• 0

Alternatief voor franchise?

Hallo,

 

We hebben met ons bedrijf een uniek concept waarmee we enigste zijn in Nederland.

Aangezien de markt voor ons veel te groot is zijn we eraan het denken om een soort franchise concept te gaan starten.

 

Echter om een franchise concept te ontwikkelen is nogal een complex en dure stap.

 

Zijn er eenvoudigere alternatieven voor een franchise concept beschikbaar ?

 

 

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Echter om een franchise concept te ontwikkelen is nogal een complex en dure stap.

 

 

Wat maakt het duur en complex? De juridische opzet? Het beheer van een draaiend netwerk?

 

Het principe is immers eenvoudig. Jij zet een concept op en als het geheel loopt (en onafhankelijk loopt zonder hands-on ondernemerschap) kan je kopiëren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Wat maakt het duur en complex? De juridische opzet? Het beheer van een draaiend netwerk?

Het principe is immers eenvoudig. Jij zet een concept op en als het geheel loopt (en onafhankelijk loopt zonder hands-on ondernemerschap) kan je kopiëren.

 

I second that. Ik vraag me af of je moet weglopen voor die eventuele complexiteit en kosten: complexiteit kun je tackelen met goede ondersteuning en kosten zijn financierbaar.

 

Basisvoorwaarde voor financiering is een goed en bewezen concept en kunnen opschalen. Menig franchiseconcept is gestart met een succesvolle pilotstore: daarna stonden franchisenemers en financiers in de rij.

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Excuses voor mijn late reaktie ik heb in het buitenland gezeten

 

Om een franchiseconcept met draaiboek,juridisch etc helemaal uit te werken is me als inidcatie bedragen van €40000,- tot €50000,- genoemd.

 

Dit gaat me toch net een brug te ver, ben me daarom het orienteren of er andere manieren zijn om het concept in de markt te zetten.

Link naar reactie
  • 0

Om een franchiseconcept met draaiboek,juridisch etc helemaal uit te werken is me als inidcatie bedragen van €40000,- tot €50000,- genoemd.

 

Eén aanbieder - één indicatie? Als dat zo is lijkt mij dat een beetje karig om daar een beslissing op te nemen.

 

Dit gaat me toch net een brug te ver, ben me daarom het orienteren of er andere manieren zijn om het concept in de markt te zetten.

 

Stel dat die € 50k inderdaad de prijs is. De gemiddelde franchisevergoeding schijnt op 3,7% van de omzet te zitten of € 7k per maand. Ik ken jouw idee niet, maar laten we het zuinig houden en de vergoeding zetten op € 1.000,00 per maand. Met 50 maanden (dat is bij 10 franchisenemers dus 5 maanden) heb je de investering terugverdiend. Dat is natuurlijk niet helemaal zo, er zal voor dat geld ook service gegeven moeten worden, maar het geeft wel de verhouding weer. Pas op voor het beruchte penny wise, pound foolish.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeggen: word lid van de Nederlandse Vereniging van Franchisers. Het lijkt mij belangrijk om een en ander juridisch goed af te dekken. En ja, dat gaat met kosten gepaard. Voorkomen lijkt mij in dit geval beter dan genezen. Kijk ook eens naar de juridische structuur van de onderneming. Is deze wel toereikend? Vergeet niet een fiscalist in te schakelen! Als je het goed wil doen, heb je een accountant, een fiscalist en een advocaat nodig.

 

Veel succes!

 

Groet,

Barbara Rijskamp

Voor meer grip op je financien

doe een fiscale check

Voor een oplossing van jouw belastingprobleem

vraag advies

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 62 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.