie
  • 0

Even googelen / googlen op kaasexport naar Rusland en dan blijkt dat sinds eind 2013 de Russen niet tevreden zijn over (kwaliteits)inspecties dei bij de productenten uitgevoerd worden. Bij een aantal bedrijven is dit inmiddels opgelost.

Wij eten waarschijnlijk dezelfde kaas dus dat het "politiek" is zou me ook niet verbazen.

Alle aangedragen oplossingen (via een ander land exporteren, kaas laten ompakken) zijn behoorlijk kansloos en zonder meer af te raden.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.