• 0

Wat vinden jullie van mijn webwinkel (voor mannen)

Omschrijving van je concept:

Wij hebben een webwinkel met exclusieve haarstyling producten voor mannen. Vooral mannen tussen de 15-25 jaar kopen onze producten. Naast enkele bekende merken leveren we ook een aantal merken die niet of nauwelijks worden verkocht in Nederland, zoals Hairbond en Hanz de Fuko.

 

We gaan in de toekomst onze shop nog uitbreiden met meer producten, zoals de nieuwe categorie grooming. Denk hierbij aan exclusieve scheerschuim, scheermessen en accessoires.

 

Aan onze shop zit een blog, waar we proberen relevante artikelen te plaatsen, maar ook bredere artikelen over alles wat mannen bezig houdt qua styling en lifestyle.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We hebben ons goed georiënteerd op de merken die we wilde gaan aanbieden. Daarnaast hebben uiteraard een webshop opgezet. Op het momenten promoten we onszelf aardig via Adwords en hebben we op bepaalde fora onze producten vermeldt.

 

Daarnaast benaderen we ook blogs die we testers sturen om onze producten te reviewen met een link naar onze webshop.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We willen meer mannen helpen aan mooie en exclusieve producten. Producten die je niet langer alleen maar bij de kapper kan krijgen, maar nu ook gewoon vanuit huis kunt bestellen. Daarnaast maken we bepaalde merken toegankelijk die niet of nauwelijks verkrijgbaar zijn in Nederland/Europa.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn niet enorm veel webshops die zich specifiek op mannen richten en die onze merken allemaal aanbieden. Daarnaast hebben we een blog die voorziet in relevante informatie.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

1. Feedback over de website (aan extra betalingsmogelijkheden wordt gewerkt)

 

2. Hoe we ons nog wat beter zowel online of offline zouden kunnen promoten. Een artikel in Men's Health zou bijvoorbeeld goed bij ons passen, maar das nog wel een stapje te ver. Zoveel geld is er helaas niet beschikbaar.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

De site heeft een strak en modern uiterlijk. Je moet wel precies weten welk product je zoekt als ik zo het menu bekijk. Ik zou eerder alles in categorieën indelen met plaatjes oid.

 

Verder moest ik even zoeken naar de contactgegevens, deze blijken dus onderaan de pagina te staan. Misschien kun je de menubalk (winkelwagen, contact etc) onderaan, ergens boven plaatsen.

Link naar reactie
  • 0

De site heeft een strak en modern uiterlijk. Je moet wel precies weten welk product je zoekt als ik zo het menu bekijk. Ik zou eerder alles in categorieën indelen met plaatjes oid.

 

Hoe bedoel je precies met alles in categorieën indelen? Nu is het inderdaad ingedeeld in haarstyling en haarverzoring, maar in wat voor categorieën zou jij het indelen?

 

En het klopt inderdaad dat het wellicht handig is om bepaalde gegevens bovenaan te plaatsen. Daar moeten we nog eens goed naar kijken. Bedankt voor de feedback!

Link naar reactie
  • 0

Dit lijkt me een ideaal product om een bezoeker met de vraag "wat heb ik nodig" te begeleiden naar de juiste keuze. Nu zie ik alleen merken en (voor mij) nietszeggende productnamen. Misschien een "haarverzorgings-keuzehulp" toevoegen?

 

Ik zou op de homepagina ook al ergens een linkje zetten naar je klantenservice pagina en/of je contactgegevens.

 

Ik kan op de product-detailpagina een product toevoegen aan de "productvergelijking", maar vervolgens kan ik op die pagina de vergelijk-functie zelf niet vinden.

 

Bij de haarverzorging conditioner begint je beschrijving in het Engels.

 

Bij een bestelling onder 40 euro zie ik alleen de keuze voor 4,95 verzendkosten, maar bij een bestelling boven 40 euro kan ik kiezen uit 4,95 en gratis verzending. Kun je die 4,95 daar niet weghalen?

