• 0

vraag aangifte doen van Inkomsten belasting-waar?

Hallo,

 

Vorig jaar had ik de aangiften laten doen door een accountant maar wil het nu zelf doen aangezien er niet zoveel activiteiten zijn bedrijfsmatig en het niet zo heel spannend is.

 

Echter als ik inlog bij de belastingdienst kan zie ik geen mogelijkheid om 1e kwartaal 2014 omzet belasting te doen en ook geen optie voor inkomsten belasting voor ondernemers. De omzet belastingen heb ik afgelopen jaar zelf gedaan dus verbaasd me dat ik deze nu niet vind. Ook had ik verwacht een voor ondernemers inkomsten belasting te vinden. Elders in het forum zie ik overzichten zoals

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=51190;start=0#msg479907

 

Bij het aangifte programma van de belastingdienst gedownload onder 'prive' zie ik geen optie voor dergelijke aangifte.

 

Zou de opties aangifte geblokkeerd kunnen zijn doordat ik een accountant de aangifte had laten doen van inkomstenbelasting 2012? Of hoe kan ik de aangiften voor ondernemers invullen? Wellicht eens bellen met de belastingdienst voor info?

 

Groeten, Theo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

omzetbelasting over het eerste kwartaal van 2014 moet in april ingediend worden, die aangiftes worden meestal in de laatste week van maart klaargezet c.q. zichtbaar. Dus vrij logisch dat je die niet vindt.

 

Dat er geen ondernemers-aangifte voor je klaar staat is wel bijzonder. Nu hoef je 'm niet per se van je beveiligde domein af te plukken, als je maar een juiste versie van het aangifteprogramma voor ondernemers hebt, kun je dat invullen en verzenden.

 

Het aangifteprogramma voor ondernemers wordt zeker niet 'geblokkeerd' voor mensen die dat in het verleden door een ander lieten doen.

Wat voor aangiftes zijn er in het verleden namens jou ingediend? Waren dat ondernemersaangiftes? Of zijn daarin wellicht je bedrijfsactiviteiten als 'resultaat uit overige werkzaamheden' (ROW) opgevoerd?

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Ok.

Inkomstenbelasting is vorig jaar door een accountant gedaan. Prive en zakelijk.

Maar als ik inlog bij de belastingdienst kan ik zien dat dit vorig jaar gedaan is. Maar er staat niet zo'n formulier over inkomstenbelasting zien. Zou nu niet weten waar ik dat programma kan vinden voor ondernemers aangifte inkomsten belasting. in principe zou ROW voldoende zijn maar met dat programma kan je geen duidelijke overzichten maken of dergelijke en leent het zich er niet echt voor. Wil prive en zakelijk inkomstenbelasting opgeven.

 

Groeten,Theo

Link naar reactie
  • 0

Je kiest het aangifte programma niet op basis van of er wel of geen handige overzichten in zitten..

 

Kortom, even achterhalen wat er vorig jaar is aangegeven, winst uit onderneming of inkomsten uit overig werk (ook wel ROW)

indien er vorig jaar winst uit onderneming is aangegeven dan moet je gewoon even de belastingdienst bellen en vragen om de ondernemersaangifte alsnog klaar te zetten.

En als er vorig jaar ROW is aangegeven dan kun je volstaan met het programma voor de particuliere aangifte

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.