• 0

kosten (electrische) auto van de zaak

 

beste forumleden,

 

Ik overweeg een auto te gaan leasen, een mitsubishi phev, waarbij de leasekosten rond de 650-700 zullen zijn.

Ik zoek een goede constructie om dit mogelijk te maken daar ik met mijn bv deelneem in een vof.

De leasekosten komen dan in zijn geheel op de kosten van de vof, waardoor de kosten zo'n 8000 hoger uit zullen vallen (12x700).

Nu wil ik best iets inleveren van mijn managementfee zodat de bijkomende kosten voor de vof rond de 4000 blijven.

Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Wat zijn de beste mogelijkheden om zo voordelig mogelijk deze auto te gaan rijden?

Benieuwd naar jullie reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

dank voor je reactie Peter.

de winstdeling is 51-39-10....10 is mijn deel.

mijn winstdeel is nu 9% en wordt volgend jaar 10%.

we maken wel winst nu, maar dienen nog aanloopverliezen goed te maken.

komende 2 jaar verwacht ik nog geen winstuitkering te ontvangen.

 

Ook heb ik de mondelinge afspraak om jaarlijks mijn managementfee te verhogen met 3%

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dus je krijgt een vast bedrag (managementfee) en een bepaald gedeelte van de winst.

Maar wanneer je nu de VOF een auto laat betalen en dat (gedeeltelijk) compenseert door lagere managementfee, dan maakt de VOF straks minder winst. Dan krijgen de andere vennoten een lager bedrag aan winstdeling (bijna 4.000,- euro minder).

Gaan zij daar dan mee akkoord?

 

Link naar reactie
  • 0

ja dat is dus het punt. zij willen best een beetje inleveren, maar het moet niet te gek worden vind ik.

Ik zoek dus naar een goed voorstel waar zij zich ook in kunnen vinden.

Stel dat ik 400 per maand inlever op mijn fee, hebben zij 400 minder kosten. dan kom ik al een heel eind. De bijtelling op deze auto is zeer laag en op mn werk heb ik al een laadpaal staan. mijn afstand woon/werk is heen en terug maar 60km.

Een ander alternatief zou kunnen zijn dat ik afzie van mijn laatste 2 percentages winstdeling. Echter hierbij loop ik wel het risico dat ik dan veel te veel tegenover de auto zet omdat de winst ook een stuk hoger kan uitvallen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.