 

Gezien deze hele discussie fronste ik even mijn wenkbrouwen bij het zien van jouw aanpassing van de tekst over het retourneringsrecht: "Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten ... die duidelijk persoonlijk van aard zijn, zoals (haar)verzorgingsartikelen".

 

Volgens mij klopt óf je bankrekeningnummer óf je IBAN nummer niet.

Link naar reactie
  • 0

Dit lijkt me een ideaal product om een bezoeker met de vraag "wat heb ik nodig" te begeleiden naar de juiste keuze. Nu zie ik alleen merken en (voor mij) nietszeggende productnamen. Misschien een "haarverzorgings-keuzehulp" toevoegen?

 

Ja, dat is zeker waar en daar zijn we ook mee bezig. Het is alleen vrij lastig om het te maken, omdat er zeer veel variabelen zijn waarmee rekening gehouden moet worden.

 

Ik zou op de homepagina ook al ergens een linkje zetten naar je klantenservice pagina en/of je contactgegevens.

 

Ja, bepaalde informatie kan inderdaad beter worden weergegeven. Met zo'n homepage is het wat lastiger om zulke informatie kwijt te kunnen, maar daar verzinnen we wel wat op.

 

Ik kan op de product-detailpagina een product toevoegen aan de "productvergelijking", maar vervolgens kan ik op die pagina de vergelijk-functie zelf niet vinden.

 

Dat is een functie van Magento en ik moet zeggen dat ik hem ook niet heel geslaagd vind. Eens kijken of we dat nog wat kunnen verbeteren.

 

Bij de haarverzorging conditioner begint je beschrijving in het Engels.

 

Was inderdaad een slordigheid. Is veranderd!

 

Bij een bestelling onder 40 euro zie ik alleen de keuze voor 4,95 verzendkosten, maar bij een bestelling boven 40 euro kan ik kiezen uit 4,95 en gratis verzending. Kun je die 4,95 daar niet weghalen?

 

Ja, dat mag zeker weg. Zal ik onze technische man ook nog eens naar laten kijken.

 

Gezien deze hele discussie fronste ik even mijn wenkbrouwen bij het zien van jouw aanpassing van de tekst over het retourneringsrecht: "Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten ... die duidelijk persoonlijk van aard zijn, zoals (haar)verzorgingsartikelen".

 

Wat bedoel je hier precies mee? Het is wettelijk toegestaan om persoonlijke verzorgingsproducten niet retour te nemen. Op onze retourpagina staat ook duidelijk vermeldt dat producten die ongebruikt en in ongeopende verpakking zitten wel retour worden genomen.

 

Volgens mij klopt óf je bankrekeningnummer óf je IBAN nummer niet.

 

Ook een slordigheid die inmiddels is opgelost. Bedankt voor alle feedback, we gaan ermee aan de slag!

 

Link naar reactie
  • 0

Dit lijkt me een ideaal product om een bezoeker met de vraag "wat heb ik nodig" te begeleiden naar de juiste keuze. Nu zie ik alleen merken en (voor mij) nietszeggende productnamen. Misschien een "haarverzorgings-keuzehulp" toevoegen?

Ja, dat is zeker waar en daar zijn we ook mee bezig. Het is alleen vrij lastig om het te maken, omdat er zeer veel variabelen zijn waarmee rekening gehouden moet worden.

 

Waarom 'zeer veel'? Als je genoeg keuzes aanbiedt om je assortiment terug te brengen tot een behapbaar aantal producten (3-10 ofzo) dan kan ik zelf verder wel kiezen. Een productselectie waarin kenmerken staan die van toepassing zijn op slecht enkele producten kun je achterwege laten. Geeft alleen maar selectie mogelijkheden zonder producten en mensen die zoiets zoeken kennen waarschijnlijk de producten toch al.

 

Misschien is mijn kennis van haardproducten wat achterhaald, ben al enige tijd kalend, maar met de 'hold' en 'shine' zoals je die nu op je site staat heb je toch al 80% aan onderscheid tussen de producten?

 

Of deel je producten in categorieen als 'biker', 'hip', 'punk', '60's', 'afro' (om wat rare termen te nemen) die passen bij je doelgroepen.

Link naar reactie
  • 0

Dit lijkt me een ideaal product om een bezoeker met de vraag "wat heb ik nodig" te begeleiden naar de juiste keuze. Nu zie ik alleen merken en (voor mij) nietszeggende productnamen. Misschien een "haarverzorgings-keuzehulp" toevoegen?

 

Ja, dat is zeker waar en daar zijn we ook mee bezig. Het is alleen vrij lastig om het te maken, omdat er zeer veel variabelen zijn waarmee rekening gehouden moet worden.

 

Waarom 'zeer veel'? Als je genoeg keuzes aanbiedt om je assortiment terug te brengen tot een behapbaar aantal producten (3-10 ofzo) dan kan ik zelf verder wel kiezen. Een productselectie waarin kenmerken staan die van toepassing zijn op slecht enkele producten kun je achterwege laten. Geeft alleen maar selectie mogelijkheden zonder producten en mensen die zoiets zoeken kennen waarschijnlijk de producten toch al.

 

Misschien is mijn kennis van haardproducten wat achterhaald, ben al enige tijd kalend, maar met de 'hold' en 'shine' zoals je die nu op je site staat heb je toch al 80% aan onderscheid tussen de producten?

 

Of deel je producten in categorieen als 'biker', 'hip', 'punk', '60's', 'afro' (om wat rare termen te nemen) die passen bij je doelgroepen.

 

Bedankt voor je bericht. Hold en Shine zullen inderdaad voor de meeste mensen de belangrijkste eigenschappen zijn. Alle haarstyling producten hebben een cijfer gekregen voor de hold (1-5) en shine (1-5), dus dat is al een keuzeselectie. Hoeveel hold moet je haar hebben en hoe glanzend of mat wil je je haar hebben.

 

De variabelen die van invloed zijn op de keuze voor je haarstyling product zijn: haartype (krullend, stijl etc.), haarlengte, handelbaarheid (stug/slap), haardikte (dun/dik). En veel producten hebben ook een verschillende uitkomst op droog of nat haar. Dus als iemand al weet dat hij een mat product wilt of iets met een hoge hold, dan is hij er nog niet. Heeft dus nog wel wat voeten in de aarde om een goede styling guide te maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ik mijn punt niet helemaal duidelijk maak.

 

Als ik op je site kan kiezen voor 'Hold 5' en 'Shine 3' en ik krijg dan 5 producten die daar aan voldoen en bij die producten zie ik of ze geschikt zijn voor mijn haartype dan hoeft je keuzehulp niet uitgebreider te zijn dan de keuzes shine en hold.

 

Heb je 30 producten die voldoen aan mijn keuze 'Hold 5' en 'Shine 3' dan is een extra keuze wèl handig. Of dat het type van mijn haar is weet ik niet - wat je gebruikt om verder onderscheid te maken is wel een lastige keuze.

 

De kunst is niet zo zeer om alle mogelijke eigenschappen als keuze mogelijkheid aan te bieden maar om zo weinig mogelijk vragen te stellen om een beperkt aantal producten te tonen dat past bij mijn vraag (en daar de eigenschappen bij te laten zien die mijn keuze verder vereenvoudigen) Mensen kunnen nu eenmaal moeilijk kiezen uit teveel vergelijkbare producten.

