Bij het indienen van mijn inkomstenbelasting begrijp ik heel goed waarom mijn winst- en verlies rekening niet overeenkomt met de fiscale winstberekening. Volgens mij is het heel simpel, maar ik weet niet goed hoe en waar ik dit probleem op kan vangen.
Stel:
Vermogen begin boekjaar: 4.000
Vermogen einde boekjaar: 6.000
Winst Verlies berekening
Netto omzet: 10.000
- Uitgaven: 5.000 =
Winst: 5.000
Fiscale winstberekening
Winst (5.000) + Vermogen einde boekjaar (6.000) : 11.000
- Vermogen begin boekjaar (4.000) =
Winst: 7.000
Uiteraard komt de Winst- Verlies berekening niet overeen met de Fiscale winstberekening, vanwege het verschil in vermogen tussen het begin van het boekjaar en het vermogen aan het eind van het boekjaar.
Enig idee waar ik dit op moet vangen? In de Winst- Verliesberekening? Het gaat om materiele, vaste activa.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
babblingbrook
babblingbrook
Bij het indienen van mijn inkomstenbelasting begrijp ik heel goed waarom mijn winst- en verlies rekening niet overeenkomt met de fiscale winstberekening. Volgens mij is het heel simpel, maar ik weet niet goed hoe en waar ik dit probleem op kan vangen.
Stel:
Vermogen begin boekjaar: 4.000
Vermogen einde boekjaar: 6.000
Winst Verlies berekening
Netto omzet: 10.000
- Uitgaven: 5.000 =
Winst: 5.000
Fiscale winstberekening
Winst (5.000) + Vermogen einde boekjaar (6.000) : 11.000
- Vermogen begin boekjaar (4.000) =
Winst: 7.000
Uiteraard komt de Winst- Verlies berekening niet overeen met de Fiscale winstberekening, vanwege het verschil in vermogen tussen het begin van het boekjaar en het vermogen aan het eind van het boekjaar.
Enig idee waar ik dit op moet vangen? In de Winst- Verliesberekening? Het gaat om materiele, vaste activa.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag