• 0

Aandelen in een Hong-Kong LTD

Hallo, ik ben van plan aandelen te kopen (voor 1 USD) in een Hong Kong LTD, via mijn Nederlandse Holding. Mijn vraag is nu waar ik aan moet denken belastingtechnisch en qua risico. Het bedrijf ga ik bijstaan op adviserende basis in ruil voor een aandelenpakket, ik verwacht binnen twee jaar een uitkering van dividend of wellicht een betaalde consultancy fee. Zijn er grote valkuilen belastingtechnisch, bij faillissement of andere zaken in Nederland of Hong-Kong zelf? Is het verstandig een HK bankrekening te openen en of beter zelf een HK-LTD op te zetten wellicht.

 

U hulp wordt gewaardeerd.

 

Rob

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Rob,

 

Een aantal dingen waar je bijvoorbeeld aan moet denken:

 

- Als je via je Nederlandse holding aandelen in een HK vennootschap hebt, zul je moeten kijken of er HK dividendbelasting moet worden ingehouden op de dividendbetalingen.

- Veel aziatische en zuid-amerikaanse landen kennen een zeer ruim royalty begrip, waar ze royalty belasting op inhouden. De consultancy fee valt mogelijk onder dit royalty begrip.

- Er zijn vaak mogelijkheden om - door goed advies - deze heffingen te voorkomen. Mocht je dus veel inkomsten verwachten, laat je dan vooral goed informeren door een belastingadvieskantoor met (bij voorkeur) ook een vestiging of samenwerkingsverband in HK.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.