 

Dus als je 5 producten hebt met ' Hold 5' en ' Shine 3' (en dan mag je rustig ook hold 4 of 6 en shine 2 en 4 laten zien als er te weinig producten zijn die exact overeenkomen) en laat zien dat ze geschikt zijn voor kroeshaar of lang haar. Dan heb je een geweldige productkeuze. Heb je veel meer dan 5 producten die voldoen dan vraag je de bezoeker van je site naar 1 van de dingen die onderscheid maakt tussen die producten; bijvoorbeeld de dikte van het haar.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ik mijn punt niet helemaal duidelijk maak.

 

Als ik op je site kan kiezen voor 'Hold 5' en 'Shine 3' en ik krijg dan 5 producten die daar aan voldoen en bij die producten zie ik of ze geschikt zijn voor mijn haartype dan hoeft je keuzehulp niet uitgebreider te zijn dan de keuzes shine en hold.

 

Heb je 30 producten die voldoen aan mijn keuze 'Hold 5' en 'Shine 3' dan is een extra keuze wèl handig. Of dat het type van mijn haar is weet ik niet - wat je gebruikt om verder onderscheid te maken is wel een lastige keuze.

 

De kunst is niet zo zeer om alle mogelijke eigenschappen als keuze mogelijkheid aan te bieden maar om zo weinig mogelijk vragen te stellen om een beperkt aantal producten te tonen dat past bij mijn vraag (en daar de eigenschappen bij te laten zien die mijn keuze verder vereenvoudigen) Mensen kunnen nu eenmaal moeilijk kiezen uit teveel vergelijkbare producten.

 

Dus als je 5 producten hebt met ' Hold 5' en ' Shine 3' (en dan mag je rustig ook hold 4 of 6 en shine 2 en 4 laten zien als er te weinig producten zijn die exact overeenkomen) en laat zien dat ze geschikt zijn voor kroeshaar of lang haar. Dan heb je een geweldige productkeuze. Heb je veel meer dan 5 producten die voldoen dan vraag je de bezoeker van je site naar 1 van de dingen die onderscheid maakt tussen die producten; bijvoorbeeld de dikte van het haar.

 

Ja, ik snap wat je bedoelt. Dat is zeker een goede optie. We moeten daar nog even naar gaan kijken, maar we kunnen zeker wat met je tips! Mocht je nog meer dingen opvallen, meldt het gerust.

Link naar reactie
  • 0
Gezien deze hele discussie fronste ik even mijn wenkbrouwen bij het zien van jouw aanpassing van de tekst over het retourneringsrecht: "Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten ... die duidelijk persoonlijk van aard zijn, zoals (haar)verzorgingsartikelen".

Wat bedoel je hier precies mee? Het is wettelijk toegestaan om persoonlijke verzorgingsproducten niet retour te nemen. Op onze retourpagina staat ook duidelijk vermeldt dat producten die ongebruikt en in ongeopende verpakking zitten wel retour worden genomen.

 

In de discussie in het aangegeven topic was o.a. de vraag wat precies "persoonlijk van aard" betekent en jij vond dat blijkbaar niet duidelijk genoeg, vandaar jouw toevoeging?

 

Maar als je ongebruikte producten in ongeopende verpakking wel terugneemt, wat is dan de zin van het expliciete voorbeeld in die toevoeging dat je jouw producten uit mag sluiten van het herroepingsrecht? Je zegt dus eigenlijk dat je iets mag (namelijk uitsluiten) wat je in de praktijk niet doet (want je sluit je producten niet uit).

Link naar reactie
  • 0
Gezien deze hele discussie fronste ik even mijn wenkbrouwen bij het zien van jouw aanpassing van de tekst over het retourneringsrecht: "Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten ... die duidelijk persoonlijk van aard zijn, zoals (haar)verzorgingsartikelen".

 

Wat bedoel je hier precies mee? Het is wettelijk toegestaan om persoonlijke verzorgingsproducten niet retour te nemen. Op onze retourpagina staat ook duidelijk vermeldt dat producten die ongebruikt en in ongeopende verpakking zitten wel retour worden genomen.

 

In de discussie in het aangegeven topic was o.a. de vraag wat precies "persoonlijk van aard" betekent en jij vond dat blijkbaar niet duidelijk genoeg, vandaar jouw toevoeging?

 

Maar als je ongebruikte producten in ongeopende verpakking wel terugneemt, wat is dan de zin van het expliciete voorbeeld in die toevoeging dat je jouw producten uit mag sluiten van het herroepingsrecht? Je zegt dus eigenlijk dat je iets mag (namelijk uitsluiten) wat je in de praktijk niet doet (want je sluit je producten niet uit).

 

Ah, ik snap nu wat je bedoelt. De toevoeging was eigenlijk om het meer te specificeren op onze producten. Wij hebben (haar)verzorgingsartikelen en die zijn persoonlijk van aard. In de algemene voorwaarden vind ik dat je duidelijk moet zijn en goed moet aangeven wat de rechten en plichten van zowel ondernemer als klant zijn en dan moet je soms hard zijn, want daar kan je juridisch op gepakt worden in geval van een wettelijk geschil. In de praktijk hoeft niet altijd iets zo zwart-wit te zijn en daarom dat op de pagina retouren & klachten we iets coulanter zijn.

Link naar reactie
  • 0

In de algemene voorwaarden vind ik dat je duidelijk moet zijn en goed moet aangeven wat de rechten en plichten van zowel ondernemer als klant zijn en dan moet je soms hard zijn, want daar kan je juridisch op gepakt worden in geval van een wettelijk geschil. In de praktijk hoeft niet altijd iets zo zwart-wit te zijn en daarom dat op de pagina retouren & klachten we iets coulanter zijn.

 

Maar die toevoeging helpt je volgens mij daar niet bij, want conform 8.1 geldt die uitsluiting slechts als je dit "duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, hebt vermeld." En als ik wat bestel, kom ik nergens zo'n duidelijke vermelding tegen.

Link naar reactie
  • 0

In de algemene voorwaarden vind ik dat je duidelijk moet zijn en goed moet aangeven wat de rechten en plichten van zowel ondernemer als klant zijn en dan moet je soms hard zijn, want daar kan je juridisch op gepakt worden in geval van een wettelijk geschil. In de praktijk hoeft niet altijd iets zo zwart-wit te zijn en daarom dat op de pagina retouren & klachten we iets coulanter zijn.

Maar die toevoeging helpt je volgens mij daar niet bij, want conform 8.1 geldt die uitsluiting slechts als je dit "duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, hebt vermeld." En als ik wat bestel, kom ik nergens zo'n duidelijke vermelding tegen.

 

Ja, het is altijd lastig om bepaalde algemene voorwaarden te implementeren in de webwinkel. Mensen moeten uiteraard aanvinken dat ze akkoord gaan met de ALV, maar het klopt dat niet specifiek van tevoren wordt aangegeven welke producten worden uitgesloten.

Link naar reactie
  • 0

Ziet er goed uit! De stijl van de website past goed bij je doelgroep, alleen gaat dit vaak wel ten koste van het aantal conversies. Veel succes!

 

Bedankt! Wat bedoel je precies met dat het aansluitende uiterlijk ten koste gaat van het aantal conversies?

Link naar reactie
  • 0
Ook een slordigheid die inmiddels is opgelost.

 

Ik zie nog steeds een verschillend bankrekeningnummer en IBAN (drie om twee 2-en).

 

Het template van de homepagina mist de algemene informatie, die wél zichtbaar is op de categorie- en productpagina's. Waarom?

 

De meta desciptions sluiten slecht aan op de pagina's. Maak een goede analyse van je categorieën en (synoniemen) van keywords en zoekvolume.

 

Waarom geen Paypal? En Belgische betaaloplossing?

 

De site of webshop zelf bevat zeer weinig informatieve tekst.

 

De productpagina's kunnen ook productspecifieker met belangrijke keywords (zoals merk en productnaam) aan het begin van omschrijvingen. Het ontbreekt nu volledig steeksproefgewijs.

 

Ik vind de vormgeving van de bestel, verlanglijst en productvergelijk knop niet gelukkig. Hoe belangrijk zijn de laatste twee?

 

Doe je een potje logischerwijs in een winkelwagen of in een mandje?

 

Als je bijzondere merken hebt, dan zou ik op de .nl-domeinnaam van dat merk vermeld willen worden, of deze zelf bemachtigen en vullen in samenspraak met de merkhouder.

 

Wat is nu het doel van de blog? Vinden er conversies plaats met blogpagina's als ingang? Ik gok dat dat wel tegenvalt, of het kan in ieder geval beter op verkoop ingericht worden.

 

Succes met het verdelen van de verantwoordelijkheden over alle genoemde verbeterpunten over jullie management team. Zorg voor echte structuur als je succes wilt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ook een slordigheid die inmiddels is opgelost.

 

Ik zie nog steeds een verschillend bankrekeningnummer en IBAN (drie om twee 2-en).

 

Het template van de homepagina mist de algemene informatie, die wél zichtbaar is op de categorie- en productpagina's. Waarom?

 

De meta desciptions sluiten slecht aan op de pagina's. Maak een goede analyse van je categorieën en (synoniemen) van keywords en zoekvolume.

 

Waarom geen Paypal? En Belgische betaaloplossing?

 

De site of webshop zelf bevat zeer weinig informatieve tekst.

 

De productpagina's kunnen ook productspecifieker met belangrijke keywords (zoals merk en productnaam) aan het begin van omschrijvingen. Het ontbreekt nu volledig steeksproefgewijs.

 

Ik vind de vormgeving van de bestel, verlanglijst en productvergelijk knop niet gelukkig. Hoe belangrijk zijn de laatste twee?

 

Doe je een potje logischerwijs in een winkelwagen of in een mandje?

 

Als je bijzondere merken hebt, dan zou ik op de .nl-domeinnaam van dat merk vermeld willen worden, of deze zelf bemachtigen en vullen in samenspraak met de merkhouder.

 

Wat is nu het doel van de blog? Vinden er conversies plaats met blogpagina's als ingang? Ik gok dat dat wel tegenvalt, of het kan in ieder geval beter op verkoop ingericht worden.

 

Groet,

 

Highio

 

Bedankt voor de feedback. Het is nu echt definitief opgelost met het rekeningnummer. Was op een andere plek al gedaan maar onderaan de pagina was het nog niet gedaan.

 

Met veel kritieken zijn we al aan de slag, zoals een balk die bovenaan komt (ook op de homepage) die termen als contact, klantenservice, account zal bevatten als eveneens de icoontjes van belangrijke betaald en verzenddiensten. Binnenkort zullen mistercash, paypal en een digitale acceptgiro in ieder geval mogelijk worden. En creditcards is uiteraard ook iets wat we willen gaan implementeren.

 

We zijn op de website geen fan van lappen tekst. Bij de producten staat een omschrijving die kort en bondig vertelt waar het product voor dient. De blog geeft meer informatie en er staan links in naar producten. Het is meer een extra service die we beter willen gaan uitbouwen.

 

De meta omschrijvingen en keywords kunnen zeker beter en daar zal nog een keer naar gekeken moeten worden. Eveneens als de bestelknop die inderdaad meer los moet staan van de rest.

 

Wat betreft de .nl domeinen. Op een bepaald merk gaan we buiten de Nederlandse leverancier om, omdat deze niet aan ons wilt leveren omdat we geen kapper zijn. Een veelvoorkomend iets met webshops en de kapperswereld.

 

We zijn nu een maandje of drie bezig, dus er zijn nog allerlei dingen waar we mee bezig zijn, dus het is fijn om hier feedback te lezen waar we wat mee kunnen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.